Bevezetőt mond: Bolla Milán
Liszt: Orpheusz – szerzői négykezes változat, S. 592
Schubert: g-moll nyitány, D. 668
Grieg: Ősszel, op. 11
Schubert: Nyolc variáció egy francia dalra, D. 624
Liszt: Ünnepi hangok – szerzői négykezes változat, S. 595
Két kimagaslóan tehetséges fiatal művész mutatkozik be ma a Társaskörben. Egyikük ráadásul maga is koncertszervező, hisz Radnóti Róza megalapította a Zeneakadémián a Kamara-Kört, régi barátokkal, a Járdányi Pál Zeneiskola egykori zongorista növendékeivel és ő szervezi is koncertjeiket. Szerteágazó érdeklődése mellett (film, képzőművészet, tánc) Radnóti Róza sok hazai és nemzetközi zongoraverseny díjazottja. BA diplomája megszerzése után most pihenő évet tart, hogy egyéb érdeklődési területeivel is foglalkozni tudjon.
Ránki Fülöp 2018-ban szerezte meg mesterdiplomáját a Zeneakadémián. Alap- és középfokú tanulmányait a 2. kerületi Járdányi Pál Zeneiskolában végezte, majd a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Jandó Jenő, Lantos István és Wagner Rita irányításával folytatta tanulmányait. Rendszeresen ad koncerteket Magyarország legfontosabb koncerttermeiben, de fellépett számos rangos európai koncerthelyszínen, valamint japán zongorafesztiválokon is. Rendszeresen ad háromzongorás koncerteket szüleivel, Klukon Edittel és Ránki Dezsővel. A Junior Prima Díjas művész ars poeticája szerint a zenehallgatás lényege, hogy a hallgatók tisztább lélekkel távozzanak a koncertről, ehhez pedig nyitottságra, az előítéletek elhagyására van szükség.
A fiatal művészek a négykezes műfaj fénykorát elindító Schuberttől, valamint Griegtől és a négykezes átiratokat gyakran készítő Liszt Ferenctől válogattak műsorukba. A 19. században még nem lévén hangfelvétel, zenekari műveket rendszeresen írtak át zongorára, négykezesekre, hogy akár egy otthoni zongorán is meg tudjanak szólalni. A Társaskör nagyterme ideális helyszín egy négykezes koncerthez. Nem túl nagy, nem túl kicsi – épp megfelelő.
Fehéren feketén - Zongorás estek négy kézre