december 06. 16:16:37
december 06. 16:16:37
(18/18)

Két eset lehetséges : vagy nnem értettem semmit a filmből, vagy csodálkoznom kell, hogy ennek a filmnek ugyanaz a Szabó István a rendezője, aki a SZERELMESFILM című REMEKMŰVET alkotta.
Ez a film számomra szinte semmiről sem szól - üres, semmitmondó párbeszédek, jelenetek minden mondanivaló / jelentés nélkül, amjdhogynem UNALMAS. Talán a Farkasréti (?) temetőben felvett temetési jelenet szomorú groteszksége maradt meg bennem...

szavazat: 10/10 december 03. 23:00:48
december 03. 23:00:48
(17/18)

Szerintem hősünk csak élte az életét és - egy kicsit - boldog akart lenni. Nem igazán sikerült neki. Vajon megtett-e mindent azért, hogy ezt elérhesse? Aligha. Volt egy szép és okos barátnője, a kapcsolatuk félresiklott. A főfőnökről kiderült, hogy pitiáner. Válasz: ébresztő! Ez a film vége. Na de mi lesz akkor, ha felébredtünk? Ez volt a fő kérdés (meg most is az), mi van akkor, ha tudjuk, hogy mit nem akarunk. Mi legyen helyette? Melyik válasz a helyes? Ott van pl. Beethoven IX. szimfóniája: küzdelmet akarsz (Madách: Az ember tragédiája), családi boldogságot? Ott megadja a választ a szerző: az emberek testvéri közössége vezethet a boldogságoz. Ez elég közhelyesre sikeredett, de most ez jutott eszembe...

december 03. 13:40:30
december 03. 13:40:30
(16/18)

Tényleg nem értem, miért jobb Halász Judit nyafogó hangja mint Esztergályosé? Enyi rővel Bálint András sem jó, és az egész akkori magyar filmes motyógós beszéd - stílus pocsék.

szavazat: 10/10 december 02. 20:52:46
december 02. 20:52:46
(15/18)

A nagy kedvenceim egyike. A szociálizmus (Rákosi) vagy a cuculizus (Hofi) azért néha adott az embereknek illúziókat, amelyekkel azután gyorsan vagy lassan vagy soha le lehetett számolni. Máig érezhető a nosztalgia a rendszerváltozás előtti időszak vonatkozásában. Amikor ez a film készült, hat éves voltam, vélhetően az én nemzedékemmel a nosztalgiának is vége lesz. Se éljen lenin, se kék és piros útlevél (megjegyzem először kék volt, most meg piros; még hogy a történelem nem ismétli önmagát), se szilveszteri tömeg a Lenin körúton, se felvonulás május 1-én. Van helyette kapitalizmus. Egy valami nagyon elveszett szerintem: valahogy az emberek jobban összetartottak vagy talán tévednék?

december 02. 20:23:20
december 02. 20:23:20
(14/18)

Itt hogyhogy Halász Judit adja hangját Esztergályos Cecília-nak? Nem tetszett a készítőknek a hangja ?

szavazat: 5/10 február 24. 22:11:52
február 24. 22:11:52 OFFTOPIC
(13/18)

Bocs, hogy túl személyes volt és lesz. (További állástalan pszichiáterek jelentkezését nem kérem. :))
Ugyan vannak, akik szerint különb vagyok, de ez engem nem érdekel, nem vagyok rá büszke, nem örülök neki, de nem is bánom, ahogy az ellenkezõ véleményeket sem. A témához kapcsolódó ajánlott film: Good Will Hunting. Tehet-e arról az ember, hogy okos vagy buta, szép vagy csúnya, hogy érdekli-e, hogy ilyen-olyan-e? Kell-e, hogy az adottságai korlátozzák a szabadságát? És számít-e bármi?

szavazat: 10/10 február 24. 02:48:07
február 24. 02:48:07
(12/18)

zseniális..elemezni nem fogom, mert felesleges..ha értik akkor azért, ha nem, akkor meg...

szavazat: 5/10 február 23. 23:34:51
február 23. 23:34:51
(11/18)

Hihetetlen, hogy erre a "tessék felébredni"-re volt "piaci igény". :) Amúgy erõsen untatott a film. Ezeknél a fiataloknál sokkal fiatalabban, gyerekként megszoktam - nem a középszerûséget, hanem - a csorda-bamba népeket. Ettõl még nem kell letörni, pláne nem halálfélelmet érezni. S kit érdekel, hogy az utánunk jövõk mit gondolnak, tudnak-e rólunk? Ha kell, ezerszer lerombolom a mandalámat: hadd menjen.

2015 febr. 11. - 14:49:53
2015 febr. 11. - 14:49:53
(10/18)

"Az a jelenet pedig, amikor Bálint András éjszaka felébred, mert megálmodott valamit a kondenzátorok kapacitásának az alakításáról, és felkelti a társait is, hááát.... elég naiv!"

Töredelmesen bevallom, de nekem is volt párszor hasonló, amikor egy-egy ötlet (persze nem Nobel-díjas) így jutott eszembe, szinte megálmodtam.
Igaz a munkatársaimmal csak reggel beszéltem róla...

Mivel Szabó talán elsõ "nagy" filmje, szerintem még nem várható el ugyanaz tõle, mint a késõbbi "komoly", kiforrottabb mûveitõl.
Sõt, a "megíratlanság" pont jól illik a lendülethez, a "lázadáshoz", a konfliktusokhoz (lásd idõsebb munkatársakkal való viszony), ami általában úgyis jellemzi a fiatalokat.

szavazat: 6/10 2015 febr. 11. - 11:39:10
2015 febr. 11. - 11:39:10
(9/18)

Lehet, hogy a generációs különbségem miatt de én is kicsit súlytalannak éreztem a karaktereket, egyikkel sem tudtam azonosulni. Az utolsó 20 perce sem tetszett igazán, bár számítottam rá.


6/10

2013 febr. 25. - 11:26:22
2013 febr. 25. - 11:26:22
(8/18)

Nem akarok ünneprontó lenni, de én ezt a filmet nem tudtam végignézni - de lehet, hogy pótolom, mert felvettem.

Amúgy én nemcsak Woody Allen-, hanem Szabó István-mániákus is vagyok, nagyon szeretem a filmjeit, A Mephisto, az Apa, a Redl ezredes, a Szembesítés, a Napfény íze és sok más filmje is nagyon tetszik - a Redl a kedvencem.

Ez a film viszont szerintem nincs megírva. Kiválóak a színészek, de mintha nem lennének megírva az alakok. Nem hús-vér élõ figurák, mindössze "fiatal értelmiségiek".
A történet sincs megírva azerintem. Az a jelenet pedig, amikor Bálint András éjszaka felébred, mert megálmodott valamit a kondenzátorok kapacitásának az alakításáról, és felkelti a társait is, hááát.... elég naiv!

2013 febr. 21. - 21:52:42
2013 febr. 21. - 21:52:42
(7/18)

Ehhez a filmhez annak megértéséhez a kornak a levegõje kell,és annak mesterkéltsége ,ami a filmbõl is lejön bár nem szándékoltan,csupán az akkori trendi sematizmusnak megfelelõen.
Igen a figurák hasonlítanak az Ezek a fiatalok Kiszes fiataljaihoz ,akik boncolgatják a beat életképtelenségét,és nagyon okosakat mondogatnak az elvárásnak megfelelõen .
Ezek a filmbeli figurák pedig némi frissitéssel próbálkoznak ,na nem nagyon az elvárt szocialista értelmiség szerepében.Persze a valóságban nem volt még ez a renitenskedés sem, csupán a filmrendezõ próbálkozik valamiféle életet lehelni óvatosan a rendszerbe.Mai szemmel szinte hihetetlen a filmbeli áporodott légkör.

szavazat: 10/10 2013 febr. 19. - 14:39:41
2013 febr. 19. - 14:39:41
(6/18)

A kedvenc Szabó István-filmem, pedig még vagy egy tucat zseniális filmet csinált ezen kívül is. Lenyûgözõ, hogy valaki elsõre ennyire átütõ filmet tud készíteni.

2012 máj. 31. - 16:49:28
2012 máj. 31. - 16:49:28
(5/18)

"mint ez lenni szokott, mindenki kénytelen megkötni a maga külön kis alkuit."

ez az ami soha nem változik!!!!!!!!!!!!!!!!

szavazat: 10/10 2012 máj. 31. - 10:03:21
2012 máj. 31. - 10:03:21
(4/18)

Talán csak egyetlen "gondolatot" tudnék hozzáfûzni ehhez a csodálatos elemzéshez: IMÁDOM!
(Aki teheti, nézze meg!!!!)

2012 máj. 31. - 01:47:08
2012 máj. 31. - 01:47:08
(3/18)

Semmi újdonság sincs abban , hogy Szabó István trilógiája korrajz a 60s évek fiataljainak útkeresésében.
Az Apában a kisgyermek csodálatát követjük nyomon az eltûnt szülõ alakjának mitikussá növelt nagyságában.
A Szerelemben a fiatalság, a felnõtté válás keserû édes helyzeteit láthatjuk, haza, identitás, hovatartozás
szerelem, elválás pillanatait járhatjuk körbe.
Az álmodozás kora számomra a csapat és a hit fontosságáról "beszél" képi megfogalmazásban.
Valamint még valamirõl a barátságról.
Ezek pedig kortalanok, sematizmus ide, vagy oda.
Álmokat látunk, lázas tervezést jobbító szándékkal, fiatalos hittel, hogy alkotni kell amit a generációs ellentétek
árnyékolnak be, a hatalomé mely céljai elérése érdekében könyörtelen.
Ha kell megoszt, szembe állít, kiemel valakit egy csoportból, lázadókat hallgattat el manipulációval.
Arról pedig nehezen tud meggyõzni bárki is , hogy ez nem kortalan létezett, létezik és fog is.
Számomra korlelet a három mozi azért is mert koromnál fogva nem idegen ez a világ számomra, hiszen a családomon is nyomott hagyott a 60s évek "szûk" levegõje , hogy Cseh Tamást idézzem.
Persze mindig kell egy csapat, tudjuk és nem csak Minarik Elek a mosodás mondja ezt az Álmodozások kora fiatal mérnökei is vallják. Szeretnének egymáshoz tartozni, együtt alkotni, hinni abban, hogy ezt megtehetik, képesek erre.
Pontosan az érhetõ tetten Szabó filmjében ami a szocializmus kudarcához vezetett, a gondoskodó ám ugyan akkor szelektáló, az egyéniséget megtörõ uralom betegségei. A felszíni látszat megõrzése, ugyan akkor pedig a mûködõ kontraszelekció a tehetséges fiatalok feláldozás önzõ célok érdekében.
Nekem annyi szépség van ebben a három filmben, az ifjúságom, a múlt néha groteszk emlékei, vágyódás az elérhetetlen nyugatra a Gare de l’Est egy másik világ izgalma, búcsú egy idegen világtól azzal a tudattal, hogy talán ez volt az elsõ és utolsó "kitekintés".
Kitalált apák családok ahová nem tértek vissza és a gyermekek széppé és hatalmassá hazudták õket.
Na és mind ehhez jön Szabó István lírai stílusa távoli rokonságban a francia új hullámmal.
Utalás és tisztelgés filmjében Truffaut elõtt mikor látunk egy mozit ahol éppen a francia mester Négyszáz csapását vetítik.
De lefordíthatjuk úgy is a gondolatot, hogy a fiatalos illúziók elporladnak az idõsek és tehetségtelen , begyöpösödöttség gátjain.
Vagyunk és létezünk tesszük a dolgunkat, beilleszkedünk, kifejlesztjük komfortérzetünket és a kezdeti világmegváltást felváltja az érvényesülés, megalkuvás zsákutcái.
Aki teheti nézze meg mindhárom filmjét Szabó Istvánnak mert kor és társadalom dokumentumok, szórakozás, egy rég nem létezõ vagy már csak a mára 60-70s emberek világa.
Viszont talán ezért is lenne érdekes a fiatal generációnak is akik képet alkothatnak errõl a világról és útmutatás, hogy talán nem ismétli önmagát a világ.

2012 máj. 25. - 00:38:48
2012 máj. 25. - 00:38:48
(2/18)

Nekem elég mesterkéltnek tûnik,benne van a KÁdár rendszer lenyomata,nehogy mán igy viselkedtek volna akkor az igazi frissen végzett fiatalok.csak ahogy a kései sematizmus elképzelte tele álproblémával és az elõkelõ filmrendezõk fantáziája képzelte némi haladó végkicsengéssel,már az akkori "normák" szerint.

szavazat: 10/10 2011 júl. 29. - 15:15:59
2011 júl. 29. - 15:15:59
(1/18)

Igazán szép és jó film.

Színházi előadások az ünnepekre Budapesten
Színházi előadások az ünnepekre Budapesten

2018. december 25 -31. közötti időszakból válogattunk.

Jegyvásárlás