Népzene és jazz: új lemezt készített a Free Style Chamber Orchestra!
A Free Style Chamber Orchestra 17 éve meghatározó szereplője a hazai jazz színtérnek, és idén új nagylemezzel jelentkezik.
Az üveghegyen túl című album azokat a népzenei és jazz elemeket ötvöző dalokat tartalmazza, amelyeket a zenekar a járványügyikorlátozások miatt őszre halasztott ifjúsági koncertsorozatán mutat be diákoknak.
Az üveghegyen túl című lemez gerincét Nagy János kompozíciói adják, de Frey György basszusgitáros, valamint a jelenleg Bécsben zeneszerzést tanuló fiatal tehetség, Nagy Ábel Márton egy-egy szerzeménye is helyet kapott rajta. Az albumon a Jöjj meg, Duna és az Indulj el egy úton című népdalok feldolgozásai is szerepelnek, melyeket Nagy János korábban, a néhány éve elhunyt Vasvári Pál basszusgitárossal közösen írt. Ebben a két dalban az együtteshez csatlakozik Kubinyi Júlia népdalénekesnő is. Az üveghegyen túl című nagylemez már elérhető az összes, ismert online zenei platformon, március 8-tól pedig fizikai formátumban, CD-n is megjelenik.
A Free Style Chamber Orchestra 2004-ben alakult, és nagy áttörést jelentett a hazai jazz élet számára, hiszen létrejött Magyarország első olyan állandó, professzionális kamarazenekara, amely vonósokból, fafúvókból, tekerőlantból és jazz-combóból áll. Az együttest Nagy János Yancha Erkel Ferenc-díjas zeneszerző vezeti, tagjai közül pedig többen eMeRTon-, illetve illetve Artisjus-díjas jazz zenészek. A Free Style Chamber Orchestra, amely 17 éve meghatározó szereplője a hazai jazz színtérnek, és állandó résztvevője a jelentős hazaiés külföldi jazz fesztiváloknak, negyedik nagylemezével jelentkezik Az üveghegyen túl címmel.
Nagy János így vall zenéjükről: „A fúzió nemcsak azt jelenti, hogy feldolgoztunk néhány népdalt, hanem azt is bemutatjuk, hogy egy tradicionális népzenei hangszer, hogyan kapcsolódik össze a modernebb zenével. A zenekar állandó tagja Szerényi Béla, aki tekerőn játszik, és ezt az alapvetően tradicionális hangszert nemcsak a népi motívumoknál használja, hanem olyan dalokban is részt vesz, amelyek kifejezetten jazzimprovizációt kívánnak. Így meg tudjuk mutatni ennek a népihangszernek a létjogosultságát a modern jazzben is.”