Téma: A hûtlen

k11zoltan 2014 okt. 07. - 22:28:07
(132/172)
Dian Lane jól nézett ki.
A film tetszett most is.
9/10
Nira1900 2014 okt. 04. - 18:18:13 9/10
(131/172)
Spoiler*****

Sajnáltam a szeretõt, meg nem is. Sajnáltam, mert egy ember, akit megölnek, sajnáltam a védtelenségéért. Mégis a gyanútlansága, nyíltsága, kedvessége a történet elõrehaladtával egyre inkább más szintet jelenített meg nekem a nõ érzéseihez képest - míg utóbbi elementáris szenvedéllyel, õrlõdéssel, kínnal és boldogsággal volt jelen a kapcsolatban, addig a fiú inkább csak a felszínen - más nõkkel flörtölt, aztán kiderült, hogy felesége is van - a kezdetben egyforma amplitúdójúnak tûnõ kapcsolatot egy idõ után mintha csak az egyik ember szenvedélye határozta volna meg.

Megértem, hogy egy szenvedélyes viszonyért mindent odadobna az ember, amit persze megbánhat, és az esetek többségében meg is bán. Itt a szakításnak talán nem csak az volt az oka, hogy Connie nem akart tovább kettõs életet élni, hanem mert megérezte a másikban azt, mennyire nem éri meg ezt a rá épített érzelmet, az egyenlõtlen jelenlétüket a kapcsolatban. A fiút eltették az útból, mint egy tárgyat, mert nem fért bele a képbe, ez szomorú. Ugyanakkor õ maga is tárgyként viselkedett, ezért is lett csupán katalizátor, mert csak egy létezés-állapot volt az övé, felelõsség, mélység, tudatosság nélkül. Igazi szenvedély nem is benne volt, hanem a feleségben és a férjben.

Ennek ellenére szerintem sem lehet - önmagunk általi - felmentés a gyilkosság alól, amit a befejezés is igen finoman érzékeltetett.

Egy apróság a film elejérõl, ami megmosolyogtató és annyira életszerû: amikor Connie ki akar keveredni a fiú lakásából, és véletlenül a hálószobába megy be; a zavart, szégyenlõs kibotorkálás meghatóan jelzi, mennyire akarattalan az egész folyamat, és mennyire eldõlt már szinte minden.
filoszemitabélus 2014 máj. 08. - 21:49:30 Előzmény Tintás Tunyacsáp
(130/172)
Jól gondolod. Pontosan ez történik.
SPOILER
A férj nem gyilkos, hanem egy tisztességes ember, aki nem tudna ezzel a teherrel tovább élni. A tett inkább baleset volt, hirtelen felindulásból. Nyilván közrejátszott az is, hogy meglátta a kedvenc üvegdíszét, amit a felesége odaajándékozott a szeretõjének.
Itt mindenki nagy árat fizetett egy kis liezon miatt. Szegény Olivier Martinez járt a legrosszabbul-
Óvakodjatok a férjes asszonyoktól!
tortura 2014 máj. 08. - 16:06:43
(129/172)
Szerintem nagyon jó film. A zenéje egészen lenyûgözõ. Egyébként is kedvelem Adrian Lyne filmjeit (Végzetes vonzerõ, Tisztességtelen ajánlat, Flashdance). Valaki írja, hogy a hûtlenség megbocsáthatatlan bûn.
SPOILER lehet!!!
És a gyilkosság? Az megbocsátható?
Egyébként a mûfaji besorolással nem értek egyet. Ez egy kõkemény dráma. Attól még nem lesz thriller egy film, mert megölnek valakit.
SPOILER VÉGE PÓTOLVA
Diana Lane csodálatos nõ, gyönyörû még mindig és remek színésznõ is. Már több fórumon olvastam, hogy Richard Gere-t nagyon vacak színésznek tartják. Én nem így vagyok vele, szerintem jó õ is.
Én pl. hûséges típus vagyok. De Olivier Martineznek nem tudnék ellenállni, az tuti. Még szerencse, hogy zéró az esélye egy találkozásnak (meg nyilván nem is kellenék neki, van szép csokibabája).
filoszemitabélus 2014 jan. 08. - 11:48:23
(128/172)
Érdekes végignézni a rendezõ Adrian Lyne filmjeinek listáját. Szinte mindegyik filmje témája a megcsalás, megcsalatás körül forog. Az tény, hogy ez egy nagyon is létezõ jelenség mióta a világ világ. Létezik egy nem hivatalos statisztika is, miszerint az összes megszületõ gyerek mintegy 20%-a nem attól a férfitól fogant, akitõl gondolja a környezete és a törvény szerinti apa. Szóval, ne csodálkozzunk, ha gyermekünk kissé túlságosan hasonlít a postásra!
9/10
Tintás Tunyacsáp 2014 jan. 08. - 10:55:12 9/10
(127/172)
Az elõzõ hozzászólásom SPOILER!!!
9/10
Tintás Tunyacsáp 2014 jan. 08. - 10:39:34 9/10 Előzmény raczkia
(126/172)
***SPOILER PÓTOLVA***

Nekem úgy jött át, hogy a végén csak elképzelték, hogy milyen lenne együtt élni.
A film utolsó jelenetében egy rendõrség elõtt álltak meg, és a férfi szerintem feladta magát.
De lehet én értelmeztem félre.
raczkia 2014 jan. 01. - 11:04:40
(125/172)
Nagyon jó film. Viszont nekem csak egy kérdés motoszkált utána a fejembe: Hogy lehet így tovább együtt élni????De ezt már ugye nem fogjuk megtudni. 10/10
10/10
kistejes23 2013 aug. 21. - 23:09:03 10/10
(124/172)
8/10-es a film!Nagyon tetszett a filmben hogy az elején a feleségen volt a hangsúly, közepén a férjen, a végén pedig kettejükön! Kiváló film! Valamiért nem kedvelem Richard Gere-t, ezért kapott 9 helyett 8 pontot.Maga a film szinte tökéletes!
10/10
sanderson 2013 aug. 16. - 15:48:44 10/10
(123/172)
Romantikus drámának indul, de váratlanul thrillerbe fordul ez a nagyszerû film. Diane Lane szép, és kiváló színészi játékot nyújt itt is, de azért van ebben a filmben valami nyugtalanító. Egyszer a televízióban mondta valaki, (egy nõ volt az illetõ, a nevét elfelejtettem)hogy minden nõben ott lapul, szunnyad, parázslik az a fajta érzékiség, amitõl bármikor potenciális Anna Kareninává változhat. Ezt a filmet nézve ez jutott eszembe, talán azért, mert a történet kezdetén úgy nézett ki, hogy ebben a párkapcsolatban minden rendben van....és mégis...
5/10
MovieCritic 2013 aug. 12. - 23:22:05 5/10 Előzmény technokrata
(122/172)
Tökéletesen felépített?
A film Richard Gere teljesen karakteridegen tettére alapozza a nagy fordulatot.
Ha az nincs, akkor azt lehetne rá mondani, hogy végletekig kiszámítható, így viszont sajnos hiteltelen lett.

Diane Lane-t lehet kiemelni a színészgárdából, a többiek említésre sem méltóak ebben a filmben, pedig kicsit okosabb forgatókönyvvel lehetett volna csak a karakterekre építeni.
Az operatõrnek pedig egyetlen egy képet sem sikerült elég jól megragadnia, ami egy ilyen filmben elengedhetetlen.

Összességében nézve nem rossz film, megvan benne a potenciál, de a felületessége miatt számomra nem mutatott többet egy közepes filmnél, ettõl függetlenül megértem miért tetszhet másoknak.
szivecske8987 2013 júl. 30. - 00:41:03 Előzmény csineva-xx
(121/172)
Tetszik az irasod.Frissek az elmenyeim es gondoltam elolvasom a gondolatokat a filmrol.Elnezest az ekezetek miatt, telefonrol irok.
Szoval...Igen szepen megfogalmaztad a gondolataidat.:) En is megfogalmazom ahogy tudom. A film termeszetesen csodalatos, nagyon megerintett es a szineszi jatek is elkepeszto, meg a kisfiue is. A problemam csak az, hogy a hutlensegnek ez a megkozelitese, ebben a nezopontban idealisztikus. Vagyis a no es a srac kapcsolata abszolut hetkoznapi. Eros szexualis vonzalom es kivancsisag. Mivel a no eloeletet es a hazassaganak tortenetet nem ismerjuk,de nem is fontos.Viszont talan ki lehet kovetkeztetni mi vezet hutlenseghez.Ok nelkul nincs.A hazassaga jol mukodik.12 eve hazasok.Gondoljuk elsore.Viszont en azt vettem eszre, hogy az elkenyelnesedett elet, a gyerekneveles, a hetkoznapok tehettek a no hutlensegerol.Csak egy szikra kellett amitol fellangolt a noben melyen lapulo kivancsisag, szenvedely, erotika, spontanaitas, visszatero fiatalsag. Fajdalmas volt ez, de megsem tudott uralkodni magan. Nyilvan buntudata volt,de ez sem "segitett".
Igazabol nem akarom biralni, sem vedeni se a ferjet se a feleseget.A srac mellekes.O nem tehetett semmirol. Viszont a no....Szerintem hatalmas ero es onuralom kell ahhoz,hogy legyozzuk osztonos vagyainkat.A no is probalkozott, de hagyta inkabb sodorni magat az arral.nem veletlen a filn elejen a SZEL.Hiszen a sracot a SZEL fujta oda hozza.Es a szel ellen nem lehet mit tenni,nem lehet iranyitani.Hat a novel is ez tortent.az erzesei olyanok voltak mint a szel.A srac pedig felkavaro.
A ferj tette abszolut emberi reakcio csak sajnos rossz vege lett.Megtorlas akart lenni de a halallal nem szamolt.
A vege pedig meg idealisztikusabb,mint varnam.A hutlenseg megbocsajthatatlan.Ezt tudja mindenki.Egy eleten at elkiseri a part es sosem lesz minden a regi.
8/10
gimbiikeeh 2013 máj. 30. - 19:41:30 8/10
(120/172)
Nagyon jó film. Érdemes megnézni. Végig lekötötte a figyelmem, észre se vettem, hogy elrepült az a 2 óra.

8/10
10/10
csineva-xx 2012 dec. 31. - 15:42:11 10/10 Előzmény technokrata
(119/172)
Tök igazad van, érdekes észrevétel, tényleg nagyon súlyos az áldozat...
10/10
technokrata 2012 dec. 22. - 17:36:26 10/10
(118/172)
SPOILER lehet benne. Én sajnáltam. Na nem azért, mert szép. Sajnáltam, mert nem csak õ kellett ahhoz, ami történt. SÕT! Õ volt az, akit a legkevésbé kellett, hogy érdekeljen milyen háttérrel rendelkezik a nõ. Mi több, még csak nem is õ vette fel a kapcsolatot az asszonnyal! Egyszóval, sajnáltam.
Ugyanakkor Gere elborult megmozdulása is elfogadható volt, (bár én inkább az asszonyt vettem volna elõ) hiszen az ajándék, a vodka, a leplezett idegesség, mind-mind kellett ahhoz, hogy eljusson oda, hogy bûncselekménnyel zárja le a találkozást.
10/10
technokrata 2012 dec. 22. - 17:27:04 10/10
(117/172)
Ez a film ûberfasza! Tökéletesen felépített, és tökéletes a színészi játék is. TÖKÉLETES AZ EGÉSZ! SPOILER
Ahogy elkezd vonzódni a francia palihoz a nõ, az zseniális, teljesen életszerû. A bátortalan telefonálástól az állomáson, a félénk, ám de kíváncsi találkozásig. A tánccal, mindennel. És a folytatás is. Talán annyi a hiba benne, (de elnézhetõ) hogy túlságosan sok benne a meggondolatlanság a nõ részérõl. Mozi, étterem, stb. Ha valaki nem akarja, hogy kiderüljön a viszonya, az nem tesz így. És nem hivatkozik olyan ismerõsre, aki közös. Ugyanis ezek mind a bukás esélyeit növelik. De azért írtam, hogy elnézhetõ, mert biztosan akad olyan, aki a félrelépését, félrelépéseit ilyen meggondolatlanul csinálja.
espanola 2012 dec. 21. - 14:03:37
(116/172)
És amit a nagylelkûségrõl írtál, azzal is 100%-osan egyetértek, ez teszi annyira megrázóvá ezt az alkotást, nem pedig a gyilkosság.

Nem is értem, hogy hogy lehet az, hogy néhány ember szerint csak a gyerek miatt ment vissza a feleség a férjéhez.

Nem! Az a film két egymást szerelemmel szeretõ emberrõl szól, a nõ azért bocsájtja meg a férfi tettét, mert szereti, a férfi pedig azért bocsátja meg a hûtlenséget, mert szintén szereti a nõt.

Ez a film a szeretetrõl-szerelemrõl, bûnrõl és megbocsájtásról szól.

A megbocsájtás ilyen szintjéhez pedig, amit mindkét fél szívbõl meg tud tenni, nagyon nagy szerelem kell mindkét fél részérõl.
espanola 2012 dec. 21. - 13:48:02
(115/172)
Nagyon szépen leírtad a film lényegét, én ugyanígy éltem meg a filmet.
Annyit még hozzátennék, hogy épp attól jó a film, hogy sem kapuzárási pánikról, sem az unalomról nincs itt szó mint a hûtlenséghez vezetõ útról.

Ez bármelyikünkkel megtörténhez, a tökéletes boldogság közepette is.

Amit a férje iránt érez a nõ, az igazi szerelem. Amit a szeretõ iránt, az igazi szexuális, mindent elsöprõ szenvedély, melyet ilyenkor hajlamosak vagyunk szerelemként megélni.
Pedig az a szexuális szenvedély nagyot lobban, de ki is húny, míg a szerelem megmarad. De ez nagyon nehéz élethelyzet.

A szenvedély sokszor rombol, és nagyon nagy erõkkel teszi ezt.

Richard Gere alakítása, miután megöli a szeretõt, számomra õ az, akit Oscarra kellett volna jelölni, meg Golden Globe-ra a következõ jelenet miatt:

Az a kép, amikor a feleség kinyitja a gyilkos eszköz, a hógömb alját, és elolvassa benne férje vallomását,
és ahogy akkor Gere profilból, ismétlem profilból az arcjátékával megmutatja azt a határtalan mély szerelmet, amit felesége iránt érez, az lenyûgözõ. Utána ránéz a feleségére, látjuk a tekintetét, majd újra profil, és a profilja ugyanolyan árulkodó, mint a szeme tükre.

Nagyon mély film, aki érezte már a szerelem és szenvedély egy idõben való keveredését, az tudja, mennyire.

Én vallásos vagyok, és egy vallásos embernek ilyenkor Isten segít, hiszen õ az, aki mindent lát, és nem csak azzal kell megküzdeni ilyenkor, hogy lelkiismeret-furdallása van az embernek, hanem Isten, Jézus felé is el kell számolnia.

Szóval nagyon mély film, gyönyörû és megrázó alkotás.
10/10
csineva-xx 2012 dec. 21. - 02:12:20 10/10
(114/172)
Aki nem látta még, az ássa elõ magából az összes rejtett empatikus-képességét, aztán uccu ugorjon neki a filmnek, nagy élmény lesz, az tuti! Viszont engem tovább ne olvasson, mert *** SPOILER *** -es leszek...
Engem egész egyszerûen lenyûgöz a nagylelkûség, amivel a film dolgozik. Hûtlenek lehetünk sokféle módon, sokféle okból, sokféle kapcsolatban, és sokféleképpen megélhetjük a fájdalmát-élményét, de itt a hûtlenség a legbiztonságosabb, mégis egy sebezhetõ környezetben jelenik meg: egy olyan kapcsolatban, ahol férfi és nõ igazán megbecsülik és tisztelik, sõt, féltik, óvják, bizalommal és odaadással szeretik egymást. Itt a hûtlenség nem egy játszma része.
Csodálatos az, hogy minden kálváriájuk ellenére összebújva zárják a filmet – zárulhatna a sztori sokféleképpen, akár lehetne a történet vége egy cinkos egymásramaradás, de ez itt nem az, õk egymásban vígasztalódnak, õk nem akarják elveszíteni egymást – megbocsájtanak.
Káprázatos.
Hálás vagyok Claude Chabrol-nak a forgatókönyvben tündöklõ bölcsességéért, a rendezõnek a kíméletlen õszinteségéért, és nem utolsósorban a színészeknek azért az alázatért, amivel ezt a remekmûvet életre hívták. Összmunkájukkal elemi erõvel hívják elõ az együttérzést a nézõbõl.
Érdekes a sok alábbi hsz-t olvasni a hûtlenség körüli gondolatokról és indulatokról. Jól esik tapasztalni az elragadtatást, amit a film okozott. Jó olvasni együttérzõ sorokat. Viszont most egy kicsit nem a filmrõl, csak a véleményekrõl írnék, nagyon idekívánkozik egy-két megjegyzés (és bocsánat, ha okoskodónak tûnnék, nem szándékom és nem is tisztem bárkit is kioktatni, csak...): ezek mind a ti gondolataitok a hûtlenségrõl általában, de ez a film az alábbiakra sehol de sehol nem utal:
Írjátok
- nem véletlen ment félre
- valamit nem adott meg neki a férj
- tudatosan kereste, ment a férfi után
- kissé unalmas, megunt férj
- kiürültté vált házasság
- ha megtette, nagy eséllyel megteszi máskor is
- „kikacsint” a kapcsolatból
- a mozi tabu témát boncolgat miszerint ez kizárólagos férfiúi jog
- kapuzárás elõtti pánik
- ribanc
Nem.
Ez a nõ nem volt se fásult-elhanyagolt, se könnyelmû-kalandor, se megátalkodott-gazember, se ostoba tyúk - "csak" elkapta az örvény. Vívódott, kínlódott, ellenállt – de hiába... Van ilyen. Bele is lehet dögleni... - nem én állítom, az irodalom és történelem számtalan ennél sokkal véresebb tragédiát sorakoztat fel ennek bizonyítékául...
Hogy bûnös-e? És a másik bûnös-e?
Errõl se szól itt a fáma. Nincs ítélet. Viszont feloldozás van: a megértésben, az elfogadásban, egymásban, az összetartozásban.
(Csak megjegyzem, hogy igazán nagyon nemes jellemeken keresztül mutatja be a film az egész õrjítõ történet részleteit... (- sõt, nem is bemutatja, sokkal inkább egészen testközelbe hozza...) Persze, a lényeg, hogy mindketten elveszítették a fejüket. De egy kis jelenet: amikor a rendõrök közlik a hírt, hogy a fiú meghalt, és távoznak, a férj magára hagyja a nõt: hagyja megsiratni a szeretõt. Micsoda nehéz, de irgalmas döntés ez. Micsoda jellem! Oh... És tele van a film ilyen és ehhez hasonló nagyszerûségekkel! Oh, bár csak ennek a nemeslelkûségnek, tapintatnak, józanságnak és bölcsességnek csak a töredékét birtokolhatnánk...) No, de elmentem olyan hangulatba, ami már nem ide való...
(Tegnap azt írtam, 9/10, de elfelejtettem pontozni, így ma megadhatom a 10-est!)
10/10
csineva-xx 2012 dec. 21. - 01:33:18 10/10 Előzmény pirosubi
(113/172)
pirosubi!!!
Hiányolod a filmbõl a szenvedélyt, az életet, „az amerikaiak meg sem közelíthetik az európai rendezõket, õk valahogy csak a felszínt tudják karcolgatni” – írod...
Hopp: a rendezõ angol, a zseniális forgatókönyvíró pedig a nagyon is francia Claude Chabrol... Az jó, hogy te jól szórakoztál, de ha ezen a filmen, az már kevésbé. Asszem inkább a te készülékedben lehetett a hiba, ha nem vetted észre pl. Connie reszketõ testén a szenvedély elég nyilvánvaló jelenlétét.
És hogy itt valami karcolgatva volt...??? - Ha valahol, akkor itt nagyon is finoman kidolgozott a téma, a csáberõ, a vágyódás, a tépelõdés, az ellenállás... Valaki írta alább, hogy komoly lélektani ismeretre vall az eredmény. És hát ja, elég alapos munka... (Persze biztos lehet mélyebben belemenni, más oldalról, más körülmények között, nyilván, de nem hinném, hogy felszínesnek lenne nevezhetõ ez a csodaszép és igencsak mélyen szántó dráma...)
De nem is szaporítom tovább a szót... Nem akarlak megbántani, de szerintem maradjunk annyiban, a te kritikád rólad sokkal többet mond el, mint a filmrõl... talán csak annyit, hogy még keveset éltél-éreztél... Rajta! Soha nem késõ elkezdeni! :) )