km.: Zétényi Tamás (gordonka)
Werner Henze: Serenade (1949)
Bach: 6. francia szvit, BWV 817 (Zétényi Tamás és Dargay Marcell átirata szóló csellóra)
Alois Zimmermann: Sonate für Cello solo (1960)
Bach: c-moll szvit, BWV 997 (Zétényi Tamás és Dargay Marcell átirata szóló csellóra)
Berio: Sequenza XIV
Ez a hangverseny reményeim szerint egy olyan sorozat első alkalma, amelyen Bach szvitek és partiták átiratai, valamint a huszadik század második felétől napjainkig terjedő időszak legjelentősebb csellódarabjai lesznek hallhatóak.
Egy kottabemutató is egyben ez az alkalom, hiszen a Dargay Marcellel készülő közös Bach átiratainkból a koncerten elhangzó c-moll szvitet megjelenteti a Universal Music Publishing Editio Musica Budapest. Az elkövetkező alkalmakkor sorra kerülnek majd Bach billentyűs hangszerre írt Francia szvitjei, illetve egyéb lantra, fuvolára és hegedűre írt szvitek és partiták átiratai is.
A másik egy szálát a sorozatnak egy friss élmény ihlette. Egy külföldi próbajáték anyaga ráébresztett, hogy mennyire el van kényeztetve a magyar zenei élet fantasztikus zeneszerzőkkel Bartóktól Kurtágon át a mai fiatalokig. Természetszerűleg az ő zenéjük elsőbbséget élvez a magyarországi koncertműsorokban, amit a állami támogatások kritériumrendszere, a személyes viszonyok, valamint a pályázati kiírások is erősítenek. Ez önmagában teljesen rendjén van így, azonban sajnos a gyakorlatban a kortárs zenénél ez a nem magyar szerzők rovására megy, ami bizonyos torzulásokhoz vezetett. Ezeknek a részletes tárgyalása most nem célom, de annyi talán el lehet mondani, hogy bizonyos technikák, dialektusok nem igazán ismertek a magyar zenészek körében, illetve a nemzetközi körforgásba is nehezebben kerülnek be az ön-elszigetelt magyar produkciók. Vannak persze ellenpéldák, az Amadindától Eötvös Péter kiváló mustMEET Composer sorozatáig, mindenesetre én saját hatáskörben azt a tanulságot vontam le, hogy az elkövetkező koncerteken az alábbi szerzőktől tervezek darabokat játszani (nagyobbrészt magyarországi bemutatók, esetleg egyszer-kétszer hangoztak el): Adès, Berio, Boulez, Britten, Crumb, Dutilleux, Ferneyhough, Gubajdulina, Henze, Holliger, Hosokawa, Lachenmann, Pintscher, Saariaho, Sciarrino, Salonen, Xenakis - a névsor esetleg még kissé változhat-bővülhet. Az elhangzó darabok elsősorban szóló cselló kompozíciók, közöttük pár cselló-zongora művel (Adès, Holliger), valamint néhány nagyobb kamarával (Boulez, Sciarrino). (Zétényi Tamás)
A programra a belépés díjtalan. A helyfoglalás érkezési sorrendben történik.