Operaközvetítés a New York-i Metropolitan Operából, új előadás, először HD-ben, 92 perc, 2020
német nyelven, magyar és angol felirattal
Rendező: William Kentridge
Vezényel: Yannick Nézet-Séguin, Társ-rendező: Luc De Wit, Vetítéstervező: Catherine Meyburgh, Díszlettervező: Sabine Theunissen, Jelmeztervező: Greta Goiris, Világítás: Urs Schönebaum
Szereplők: Elza van den Heever (Marie), Tamara Mumford (Margret), Christopher Ventris (A tamburmajor), Gerhard Siegel (A kapitány), Andrew Staples (Andres), Peter Mattei (Wozzeck), Christian Van Horn (Doctor)
Ha van mű, amely gyökeresen megváltoztatta az operáról való gondolkodás irányát, úgy Berg műve, a Georg Büchner drámai töredékei nyomán komponált Wozzeck feltétlenül ilyen. Az 1925-ös ősbemutatót sokan a modern opera születésnapjaként tartják számon, s bár ez az álláspont sok jelentős művet foszt meg a „modern” jelzőtől, szimbolikusan mégis érthető e korszakhatár. Berg ugyanakkor tőrőlmetszetten színpadi komponista, akinek műve nem elvont művészkedés, hanem a legégetőbb emberi problémákat a legátélhetőbb zenei köntösbe bújtató opera: az abszolút zenei formák vagy az énekbeszéd alkalmazása sosem áll a zenei kifejezés és – igen! – a zenei szépség útjába. A Salzburgi Ünnepi Játékokkal koprodukcióban bemutatott előadás rendezője a különleges vizuális világukról elhíresült előadásokat jegyző dél-afrikai William Kentridge, a címszerepet a New York-i közönség egyik dédelgetett kedvence, a svéd Peter Mattei énekli; Yannick Nézet-Séguin vezényel.