UMZE Kamaraegyüttes: A gazdátlan kalapács - Pierre Boulezre emlékezve

2022. január 15. (szombat) 19:30 BMC - Koncertterem 1093 Budapest, IX. kerület, Mátyás utca 8.

Ár: 2000 Ft
Tihanyi László karmester
Molnár Anna előadó
Bódi Zsófia előadó
Duleba Lívia előadó
Bársony Péter előadó
Holló Aurél előadó
Koltai Katalin előadó
Fábry Boglárka előadó
Schlanger Tamás előadó
2022. január 15. (szombat) 19:30 BMC - Koncertterem 1093 Budapest, IX. kerület, Mátyás utca 8.

Ár: 2000 Ft
Tihanyi László karmester
Molnár Anna előadó
Bódi Zsófia előadó
Duleba Lívia előadó
Bársony Péter előadó
Holló Aurél előadó
Koltai Katalin előadó
Fábry Boglárka előadó
Schlanger Tamás előadó

Km.: Bódi Zsófia (szoprán), Molnár Anna (mezzoszoprán), Duleba Lívia (fuvola), Bársony Péter (brácsa), Koltai Katalin (gitár), Holló Aurél, Schlanger Tamás, Fábry Boglárka (ütőhangszerek), UMZE Kamaraegyüttes, vezényel: Tihanyi László


Pierre Boulez: A gazdátlan kalapács (Le marteau sans maître)
Csapó Gyula: Huacas – magyarországi bemutató
Horváth Balázs: Unisono – hommage á Pierre Boulez (ősbemutató)


Az UMZE Kamaraegyüttes Pierre Boulez korszakos remekművét, A gazdátlan kalapácsot állítja a hangverseny középpontjába. A René Char verseire, énekhangra és 6 hangszerre írt, 9 tételes kompozíció minden előadó számára rendkívüli kihívás, olyan mű, amely a 20. század második felének európai zenéjében nem kerülhető meg.


Csapó Gyula ugyancsak énekhangra, valamint 7 hangszerest foglalkoztató együttesre írta Huacas című darabját, melynek magyarországi bemutatója hangzik el a koncerten. A mű azték és spanyol szövegekre íródott, ajánlása, a konkvisztádorok és az inkvizíció áldozatai mellett, Pierre Bouleznek szól, „hálából A gazdátlan kalapácsért”. A műben leginkább Boulez ciklusformáló zenei gondolkodásmódjának hatása figyelhető meg, kreatív módon értelmezve.


Horváth Balázs Unisono c. darabja nyolc hangszerest foglalkoztató együttesre készült. Boulez hatása itt konkrétabban jelentkezik a partitúrában: a szerző Boulez műveiben használt hangsorokat, akkordokat is alkalmazott a művében, jóllehet, ezek a hallgató számára többnyire rejtve maradnak.