2/10
FElepHánt 2015 jan. 30. - 18:50:04 2/10
(6/6)
nem is. A kipontozott négybetûs szó túlzottan hízelgõ...
2/10
FElepHánt 2015 jan. 30. - 18:48:44 2/10
(5/6)
Így rendez a mûvészeti vezetõ! Ötlettelen NULLA. Stravinsky zseniálisan túlkomponált, nagyon kéne játszani és énekelni. Ez csak az angol énekesnõnek sikerült. Szégyen. Botrányosan szar.
Tamás Andréka 2015 jan. 29. - 20:46:59
(4/6)
Hihetelen mennyire nem volt szórakoztató!
Nagyon eröltetett. Méltatlan a szereplõkhöz és az Operához. Kijöttem róla...
csavardi 2015 jan. 26. - 21:59:55 Előzmény jooasszony
(3/6)
Nem csodálkozom, hogy sok az üres szék ezen az elõadáson , a brutális jegyárakkal sikerült kiszorítani az új írányzatokra fogékony fiatal és nem annyira fiatal, de érdeklõdõ nézõket az opera környékérõl.
ambrosius 2015 jan. 24. - 22:15:45
(2/6)
Kicsit ambivalens érzéssel tapsoltam meg a premiert.Korrekt módon dolgoztak, a karmester a zenekarral megdolgozott Sztravinszkijjal, egyes részeken igen szépen.
A szoprán /Eleanor Lyons/ kitûnõ volt, fiatal, csinos, jól mozgó és a magas helyeken is erõlködés nélkül biztonságos a hangja,neki BRAVO!! Hasonlóképpen a Török Baba szerepében Meláth Andrea teljesítménye is az elõadás színvonalát emelte. A férfiak csak közepes teljesítményt nyújtottak, Kálmán Péter, mint az ördög még biztonságosabb volt a recitatív helyeken is, de Balczó Péternek, úgymond címszereplõként ez már nem feküdt annyira. Nem éreztem, hogy na itt a bariton, aki szerelmesen, szépen udvarol. Még a kétségbeesés és õrület állt neki a legjobban.
A díszlet nekem egyszerûen nem tetszett, a semmit néha túl bonyolította a háttér mozgalmas kazettáival, az akaratosan újra kinyíló kertajtó pedig spontán, de jótékonyan ellensúlyozta a cseppnyi homokozóba szorított drámai részeket. Egy 1951-ben írt operánál nem zavar a civil, utcai öltözet, mint jelmez, lehet a környezet hangulata "Rákosborzasztó", mégis túl egysíkú volt.
A rendezõ bolondok háza jelenet megoldása számomra inkább egy elfekvõnek tetszett, mint ágáló örülteknek. De lehet csak jól benyugtatózták õket :D
jooasszony 2015 jan. 19. - 18:40:13
(1/6)
A magyarra nagyon nehezen lefordítható címérõl is nevezetes opera, Stravinsky "neoklasszikus" mûveinek színe-virága. A nyilvánosság elõtt már megfuttatott címek közül - hiszen volt már Az aranyifjú útja, A léhaság útja, A korhely útja stb- a mostani, A léhaság útja talán a legkevésbé kifejezõ. Szövegkönyvét a zseniális W.H. Auden írta szerzõtársával és az eredmény egy fantasztikus Faust parafrázis lett. Ez a XX.századi opera igazi ritkaság, csupa harmónia, csupa dallam.

A legutóbbi Anger rendezés, az Ariadné Naxosban nekem nagyon nem jött be, ezért sajnos fenntartásokkal vártam az elõadást, pedig nem kellett volna...jó volt, helyénvalónak éreztem a feldolgozást. A díszlet is tetszett, mely a kórus számára lehetõvé tette a folyamatos jelenlétet. Ugyanakkor a képszerûen tagolt háttér finoman utalt az inspiráció forrására, Hogarth megegyezõ címû képsorozatára.

Az est hõse kétségtelenül Meláth Andrea, bár az igazsághoz tartozik az is,hogy talán a legtöbb lehetõséget az Õ szerepe adja Török Baba személyében.Hangban, megjelenítésben és színészi játékban is kiragyogott. Márcsak ezért is illene a port-nak a szereplõk közé emelni, ugyanis hiányzik a felsorolásból.

A többiek is jók voltak. Nagyon tetszett Balczó Péter, a nõi fõszerepet/Anne Truelove-t játszó Eleanor Lyons is, talán Nick Shadow lehetett volna kicsit átütõbb.

A bemutatón csodálkozva láttam, hogy elég sok üres szék volt, pedig nagyon jó elõadás A kéjenc útja. Megy még párszor, érdemes jegyet venni rá.