Téma: 300

delamico 2008 dec. 07. - 21:11:14
(622/1242)
Ezt a kérdést nem értem. Amúgy nem ültem be a filmre, dvd-n láttam, mert érdekelt. Nagyon megosztja a véleményeket, ezért néztem meg. (Mellesleg ha beültem volna, akkor is azért tettem volna, mert érdekel.És mielõtt az ember belül egy filmre, rendszerint nem tudja, hogy fog vélekedni róla, mert még nem látta és csak akkor alkot véleményt, mikor már megnézte, így utólag alkotott vélemény alapján nehezen tudja elõre eldönteni, hogy megnézi-e vagy sem. Ezért nem értem a kérdést.)
És igen... több mint biztos voltam benne, hogy elõkerül a korom, ha válaszolsz. Nem tudom pontosan, hogy mit értesz az alatt, hogy "nem nekem való, ha csak 16 éves vagyok", de az a véleményem, hogy ha az Oldboy - minden gyomorforgatósága ellenére - meg tudott fogni és elképesztõen zseniális filmnek tartom (16 évesen), akkor a 300 nem azért nem tetszett, mert csak 16 éves vagyok.
Talán arra gondolsz, hogy nem vagyok elég érett, hogy felfogjam, amit látok vagy nem bírja a kislelkem a látványt? Nem tudom. Mindegy.
Az viszont érdekelne, szerinted mi való nekem?
dr66 2008 dec. 07. - 20:43:13
(621/1242)
Akkor miért ülsz be egy ilyen filmre,lehet hogy 16 évesen még nem való neked.
delamico 2008 dec. 07. - 20:03:37
(620/1242)
A látványra tényleg nem lehet panasz...én mondjuk egyszer is alig bírtam végignézni.
offtopic
delamico 2008 dec. 07. - 20:02:02
(619/1242)
A világon semmi problémám nincs azzal, ha finoman és árnyaltan gúnyolódsz/személyeskedsz/szurkálódsz (még azzal se, ha nem finoman és árnyaltan, nem mintha ezt tetted volna), minthogy én is ezt szoktam. Egészen nyugodtan, a fórum arra való, hogy kifejtsd a véleményedet olyan formában, ahogy tetszik.
Egyébként tudom, hogy szenvedni fogok a törvényekkel, de hát valamit valamiért.
A Trójával kapcsolatban pedig...azt a filmet is untam, csak szerintem ízlésesebben ábrázolta a dolgokat. A fõ problémám a 300-zal pedig éppen az elrugaszkodottságának ízléstelensége meg a kiszámíthatósága, de ezt egyszer már kifejettem.
És nem vettem személyeskedésnek a nemzedékekrõl szóló részt, sõt egyetértek vele. A kollégium pedig biztosan klassz volt, kipróbálnám, bár kétlem, hogy kollégiumban kötök majd ki.
Egy kérdés: mit tanultál, amiben volt valamennyi jog? Különben pedig köszi, hogy sok sikert kívánsz :)
dr66 2008 dec. 07. - 19:48:45
(618/1242)
Huhh,nekem hatalmas élmény volt a film,renkivül látványos és hatásos mû készült evvel.Igaz,hogy én moziban láttam amikor a bemutatója volt,mert az ilyen monumentális,a látványra nagy hangsúlyt fektetõ alkotásokat CSAKIS moziban szabadna megnézni.Lehengerlõ volt.Hosszu hosszu évek óta ez volt az a film amit kétszer néztem meg pár nap alatt.Egyszer a feleségemmel aztán elvittük a hugomat is.Le a kalappal a magával ragadó történet és a fantasztikus,sosem látott látványvilág elõtt.
sandros5000 2008 dec. 07. - 19:29:47 Előzmény delamico
(617/1242)
Mielõtt személyeskedésnek vennéd az általam írottakat. Éreztem a gúnyt az írásodból, ezért szurtom egyet hasonló stílusban, semmi személyes, csak úgy viccbõl. Egyetemen, ezek lesznek a legjobb beszélgetések, mikor finom, intelligens szurkálódások mennek majd köztetek, egyfajta intelligens vitafajta.
A nemzedékes rész igazán nem is neked ment az csak úgy a topicba, és ne vedd általánosításnak a nemzedékedre tett megjegyzésemet, azért vannak nálatok is szép számmal kivételek, különben is azt mondtam hogy nem lesztek okosabbak mint mi, de olyan okosak még lehettek...bár ugyes különbözõ versenyek és egyéb beszámolók nem ezt támasztják alá.
Ami történelmi hûséget illeti az tuti biztos hogy több volt benne mint a trójában, a töris barátaim, közülök kettõ psd-zik, azt mondta arra mindeképpen jó a film hogy úgymond legyen egy vizuális képünk a csatáról hogy hogy is zajlott mert valahogy így. Kevés írásos anyag volt, de a spártai élet bemutatása, az egész nevelésük is hasonló lehetett, van benne misztikum is, de azért eléggé vajaz arra az idõszakra.
A nemzetközi jog még mindig szerintem a legjobban emészthetõ rész, számomra mindenképp érdekes volt, sok sikert hozzá, ezt komolyan. Valamennyi jogot én is tanultam, és nekem sem volt a kedvencem, sõt inkább szenvedtem vele.
Én nagyon élveztem a kollégiumi életet, bár már nem olyan mint régen, de szerintem érdemes kipróbálnod.

Peace
delamico 2008 dec. 07. - 18:29:17
(616/1242)
A törvénykönyvek olvasása példa volt arra, hogy kifejezzem, ez a film unalmas (szerintem, nem kell egyetértened) és a történelem nem csak egy ilyen filmen keresztül lehet érdekes. Azért ezt hoztam fel, mert Szent László törvényei volt az az anyagrész, amibe majd bele haltam. A mondandóm végén pedig leszögeztem, hogy nem azt akarom mondani, hogy ez a film váltja majd meg a következõ nemzedéket az elhülyüléstõl, mert tökéletesen tudom, hogy nem.
Mellesleg, mindannak ellenére, hogy (hogy témánál maradjunk :) Xerxész serege se tudna rávenni, hogy valaha is jogászként dolgozzak és nem gerjedek a törvénykönyvekre, beletrafáltál; nemzetközi jogot készülök tanulni az egyetemen.
És ebben a filmben, ami történelem hû volt (pontosabban hû ahhoz, ami a történészek szerint történt) az az alapsztori. Spárta. Leonidász. Xerxész. A harac kimenetele és ennek oka. (leszámítva mindezek ábrázolását, de hát mint tudjuk, ez egy KÉPREGÉNYADAPTÁCIÓ, ezért kell a fantasztikum. Ami nekem akkor sem tetszett)
sandros5000 2008 dec. 07. - 17:34:27
(615/1242)
Ha szerinted a törvények olvasása izgalamasabb mint ez a film, akkor ajánlom neked a jogi egyetemet, az lesz a neked való hely, csupa izgalom és móka, igaz hogy a jogászok utólag nem ezt mondják, de biztos hogy jó fogod érezni magad.
Fogalmam sincs miért piszkáljátok a történemli vonatkozását a filmet, én három törissel néztem meg, és nem mondták hogy annyira elrugaszkodott lett volna, voltak benne túlzások, de valamilyen szinten ilyen lehetett a spártai állam, vannak benne olyan dolgok, ami igen is történelem hûek, bár ezt nehéz kijelenteni, mert ugye nincs sok írásos anyag arról az idõszakról.

Az hogy a mai fiatalság, nem érdekli semmi, az nem ezen a filmen fog múlni, ezzel vagy anélkül ha nem érdekli úgysem fogja megtanulni, semmilyen érdekbõl...én már rég lemondtam a következõ nemzedékrõl, hogy okosabb lesz mnt az én nemzedékem...ez van, ezt kell szeretni.
delamico 2008 dec. 07. - 16:44:44
(614/1242)
Igen. KÉP-RE-GÉNY-A-DAP-TÁ-CIÓ. Tudjuk.
delamico 2008 dec. 07. - 16:43:09 Előzmény Chukman
(613/1242)
A helyedben bárki (én is) agyvérzést kapna. És azzal is teljes mértékben egyetértek, hogy még a Licinius és Sextius féle földtörvény vagy Szent László 5 törvénykönyvének tartalma is izgalmasabb ennél a filmnél, viszont továbbra is fenntartom, hogy ez egy jó módszer arra, hogy a tanár közelebb férkõzzön a diákokhoz, vagy megfogja az érdeklõdését. Ezenfelül -kiindulva egyes osztálytársaimból- arra is, hogy a teljesen reménytelen eseteket felemelje 1-esrõl 1/2-re, ami az elsõ lépés a 2-es felé, ami meg az el-nem-bukott-érettségi felé, ami meg affelé, hogy valaha munkát kapjon. Ez most úgy hangzik, mintha erre a filmre építeném egy segghülye és lusta diák jövõjét... Nem ezt akartam mondani vele. Nem is azt, hogy minden történelem órának ilyenbõl kell állnia. Sõt azt se, hogy másként nem lehet történelmet tanítani vagy, hogy a történelem nem elég érdekes. Csak azt, hogy szerintem ez nem egy helybõl elásandó ötlet.
Anteris 2008 dec. 07. - 11:53:23
(612/1242)
és gyanítom, hogy az emlitett tanár nem vágja, hogy ez egy szimpla képregényfeldolgozás, mint mondjuk a pókember vagy superman bár kicsit becsapós hogy valós eseményt vesz alapul.
Chukman 2008 dec. 06. - 13:01:26
(611/1242)
Én töri szakos vagyok,és szerintem elég veszélyes lehet egy ilyen feladat,ha a diákban csak ez a film marad meg a perzsa háborúkból.Hérodotosz többkötetes mûvet írt a témáról,ami van olyan érdekes mint mondjuk ez a film.És igen õ sem tudta az igazságot,de talán õ tudta a legjobban.Szeretem a témát is meg a filmet is,de nem szabad a kettõt keverni.Én agyvérzést kapnék,ha tanítanám a perzsa háborúkat,és egy diák beszólna,hogy ezt látta a 300-ban.
delamico 2008 dec. 06. - 11:13:12
(610/1242)
Szerintem azért valamennyi haszna is van, mert egy ilyen feladat közben akarva-akaratlanul még a leglustábbaknak is megragad valami, és mikor 1 hét múlva a kettesért kûzd, jól fog jönni, hogy van valami amirõl eszébe jut pár dolog, ha már a tankönyv esetleg szûz lapokkal hever a szekrény mélyén.
Lady Marian 2008 dec. 06. - 10:37:57
(609/1242)
Igen, ezért hülyeség egy ilyen feladat. Egy filmet segítségül hívni sokkal érdemesebb az újkori történelem megítélésében (pl Isten hozta, õrnagy úr!). De egy ilyen filmnél nem sok értelme van. Szórakozásnak jó, de hasznosnak semmiképpen nem hasznos.
delamico 2008 dec. 06. - 10:33:20
(608/1242)
Ez igaz, de szerintem, mint azt már kifejtettem, egy ilyen feladat hasznos és jó. Mellesleg, a történészek is csak tippelgetnek, mi volt több ezer évvel ezelõtt.
Lady Marian 2008 dec. 06. - 10:27:24
(607/1242)
Szerintem Anteris arra célzott, hogy hülyeség a valósághoz képest hibákat keresni egy ilyen filmben, mert nem hiszem, hogy az a történelemtanár tudja, mi volt több ezer évvel a valóság. Ez körülbelül olyan, mintha a Trójában kezdenél hibákat keresni, miközben még Homérosz se tudta az igazságot.
offtopic
delamico 2008 dec. 06. - 10:24:58 Előzmény Anteris
(606/1242)
szerintem nem. Szerintem hasznos, ha ilyen -bár tényleg érdekes- feladatokat ad, mert kizökkenti a diákokat a szokásos dögunalom tananyagból és igyekszik színesebbé tenni. Egyébként az, hogy egy filmre vonatkozó feladattal köti össze valaki a tananyag leadását igenis kreatív ötlet, mert a diákok szemében az ilysemi valamennyire megemeli a tanár tekintélyét (ami, valljuk be, manapság már eléggé kihalófélben lévõ fogalom), elvégre ha egy diák "normális dolgokra" látja hivatkozni a tanárát, akkor megfordul a fejében "hé, talán nem is akkora marha ez a kardigános, évszámokat daráló, térkép elõtt hadonászó idióta és érdeklik 'értelmes' dolgok is, mint engem" . És ezzel a tanár máris elérte, hogy következõ órára kapjon egy "esélyt" és odafigyeljenek rá. Na persze ahhoz, hogy ez beváljon tényleg szükséges egy alap inteligencia hányados az osztály részérõl. Szerintem jó dolog, ha a tanár néha lazít és ilyen módon próbál közelíteni a diákok felé.
Anteris 2008 dec. 05. - 19:03:19 Előzmény e=mc2
(605/1242)
"hibákat kellett keresni benne a valósághoz képest"

na idióta egy történelemtanárod lehet...
Anteris 2008 dec. 05. - 19:00:03 Előzmény Christian Cage
(604/1242)
nem, nem dugnak. A valós életben sosem ilyen tekerõdzõs, táncikálos, bazsajgós a szex, hanem ösztönszintû, mindenféle testnedves. de jobb mint ezek a halivúdi mûqúrások, abban biztos lehetsz.
Chukman 2008 dec. 05. - 18:53:55 Előzmény e=mc2
(603/1242)
Pont,ez az amire itt sokan fel akarják hívni a figyelmet(meg én is),hogy ebben a filmben nem a történelmi realitás a lényeg.Ennyi erõvel nekiállhatnánk az Egri Csillagokban is keresni a hibákat.