gy.ci 2008 okt. 02. - 22:00:07
(30/50)
Elkövettem. ;-)

így visszanézve olyan közepes lett. :( (kb 10 évet kellett volna élnem Amerika keleti partjain és akkor talán..)

Fontos (szkeptikusoknak): ez nem egy Beatles film, ez egy film Beatles dalokkal. Lényeges különbség úgy gondolom.
Uby 2008 okt. 02. - 14:56:59
(29/50)
Nemrég hallottam errõl a filmrõl, nézegettem youtube-on pár videót, és... húú, mindig hallok tõlük valami újat (-azaz régit :), ezek közül a dalok közül is nagyon sokat még nem is hallottam pedig egy idõben nagyon sok Beatles-t hallgattam sõt még most is.
Kíváncsi vagyok már rá nagyon, remélem meg tudom nézni minnél hamarabb!!
gy.ci 2008 okt. 02. - 10:59:57 Előzmény zee944
(28/50)
Sziasztok.

sajnálom, hogy az itt megjelenõ kritikák többsége "negatív" jellegû.
Lássuk be: A Film egyszerûen egy remekmû!

Minden passzol: hang, kép, dalok, cselekmény. (És még "nyálasnak" sem "nyálas" :D) Szürreális, csapongó, mint maga Lenon személyisége volt.
Az érzelmek folyamatosan hullámzanak, "forgolódnak", mint ahogyan a szövegben utalnak is rá: "a Föld forog". Ugyan úgy a szereplõk sem tehetnek mást, mint hogy forognak a Világgal, ami a film egyik lehetséges vetülete.

Tökéletesek a mondatok, a zenék.(Bono fölülmúlhatatlan, Joe C. egyenesen fantasztikus)
A hangszerelés remek.

Hihetetlen, hogy a film 70% ZENE, ezért azt hiszem, elengedhetetlen, hogy némiképpen megpróbáljuk megérteni a nótákat. ;-)
Próbáltam hozzá feliratot készíteni (dalokkal), használjátok.

Jó szórakozást mindenkinek!

Gy.

ui.: nem értem a HAIR-es hasonulásokat... hogy is jön ez ide?
7/10
zee944 2008 jún. 26. - 14:49:31 7/10 Előzmény szmootyi
(27/50)
Összességében tényleg nem sikerült valami jól a film, de a Szabadság-szobor sztem nem rossz ötlet. Az nem baj, ha próbálnak más értelmet adni bizonyos daloknak, mint a fiúk. Amúgy is sokszor megfejthetetlen, hogy mire is gondoltak.
7/10
zee944 2008 jún. 26. - 14:46:18 7/10
(26/50)
Elsiklott a figyelmed a minõsítõ mondat folytatása felett: "vagy ha nem veszed komolyan". Így nincs a kritikával probléma.
2/10
Callahahn 2008 jún. 26. - 12:51:35 2/10
(25/50)
A film lényege: minél több Beatles-dalszöveg utalást belerõszakolni, bármi áron, emellett valszeg már nem is maradt idõ olyan apróságokra, mint például forgatókönyv megírása, casting, rendes vizuális effektek, énekórák Jim Sturgessnek, satöbbi.
Az egész egyszerûen röhejes volt, mintha a Hairt akarták volna összeházasítani a The Wall-al... csak ennek nagyon nem áll jól
Az alkotóknak azt üzenem: néha a több kevesebb. A vietnámi háború: rossz volt és fölösleges,Prudence Sexy Sadie-re bukik, Maxwellnek nagyon betett a háború, jó értjük, de ezt mindet finomabb eszközökkel is ki lehetett volna fejezni, és akkor az egész nem lett volna ennyire giccses és erõltetett.
Ennek ellenére mégis egész jó szórakozás a film, ha a kellõ mértékben sekélyes és igénytelen vagy, vagy ha egyáltalán nem veszed komolyan. Én tényleg jókat röhögtem rajta.
igaz 2008 jún. 20. - 16:41:47
(24/50)
Ezért nem nézem én meg. Te elkövetted ezt a hibát.
szmootyi 2008 jún. 20. - 09:47:13 Előzmény Hardfradista
(23/50)
A Beatles, mint olyan, maga a zsenialitás. A korábbi és a késõbbi dalok egyaránt. Ez a film viszont maga a szellemi halál..Nem méltó interpretációja ezeknek a hatalmas daloknak. Inkább silány összetömörítése, és ez már undorítóvá teszi. Hihhetetlen erõltetett, ahogy minden egyes név a Beatles dalokból van, és bevágnak idézeteket. Már elõre lehet tudni, hogy jé, ez egy eper, na akkor mindjárt jön a Strawberry Fields...Ugyanez van Prudencel, Jude-dal, Lucyval(in the sky with diamonds). Szerintem a film szörnyû. És ahogy a történetbõl hirtelen kilépve elvont próbál lenni, az már maga a katasztrófa. John és Paul is biztos használtak segédanyagot(fû) a dalok megírásához, de õk sztem még akkor sem marhaságot akartak írni, csak érdekes dolgokat. Ez a film viszont helyenként már a marhaság kategóriába lép át, például, amikor bemennek abb a cirkuszi sátorba, vagy amikor, cipelik a szabadságszobrot, hogy "She's so heavy". Hát ez már kiütötte a biztosítékot, és meg se próbáltam komolyan venni, amit pedig komolyan lehetett volna. Nem azért írom ezeket, mert nem szeretem a Beatlest, vagy nem ismerem, hanem azért, mert túl jól ismerem ahhoz, hogy ezt a filmet egy napon tudnám említei vele. bocs
Hardfradista 2008 jún. 02. - 12:46:54
(22/50)
Sziasztok! Valaki esetleg tudna segíteni nekem a film megszerzésében,mondjuk felírattal együtt?? Nagyon megköszönném!!
:)
Obránszky Ármin 2008 máj. 29. - 10:53:06
(21/50)
Pedig nekem van olyanom, h most, "hú, de meghallgatnám a Walrust...". :-P
Obránszky Ármin 2008 máj. 29. - 10:52:26
(20/50)
Azóta már pár klipet a yuotube-on láttam. Így önmagagukban nincs velük semmi baj, bár a modernebb technika ellenére nem veszik fel a versenyt az eredeti klipekkel sem kreativitásban, sem játékosságban. Igazából a Beatles késõbbi korszakában a játékosság az, amit a talán a legjobban szeretek.
Hú, fejbõl én sem tudnám megmondani, h melyik albumon vannak ezek a számok. Tipp: Drive my car- Rubber Soul elõtt, In my life- Rubber Soul, Nowhere man- Revolver. Az utóbbi kettõt amúgy nagyon szeretem. Azért a Bealtes-örület összetevõi között mindenképpen ott van a kor hangulata, a várakozás valami másra (történelem...), a srácok jó megjelenése és remek humora is, valamint a céltudatos menedszerlés, azon kívül, h fogyasztható zenét játszottak, amiben már tényleg fel-fel üti a fejét a zsenialitás.
Az mindenképpen igazi, h a szimpla popnál azért már a korai korszakban is többrõl van szó. Mi is a pop legfõbb sajátossága? Az, h hihetetlen erõvel robban be a köztudatba az adott szám, mert a kor izlését elégíti ki. Hát azóta rendeteget változott a világ, de ezek a számok tényleg nem mennek ki a divatból. Ezt nem lehet egyszerûen a retró népszerûségével magyarázni. A mai slágerek közül nem hiszem, h lesz akár egy is, ami 40 évet átvészel úgy, h semmit nem kopik a nimbusza.
7/10
zee944 2008 máj. 29. - 09:59:25 7/10
(19/50)
Õszintén szólva nem lettem volna túlságosan meglepve, ha valaki kiröhög, hogy csak azért, mert sokszor bevágják azt a magas pompomlányt Prudence számába, én mint férfi máris a leszbikusságot látom benne :) Prudence-et illetõen azért voltam bizonytalan, mert az égvilágon semmit nem hoztak ki belõle. Az elején utaltak rá, aztán ennyiben maradt. Vagy volt valami, de annyira a dalokra figyeltem, hogy észre se vettem? :-o

A bennfentes poénok (dalcímek) nekem nem tetszettek, erõltetettek. Azért megnézném, mik voltak ezek, mert én csak háromra emlékszem.

Igen, Prudence alakítója jól énekelt, és Evan Rachel Wood is, csak az "If I Fell" volt hamis, nem értem, miért nem vitték lejjebb pár hanggal.
7/10
zee944 2008 máj. 29. - 09:47:23 7/10 Előzmény Obránszky Ármin
(18/50)
Bocs Ármin, nem neked akartam beszólni. ;)
Igen, mindig újra meglepõdöm, hogy vannak, akik tényleg szeretik ezt a két számot, lehet, hogy nem kellett volna kijelentenem, hogy gyengék. Számomra csak kuriózumértékük van, ezért nagyon-nagyon furcsa elképzelnem, hogy valaki egyszercsak azt mondja, hogy "hú, de meghallgatnám most a Mr. Kite-ot vagy a Walrus-t".

Ne becsüld alá a korai korszakot! Ha esetleg arra gondolsz, hogy csak a késõbbi számaik voltak zseniálisak, akkor tévedsz. Pont ettõl voltak különlegesek, hogy mûvészetet csináltak a kommerszbõl. Már azokban a számokban olyan zenei fogásokat alkalmaztak ösztönösen (!), zenei elõtanulmányok nélkül, amik addig csak a komolyzenében voltak ismertek. Erre jó példa az "I Want To Hold Your Hand" vagy a "Hold Me Tight". Elsõ hallásra valóban semmi különös, pont olyannak tûnik, mint bármelyik kortárs beatszám, és mégis... megõrültek tõle az emberek, nem tudták miért, de elkezdtek rá táncolni, és nem is nagyon akarták megunni. Ott is látszik, hogy valami van a számban, hogy hihetetlenül sokszor meg lehet hallgatni. Én speciel még ma is élvezem. Egy zeneszakértõ meg tudná mondani, mik is pontosan ezek a zenei fogások, néhány szakszóval tudnék dobálózni, de valójában nem tudom, mit takarnak. Egyébként ezek között a korai számok között is rengeteg olyan volt, amit ma teljesen szokványosnak hallasz, de akkor forradalmi volt a maga nemében, pl. hallgass bele a "Drive My Car", "Nowhere Man", "In My Life" (lehet, hogy az egyik már a Revolveren is rajta van, tehát nem is olyan korai, ez esetben elnézést, de fejbõl próbáltam meg néhány példát mondani) közül bármelyikbe, ha el tudsz vontkoztatni attól, hogy már ezerszer hallottad õket, fel fog tûnni, hogy tulajdonképpen nagyon szokatlan dalok ezek és nem igazán hasonlítanak semmire. Futószalagról szó sincs, szinte minden albummal óriási léptek elõre, csak ma már egybemosódik minden. Mielõtt a Beatles jött, mindenki azt mondta, hogy a popzene csak szemét. Mire a Sgt. Pepper kijött '67-ben, addigra meg már mindenki mûvészetnek hívta.

A filmrõl hû képet kaptál, bár csodálom, hogy legalább a számokat/klipeket nem nézted meg. Remélem, egyszer még azért megpróbálkozol vele.
Obránszky Ármin 2008 máj. 28. - 00:13:09
(17/50)
Ezt hívják fanatizmusnak?
Amúgy voltak még rajtam/rajtunk kívül páran... :-)
Obránszky Ármin 2008 máj. 27. - 23:50:49
(16/50)
Én élek a gyanúperrel, h Jankovics Marcell látta a Yellow Submarine-t. :-)
Bono tényleg jól nyomja, de h vele szemben mennyire elfogult vagyok azt az is mutatja, h a U23Dt az elsõ vetítéskor, éjfélkor néztem meg nemrég. :-)
Obránszky Ármin 2008 máj. 27. - 23:44:36
(15/50)
Rákerestem youtube-on. Hú, Bono megirigyelte Nick Cave frankó bajuszát? :-)
Bono egész jól énekli ezt a számot, jobban, mint Gallagher pl. és a klip se vészes. Kicsit Yellow Submarine feeling. Az a mese egyszerûen haláli. Bár a történet valami rémes baromság, de nagyon jól néz ki. János vitéz brit módra! :-)
Obránszky Ármin 2008 máj. 27. - 21:23:55
(14/50)
Nahát, ezt nem is tudtam, bár sejtettem, h valami ilyesmirõl lehet szó. Az I am the Walrus h alakította a történetet? :-)
Goo goo goo jooob! :-)
Obránszky Ármin 2008 máj. 27. - 20:59:19 Előzmény zee944
(13/50)
Pont azokat a számokat szóltad le, amiket a legjobban szeretek a Beatlestõl. :-)
I am the Walrus egyszerûen csúcs, lehet, h Lennon se tudta egészen pontosan, h mi a fenét akart ezzel a számmal, de h mocskosul eltalálta az biztos. A Being for the benefit... szintén személyes kedvenceim között van. Nagyon mulatságos szám. Mondjuk én a Beatles korai korszakáért nem lelkesedem vmi nagyon, nem látom be, h mivel jobbak azok a számok, mint a kortársak produkciói. A hangszerelés az ok, de azért én úgy érzem, h ezek elég futószalagon legyártott számok voltak.
Amiket szeretek: Revolver, Sgt Pepper's..., MMT, White album és az Abbey Road. Ezekrõl csak néhány szám van, ami annyira nem jön be. Ált. a nagyon indiai hangzású számok.

A filmet elkezdtem, de nem tudtam végignézni, látszott, h nem az én mûfajom. Lehet, h negyed óra nem ad hû képet, de annyiból azt szûrtem le, h egy igencsak sablonos történetbe igyekeztek bezsúfolni minél több dalt.
A I am Samben nagyon tetszett, h Beatles dalokat vágtak be, ráadásul príma feldolgozásokban (Aimee Mann és Michael Penn elõadásában a Two of us jobb, mint az eredeti és az, h Cave bevállalta a Let it be-t, az halálos :-)), mert a film történetébe remekül belesimultak, néha még fokozták is a hatást, de itt olyan volt, mintha a dalok köré akartak volna történetet kreálni, így a film végképp elvesztette a mélységét.
Lehet, h egyszer még végignézem és akkor megváltozik róla a véleményem, de aligha hiszem.
7/10
zee944 2008 máj. 26. - 14:50:51 7/10
(12/50)
A sztori olyan, mintha a Hair átdolgozása lenne, csak kihagyták a túlságosan nyomasztó részeket. Sajnos eléggé kiszámítható, jobb lett volna, ha legalább néhány meglepõ fordulatot is belevisznek. Prudence karaktere komolyan nem értem, hogy mire kellett a sztoriban, azon kívül persze, hogy el lehet énekelni neki a "Dear Prudence" címû nótát. Az elején az "I Want To Hold Your Hand"-ben mintha az egyik pompomlány iránti vonzalmára utalnának a dallal, de aztán nem derül ki semmi - valami látens leszbikusnak szánták? Nem értem, mit akartak vele, komolyan mondom.

A dalok feldolgozása nagyon vegyes: néhol jó, néhol nagyon jó, helyenként közhelyes és akár rossz is. A "Girl"-lel és a "Helter Skelter"-rel indulunk. Kicsit belémfagyott a vér, amikor meghallottam õket, de szerencsére épp csak megszólalnak, nem kerülnek "kibontásra". A következõ blokk - még mindig a film eleje - igen magasra teszi a mércét. Itt hangzik el a "Hold me Tight", az "I Want To Hold Your Hand" és az "It Won't Be Long" újrafeldolgozása, amelyek kitûnõen sikerültek.

Az elsõ kilógó lóláb a "With a Little Help From My Friends" - igaz, a Ringo Starr hangterjedelméhez írt eredetit se szeretem túlzottan, de ez akkor is gyengécske. Ahogy a sztoriba megpróbálják beleszõni a tartalmát, az is.

A film közepe felé többszörös mélyütés jön. "Let It Be": közhelyes képek, pocsék hangszerelés. A zseniális - bár agyonjátszott - eredetibõl a zongoraszólam dallamát nagy hiba volt elhagyni. A "Come Together" szintén egy remek szám, amiben kulcsfontosságú az eredeti hangszerelés és ritmus. Itt mindkettõt totálisan elhibázzák. Joe Cocker ide vagy oda, ez pocsék lett. Aprócska mentség az alkotóknak, hogy ezt a számot még senkinek nem sikerült normálisan újragondolnia, éegalábbis az általam hallottak közül. Valahogy mindig a lényeg veszett el.

Ha az "If I Fell" az, amit Evan Rachel Wood énekel abban a kikötõben (vagy inkább a kikötõ faszerkezetében), akkor itt bizony átcsúszik 1-2 ponton hamisba. Az "I Want You (She's So Heavy)" rendben van.

"I Am The Walrus" és "Being For The Benefit Of Mr. Kite" - ezek a dalok már a szétesõben lévõ Beatles-tõl származnak, és gyengék is. Elég bizarrak és zavarosak, mint a legtöbb dal ebbõl az idõszakból, ezt a hozzájuk forgatott képek is tükrözik. Talán a képek kedvéért kerültek a filmbe. Tök jó, hogy válogatnak dalokat a kései korszakból is, de talán nem ezeket kellett volna.

"Something" - újabb csúnyán elhibázott adaptáció. George Harrison számánál szintén kulcsfontosságú volt az eredeti hangszerelés. Ilyen puritán módon elõadva teljesen elveszítette az erejét. Ugyanez vonatkozik a szintén Harrison-szerzemény "While My Guitar Gently Weeps"-re.

A "Revolution" kicsit pocsékba ment, ezt a részt jobban fel lehetett volna építeni.

"Happiness Is A Warm Gun" - ettõl a feldolgozástól nagyon, nagyon-nagyon féltem. A Beatles-számban annyi féktelen energia van, és annyira helyén van minden részlet, a kórus, a hangszerelés, ritmusváltások, hogy ezt csak elrontani lehetett. Nos, szerencsére nem sikerült. Az alkotók is értették, mi a lényeg: teljesen megtartották az eredeti elõadásmódot, csak az énekhang nem tökéletes - hiányzik belõle az a svung, mint Lennonéból. A hozzátartozó képi világ viszont tökéletes, tökéletesen tükrözi azt, amirõl a dal - legalábbis sokunk értelmezése szerint - szólhatott.

Ami ezután következik, az már meg sem közelíti az eddigi jobbakat. Az "All You Need Is Love" ezredik feldolgozása kifejezetten untatott, nem mintha az eredeti nagy durranás lenne.

Még mindig nagyra értékelem, hogy a teljes Beatles-életmûbõl válogattak, nem ragadtak le a korai fülbemászó daloknál, és olyan hasbakampókat sem akartak elsütni, mint a "Yellow Submarine" vagy az "Ob-la-di, ob-la-da". A választással viszont sokszor nem értek egyet, több olyan dal elhangzik a filmben, ami helyett lett volna millió másik jobb. A feldolgozások módjáról nem is szólva.

Élveztem a filmet, mert nagyon szeretem ezt a zenét, de a sztori itt inkább csak ürügy - nem tudom, mennyire fog tetszeni annak, aki egyáltalán nem fogékony a Beatles zenéjére. Az Across The Universe eszembe jutatja, hogy mennyire kellene egy, a Beatles dalaira építkezõ, igazán jól megírt film. Most, hogy ez elkészült, legalább újabb 10 évig nem lesz hasonló. Ezért lett volna fontos, hogy ez igazán zseniálisan legyen. Nem lett az, és ez kár.
7/10
zee944 2008 máj. 25. - 00:26:41 7/10
(11/50)
Nekem van hozzá magyar feliratom. A dalok is élvezhetõen vannak lefordítva benne. De amúgy tényleg elég érthetõ hang alapján is.