Versenygyőztesek: German Enrique Alcántara áriaestje

2023. október 9. (hétfő) 19:00 Zeneakadémia - Solti György Kamaraterem 1061 Budapest, VI. kerület, Liszt Ferenc tér 8.

Ár: 3200 Ft
2023. október 9. (hétfő) 19:00 Zeneakadémia 1061 Budapest, VI. kerület, Liszt Ferenc tér 8.

Ár: 3200 Ft

A 4. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny különdíjasa
The invitation
Guastavino: Cita
Duparc: Chanson triste
R. Strauss: Heimliche Aufforderung, op. 27/3
Liszt: Über allen Gipfeln ist Ruh (2. változat)
The moon
Schumann: Liederkreis, op. 39 – 5. Mondnacht
C. Schumann: Der Mond kommt still gegangen, op. 13/4
Brahms: Die Mainacht op. 43/2
Miquel Ortega: Romance de la luna, luna

The passion
Bellini: „Ah, per sempre io ti perdei” – Riccardo áriája A puritánok című opera első felvonásából
Korngold: „Mein Sehnen, mein Wähnen” – Fritz áriája A halott város című opera második felvonásából
Massenet: „Vision fugitive” – Heródes áriája a Heródiás című opera második felvonásából
Verdi: „Son io mio Carlo... Per me giunto... Io morrò” – Rodrigo recitativója és áriája a Don Carlos című opera harmadik felvonásából
Leoncavallo: „Nedda! Silvio!” – Nedda és Silvio duettje a Bajazzók című opera első felvonásából
Guastavino: Pueblito, mi pueblo
Közreműködik : Horti Lilla (szoprán)
Germán Enrique Alcántara (bariton), Knut Jacques (zongora)


67 versenyző közül került a legjobb 12 közé a döntőbe Germán Enrique Alcántara 2021-ben, a IV. Marton Éva Nemzetközi Énekversenyen. A megmérettetésen számos különdíj is gazdára talált, így az argentin énekes három elismerésben is részesült: ő vehette át a legjobb baritonnak járó 800 eurós Bravo Bariton-díjat a Serj Mecenat Classic Foundation of Mongolia felajánlásával, valamint két magyarországi fellépési lehetőséget kapott, egyiket a Zeneakadémiától. Első magyarországi önálló estjén olyan áriákat is énekel, melyeket a verseny közönsége már hallhatott tőle, de készül többek közt duettekkel is, ezekben partnere Horti Lilla, a 2016-os Marton-verseny második díjasa lesz. Alcántara tematikus estjének első felében a dalok kapják a főszerepet – a Hold című második szakasz különlegessége, hogy egymás után hangzik el Robert és Clara Schumann egy-egy kompozíciója –, majd a második félidőben szenvedélyes operarészleteket hallhatunk olasz, osztrák és francia szerzők tollából.