Km.: Szélpál Szilveszter (rap), Wendler Enikő (fuvola), Szegedi Csaba (Lót), Meláth Andrea (Lótné), Szabóki Tünde (Lót 1. lánya), Létay Kiss Gabriella (Lót 2. lánya), Kiss B. Atilla (1. Angyal), Boncsér Gergely (2. Angyal), Kovács István (Árus), Viszló István (Zsebtolvaj), Dékán Jenő (Homoszexuális), Bakos Kornélia (Prostituált), Káldi-Kiss András (Koldus), A Magyar Állami Operaház Gyermekkórusa (vezető karnagy: Hajzer Nikolett), Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba), Nemzeti Filharmonikus Zenekar; vez.: Hamar Zsolt
Madarász Iván: RAP-petíció
Madarász Iván: Episodi concertanti – III. fuvolaverseny
Madarász Iván: Lót
A Madarász Iván muzsikájának szentelt est első darabja – a RAP-petíció – igazi határátlépés a klasszikus zenétől távoli rap világába – mind a komponista, mind a fiatal bariton, Szélpál Szilveszter számára, aki a Szegedi Nemzeti Színházban opera- és operettszerepekben lép fel.
A zeneszerző eddigi munkásságában kitüntetett hely illeti meg a fuvolát, hiszen ez a hangszer az egyetlen, amelyre három versenyművet is komponált. Az Episodi concertanti, vagyis a III. fuvolaverseny fontos mérföldkő azon az úton, amelynek korábbi állomásai a Flautiáda és a Concerto F(L)A. Csengery Kristóf így ír a koncert második számáról: „A főszerep a fuvoláé, amelynek szólama mindjárt a mű elején hosszú hangokkal, frullatókkal, crescendókkal, gyors gesztikuláló szakaszokkal, majd tartott hangokon végrehajtott glissandókkal jelzi, hogy Madarász a hangszeres írásmódban az elmúlt évtizedek összes innovációját kamatoztatja.” A kompozíció különlegessége, hogy a fuvola három jól elkülönülő szakaszban kamarazenei betétként előbb az oboával, majd a trombitával, végezetül a szólóhegedűvel játszik duettet. A darab lassú, poétikus résszel ér véget.
A koncert második felében a Lót című opera csendül fel, amely 1985-ben született a Magyar Televízió felkérésére, Karel Čapek novellája nyomán. A bibliai történettől eltérően Lót, miután megmenekítette családját, visszamegy Szodomába, hogy osztozzon a többiek sorsában. A zene lüktetésének fő éltető eleme a repetíció. Drámai kórusok váltakoznak megrázó erejű szólórészekkel. A címszerepben a kiváló lírai baritont, Szegedi Csabát hallhatjuk.
Bérleten kívüli hangverseny