Az LFZE Elektronikus Zenei Médiaművészet Tanszak koncertje
1956-os emigrációját követően Ligeti az újrakezdés fájdalmas és örömteli perspektivájával szó szerint belevetette magát a munkába: rövid bécsi tartózkodásuk után Kölnbe utazott tovább feleségével, ahol a Westdeutscher Rundfunk elektronikus zenei stúdiójában megismerkedett a fiatalabb generáció, Nono, Boulez és Stockhausen munkáival, és maga is alkotni kezdett. Bár az itt született három mű Ligeti munkásságának csupán kis szeletét jelenti, mára világosan látszik, hogy a stúdióban szerzett ismeretei döntőnek bizonyultak stílusának fejlődésében. A szólamok rétegzése, a hangszínek mesteri formálása, a mikropolifónia és a szabálytalan ritmusok mind kulcsfontosságú elemmé váltak akusztikus műveiben, és egyúttal végérvényesen rajta hagyták Ligeti kézjegyét az elektronikus zenén.
Ezt az örökséget viszi tovább a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Elektronikus Zenei Médiaművészet szakiránya, melynek célja, hogy a jövő elektronikus zeneszerzői egyedi, sajátos, kiforrott művészeti vízióval kezdjék meg pályájukat. A tanszak hallgatói a BMC Ligeti 100 fesztiválján elektronikus miniatűröket mutatnak be, a zeneszerző máig tartó hatására reflektálva.
A programra a belépés díjtalan. A helyfoglalás érkezési sorrendben történik.