Km.: Kalafszky Adriána (szoprán), Király Dóra (furulya), Kónya István (lant)
Wolkenstein, Ciconia, Barbireau, Cascia, Cara, Tromboncino művei
Nehéz meghúzni éles határvonalat a középkori és a reneszánsz kori között zene történetében. De az már elfogadott, hogy az európai reneszánsz zenei stílusok az itáliai trecento idején alakultak, miközben még jó ideig komponálnak Európa-szerte középkori formákban is. A zenei történések helyszínei a várak és templomok világából lassan átevődtek a fejedelmi, hercegi kastélyok, majd a királyi székhelyek termeibe. Ezzel egy időben bővül az újonnan kialakuló polgárság kultúrát művelő rétege is, így a komponistának az udvartartások és egyházi intézményeken zenei igényén túl a kultúrára vágyó polgárság számára is szükséges komponálni. A középkori, gótikus kétszólamúságból lassan megszületnek a 3-4 szólamú frottolák, chansonok, madrigálok és dalok, ahol a szólamok már egyenrangúvá váltak, de középkori tánczenék frissesége még megmaradt. Műsorunkkal egy európai időutazásra kalauzoljuk közönségünket, ahol flamand, francia, itáliai és angol udvarokban felcsendülő udvari zeneművek segítségével kívánjuk annak a kornak a hangulatát és érzésvilágát egy órára megeleveníteni.