9/10
katyusa53 febr. 16. 10:01:37 9/10 Előzmény Zénócska
(9/9)
Hát, szerencse, hogy láttam, mert ezek után is azt mondom, aki teheti, nézze meg. A sztorin túlmenően is van benne érték. A képi világ feledhetetlen, szerintem. Még jó, hogy azt nem tudta ilyen részletesen leírni.
9/10
katyusa53 febr. 15. 23:23:40 9/10 Előzmény Sadenal
(8/9)
Talán azért van kevés hozzászólás, mert sokan azt hiszik, az ázsiai kultúra csakis a Jackie Chan-féle (olykor nem is rossz) filmekből áll. Egyébként szerintem, Yimou '94-es To live c. filmje is van ilyen jó. Meg a 2014-es Coming Home- ja is. Mindkettő szintén Gong Li-vel.
9/10
fourdogs 2015 okt. 24. - 23:49:41 9/10 Előzmény Sadenal
(7/9)
Nem tudom, de filmklubokba nem igen járnak, ahol pedig ilyen filmet is vetítenek. Így be kell érned velem, de aligha lesz vita közöttünk ennek az alkotásnak a jegyében.
10/10
Zénócska 2012 márc. 14. - 09:54:39 10/10
(6/9)
Bocs, igazad van. :)
BicskaMaxi 2012 márc. 13. - 20:46:58
(5/9)
Köszi szépen, ez valóban kimerítõ bemutatója volt a filmnek. Még jó, hogy korábban már láttam, hiszen ezek után már nem sok értelme lenne megnézni. :)
10/10
Zénócska 2012 márc. 13. - 19:47:10 10/10 Előzmény Sadenal
(4/9)
A történet Song Lianrõl szól, egy kereskedõcsalád lányáról, aki lány létére is hiába tanult, apja halála miatt negyedik ágyasként végezte egy gazdag férfi házában. Song Lian átlagon felüli képességekkel, egyenes karakterrel rendelkezett, más pályán kellett volna tovább haladnia, de édesapja tragikus halálát követõen terveit feladva cinikusan, de keserûen engedett nevelõanyja és a társadalmi szokások nyomásának, és ahogy azt a normák helyesnek tekintették, pénzes ember háztartásába került negyedik feleségként. Tanult ember lévén, alapvetõ természete csendes, és racionális, az aljas érzelmeket, homályos szokásokat azonban határozottan elutasító, lázadó jellem volt.
Ilyen emberként került be Song Lian egy családi hagyományokat látszólagosan tisztelõ – valójában a férj kényeztetését és kéjeit szolgáló, gazdag úri lakba, ahol ágyasként kellett beilleszkednie a ház életébe, tiszteletben tartva értelmetlen szokásokat és viszonyokat, szenvedve ezen szokások élhetetlensége szülte emberi féltékenységtõl, manipulációktól és a folytonos érzelmi csalódásoktól, az õszinte emberi kapcsolatok hiányától. Song Lian daccal és szókimondással fordul szembe az ott látott igazságtalanságokkal, miközben lassan kibontakoznak elõtte a belsõ intrikák, a szereplõk belsõ frusztrációi és a személyes tragédiák, ahogy e megmerevedett rendszerben mindenki - módszerek között nemigen válogatva - próbálja saját boldogságát megtalálni. Az asszonyok-lányok körében ennek receptje meglehetõsen egyszerû: a nõk boldogsága a hagyományok és a ház ura akaratának függvénye. Song Lian szolgálólányának álma, hogy ágyas legyen, az ágyasok álma, hogy a másik ágyast megelõzve fiút szüljenek a férjnek, bármi áron, akár a másik ágyas megmérgezése árán is, mert akkor kerülnek társadalmilag magasabb pozícióba, és úgy rendelkeznek majd nagyobb hatókörrel. Egyedül Song Lian és a szolgálók nézik az egész színjátékot viszonylagos objektivitással. Song Lian, mert átlát ezen a férficentrikus társadalmon, melyet megvet és igazságtalannak tart, a szolgák pedig mert érzelmileg nem érintettek az ügyben, viszont némán alávetik magukat a kenyéradójuk, egyben e szokások akaratának.
A filmben a karakterek finom és részletes kidolgozásúak, a kezdetben vázolt jellemek az adott szituációba helyezve valósághûen predesztinálják az egyéni történetek kimenetelét. Song Lian racionális, de érzelmileg sérülékeny, reakciói gyakran emberi kontrareakciók és nem megértésbõl és elfogadásból fakadnak, aminek szükségszerû következménye, hogy a dolgok negatív fordulatot vesznek. Egyenességébõl fakadó szabadszájúsága, keménysége és lázadó jelleme miatt két ember hal meg – olyan következmények, amiket nem lehet jóvátenni. Érzékenysége, mely korábban erény volt, most szellemi megrendülésének és tönkremenetelének forrása.
A filmben talán egyetlen figura van, aki ügyesen élhetõvé tette maga számára ezen élhetetlen hagyományokat, mégpedig Meishan, a harmadik feleség. Õ az, aki hivatását tekintve is operaénekes, színésznõ, és egy jelenetben el is mondja, hogy csak úgy lehet életben maradni, ha jól játszol, hogy jól szórakozz. Song Liannak a kezdeti nehézségek után talán vele lett egyedül normális, emberi kapcsolata, ezért még fájdalmasabb volt számára, hogy miatta ölték meg Meishant.
A film záró szakasza ezen hagyományok könyörtelen változatlanságát, a felesleges áldozatot jeleníti meg, ahogy az általa bedarált emberek elvesznek a múltban anélkül, hogy a legkisebb mértékben is javítani tudtak volna rajta, s talán az örökkévalóságig várva arra, hogy valaki odahajoljon hozzájuk, és visszaemelje õket kísértet létükbõl.
10/10
england1885 2011 febr. 21. - 15:46:26 10/10
(3/9)
Nagyon jó film, 10/10!
10/10
Sadenal 2011 jan. 21. - 23:42:40 10/10
(2/9)
Wong Kar-Wai Szerelemre hangolva-ja után szerintem a 2. legjobb és legszebb ázsiai film...Valami hihetetlen nagy. Nem is értem mért nincs itt legalább 30-40 hozzászólás. A fiatal Gong Li már itt megmutatja mekkora színésznõ és már itt valami kibas*ott gyönyörû. Nagyon jól vannak kidolgozva a karakterek, és a vége is igazán ironikus. Szerintem kb. 500.00 dollárból forgathatták ,mert nagyon egyszerû, de nem is kell túlcifrázni, mert megvan a mondanivalója. Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti az ázsiai filmeket. Meg az igényeseket....

UI:: Redfield, chief Brody, Moesko, Seten, efes, Brambilla, Newcastle United, D. Sz. Hol vagytok? :D
9/10
nike7 2010 okt. 21. - 20:21:46 9/10
(1/9)
Nagyon jó film,ahol sok nõ van és egy férfi ott mindíg lesz vita ez érthetõ,nõk csak szinte kihasználva vannak és egy férfi van...
Aki meg megcsalja azt megölték