Km.: Gál Károly, Fahidi Patrícia, Bugony Beatrix, Tury Enikő, Ludvig István, Müller Mónika (hegedű), Sörös Jenő, Babácsi Csaba (brácsa), Balog Endre (cselló), Nyári László (bőgő), Polonkai Judit, Fábry Bálint (fagott); Kubik Anna (vers), Beischer-Matyó Tamás (házigazda)
Beischer-Matyó Tamás:
Lirico e scintillante – versenymű két fagottra és vonósokra (ősbemutató)
Little Concerto – hegedűre, gordonkára és kamarazenekarra
Casals Dreams about Birds – vonószenekarra
Honeypot and Forest Dance - két jellemrajz medvékről (ősbemutató)
Quainties – szvit vonószenekarra (ősbemutató)
Zoo – 3 jellemrajz két fagottra és vonószenekarra: 1. Krokodilok, 2. Fekete párducok, 3. Cerkófmajmok
Sokan feltehették már a kérdést magukban, akár verset olvasva, akár zenét hallgatva: mire gondolhatott a költő, vajon mi ihlette a zeneművet?
A Budapesti Filharmóniai Társaság májusi kamarakoncertjén Beischer-Matyó Tamás zeneszerző műveit hallhatja közönségünk, aki nem csak, mint zeneszerző, hanem mint az est házigazdája lesz jelen a koncerten. Mi több, alkalom adódik arra is, hogy a zeneszerzés fortélyairól, kulisszatitkokról Önök is feltegyék kérdéseiket.
Beischer-Matyó Tamás így vall zeneszerzői hitvallásának alappilléreiről:
„Nincs könnyű helyzetben manapság egy kortárs zeneszerző. Eltűntek a szabályok és a tilalmak, melyek évszázadokig határozták meg alapjában a zeneszerzői létet. Ezek hol szárnyakat adtak, hol pedig keserűséget okoztak, de mindig útjelzőként álltak az alkotó mellett. Mára ezekből semmi sem maradt. A művészi szabadság fontos és csodálatos vívmány, azonban a mai komponista szinte kizárólag erre támaszkodhat. No meg a fantáziájára! Ez a két dolog nem tűnik soknak az évszázados szokásokhoz képest, de úgy vélem, hogy mégis elengedő ahhoz, hogy egyedi és élvezetes műveket alkossunk. Hiszem, hogy a lényeg az egyensúlyban rejlik. Ha a zeneszerző képes a műveiben az egyensúly megteremtésére a szabadsága és a fantáziája között, akkor képes a teljesség megjelenítésére is.”