A Tercett-Trió műsorában az Operaház énekkari és zenekari művészei a 19-20. századi zeneirodalomba kalauzolják el a közvetítés nézőit Schubert, Beethoven és ritkábban hallható szerzők művein keresztül. A műsor 20:00 órától látható a Facebookon és az Origón.
Az Opera Énekkar legújabb válogatásában két tragikusan fiatalon elhunyt németajkú zeneszerzőtől mutat be egynemű karokat a vokális zene kedvelőinek. A bécsi klasszicizmus utolsó mesterét s egyben a romantika első zeneszerzőjét, Franz Schubertet (1797–1828) az egyik legtermékenyebb dalszerzőként ismerjük. Több száz dala közül férfikarra komponált Widerspruch, Wehmut, Lied eines Kriegers és Gondelfahner című szerzeményeit Roska Dániel, Haraszti Zsombor, Aronescu Norbert és Forgács Péter szólaltatja meg Szirtes Katalin zongorakíséretével. Max Reger (1873–1916) karmester, zeneszerző, zongora- és orgonaművész szintén nagyon gazdag életművet hagyott hátra, melyekben a klasszikus és a barokk kompozíciós technika is felfedezhető. Hangszerkíséret nélküli négytagú női karra írt Három dal, op. 111B című ciklusa Dunai Éva, Dévényi Judit, Forgó Eszter és Csádi Nóra előadásában lesz hallható.
Az Opera Zenekar műsorában az egyik legnagyobb hatású zenszerző mellett két kevésbé ismert szerzővel is megismerkedhetnek nézőink. A bretagne-i születésű Jean Cras (1879–1932) nemcsak zeneszerzőként ért el sikereket, hanem jelentős tengerészeti karriert is befutott. Műveinek szülőföldjének kultúrája mellett tengeri utazásai is ihletői voltak. Kvintett című darabjának I-II. tételét V. Menyhárt Zsuzsanna (fuvola), Szilvásy Júlia (hárfa), Gál Károly (hegedű), Lukács Attila (brácsa) és Balog Endre (gordonka) adja elő. Ernesto Köhler (1849–1907) olasz zeneszerzőt korának legnagyszerűbb fuvolistájaként tartották számon, s több mint száz művet komponált kedvenc hangszerére. Grosses Kvartett, op. 92 című szerzeményének I. tétele Rácz János, Kunszeri Márta, Molnár Krisztina és Bán Máté fuvolaművészek játékában csendül fel. Ludwig van Beethoven (1770–1826) nem szorul bemutatásra, hiszen a mai napig a leggyakrabban játszott szerzőként tartják számon. Egyik korai darabja, a c-moll vonósnégyes, op. 18, No. 4 I. tételét Dóczi Áron (I. hegedű), Tallián András (II. hegedű), Botos Veronika (brácsa) és Miskolczi Anita (gordonka) szólaltatja meg.