Kontrasztok és disszonancia, improvizáció és sokszínűség, öröm és spleen, kortárs életérzés és groteszk, nyers fogalmazásmód, amely mögül átsejlik valamiféle álomszerű báj. Ennyi ellentét egy organikusan alakuló zenéről árulkodik, amelyben kidolgozott formák és spontán pillanatok váltják egymást a meglepetés erejével. A 2018-ban alakult Nagy Emma Quintet lendületéről és alkotókedvéről árulkodik, hogy már az alapítás évében elnyerték a II. Belvárosi Jazzverseny fődíját, és még abban az évben elkészítettek egy négy számból álló EP-t, 2019 elején pedig a nemzetközi zsűri szavazatai alapján megnyerték a Müpa Jazz Showcase szakmai díját. Első lemezük, a saját szerzeményeket tartalmazó Set to Face is ebben az évben jelent meg. „Az albumot hallgatva kiderül, hogy a kvintett nem hagyja magát megkötni, nem feszülnek rá semmire; szabadon értelmezett ritmikák, lebegő akkordmenetek útján alakítják a kis világukat. Emma hangja olyan, mintha egy ártatlan, félénk kislány próbálgatná szárnyait, aki egyben vérprofi, rutinos, érzéki énekesnő.” – írta a lemezről Bereczki Bálint, a JazzMa szerzője.
Második nagylemezük, a 2020 nyarán rögzített LFO (Low Frequency Oscillator) egy letisztult zenei világot mutat be, melyben egyszerre érződik a huszadik századi jazzéneklés hagyománya, és napjaink zenei világa. Balladák, erőteljes lüktetések, váltakozó metrumok, és harsány szólók, amelyek azt sugallják: tulajdonképpen minden ellentmondás természetes. Az Opus Jazz Clubba a hamarosan megjelenő új lemez anyagával és egy olyan megújult felállással érkeznek, melyben Oláh Krisztián zongorázik, szaxofonon pedig Mester Dániel az együttes vendége.