5/10
trudy 2022 máj. 09. - 11:52:51 5/10
(19/19)
Én leszek az első, akinek ez a film nem azt az élményt adta, amit várt. A cím alapján egy humoros, aranyos filmre számítottam, de lehet, hogy el kellett volna olvasnom előtte a cselekményt és máskor, más hangulatban leülni megnézni. Nem könnyű egy 70+ éves filmmel azonosulni, de volt már, hogy sikerült, nem is egyszer, ezért úgy érzem, kell néha ilyen filmeknek is esélyt adni. Mai szemmel már szürreálisan hat, hogy a család egy bicikli ellopásába rokkan majdnem bele, de ha 21. századra vetítem, akkor egy autó ellopásába sem őrülnénk bele ma sem. Szürreálisan hat az is, ahogy a több milliós Rómában próbálja felkutatni az eltulajdonított kerékpárt, ez egy vígjátékban lehetne szórakoztató, de egy filmdrámában kisszerű és életszerűtlen. Arról nem is beszélve, hogy ha valaki nyomorog és a napi betevőért kell küzdenie olyannyira, hogy még az 5 éves gyereke is munkát vállal, akkor nem egy bicikli keresésével tölti a munkanapjait, számára gyanús, random embereket zaklatva, hanem azonnal másik munka után néz. Nekem nem jött át.
10/10
valeriae222 2021 máj. 22. - 13:33:05 10/10 Előzmény breeder
(18/19)
Ez sokkal rosszabb, mint amikor az utolsó 20, 10 vagy akár 1 ezrest lopják el tőled. Ez az, amikor felcsillan a remény, hogy tudsz tisztességesen, becsületesen élni, a családoddal együtt, és ezt a reményt, az utolsó szalmaszálat rabolják el tőled. Olyan kétségbeesett helyzetbe taszítanak, hogy olyat teszel, ami teljesen idegen tőled, idegen a lelkiismeretedtől és gyötrődésre kárhoztat.
10/10
TitusLivius 2018 márc. 09. - 21:52:51 10/10
(17/19)
Hú, ez gyönyörû volt. Kortalan. 10/10
10/10
breeder 2014 jún. 28. - 20:32:37 10/10
(16/19)
Ez egy elképesztõen jó film Vittorio De Sica-tól! :)
Gyakorlatilag örökzöld téma, amit megfilmesített, amely egyszerre megható és elgondolkodtató.
A szegénység és a kilátástalanság örök témáját vitte filmvászonra a rendezõ.
Voltak jelenetek, amikor majdnem elsírtam magam!
Én ezt a filmet mindenkivel megnézetném, aki gazdag, hogy lássa milyen nyomorúságban élni.
Milyen az amikor az utolsó reményét is ellopják az embernek. Mert a bicikli a Ricci család számára a reményt, az utolsó kapaszkodót jelentette. Ez olyan, mint amikor az ember zsebébõl az utolsó 20 ezresét lopják ki a buszon.:S

10/10
Sayang 2012 nov. 03. - 00:43:17
(15/19)
Ráadásul(!) : "Sica elutasította azokat a javaslatokat, hogy a munkanélküli fõhõs szerepére sztárt szerzõdtessen (az egyik jelölt Cary Grant volt!). Választása Lamberto Maggiorani személyében egy torinói munkásra esett, fia szerepére pedig egy hontalanok számára létesített táborból választotta Enzo Staiolát."
lszl139 2011 márc. 20. - 17:45:00
(14/19)
Nekem megvan a filmgyûjteményemben.
10/10
Dudlicsek 2010 jan. 02. - 17:10:14 10/10
(13/19)
Eszméletlen nagy film!
feher06 2010 jan. 02. - 17:09:47
(12/19)
Szerencsére nem találni negatív hozzászólást, megjegyzem nem is lehet.
Páran írják, hogy "kötelezõ" darab. Egyet értek.
Viszont sajnálattal látom, hogy míg ez egy tökéletes és példaértékû film, addig a legtöbb hozzászólást, olyan színvonalon aluli filmeknél találni, amik szót sem érdemelnének.
Kötelezõ darab, így van. Akkor felmerül bennem az a kérdés, hogy miért nem látunk több ilyen remekmûvet a tv csatornáinkon?
A válasz egyszerû a tv-csatornák is pénzbõl élnek (reklámból).
Az igényes nézõk pedig olyan szinten el vannak nyomva, hogy az már...
Az átlag nézõ megelégszik a színvonaltalan, gagyi mûsorral. Ráadásul olyannyira manipulálhatóvá tette õket a "TV-dobozuk", hogy az már...
Esetleg valaki morogva fogadná a "megelégszik" szót, tessék megnézni a nézettségi mutatókat.
IGÉNYTELEN a társadalmunk, ahogy a médiáink is.
Petrapetrus 2009 ápr. 18. - 20:15:58
(11/19)
:-)
offtopic
efes 2009 ápr. 18. - 19:25:09 Előzmény asanisimasa
(10/19)
Ha a neved Fellini Nyolc és fél címû filmjébõl vetted, akkor az a minimum, hogy legalább definíció szintjén tisztában vagy az olasz neorealizmussal. (Ha nem, utánanézel, és nem kommentezel be hülyeségeket.)
oldindianboy 2009 febr. 07. - 18:48:52 Előzmény asanisimasa
(9/19)
A Wikipédia szerint:"A neorealizmus olasz filmirányzat, melynek elsõ darabja és alapmûve Luchino Visconti Megszállottság (Ossessione) címû filmje. Csak 1945 után mutatták be mozikban, de már elõbb nagy hatást tett az egész olasz filmszakmára. Egyébként a kifejezést Umberto Barbaro használja elõször 1943-ban. A neorealizmus gyökeresen szakított az addigi olasz film hamis valóságábrázolásával, dokumentarista szemléletet honosított meg, és óriási hatást tett az egész európai filmmûvészetre."
Ha többet szeretnél tudni a neorealizmusról, akkor ajánlom André Bazin: Mi a film? címû remek könyvét!
asanisimasa 2009 febr. 06. - 23:36:34 Előzmény oldindianboy
(8/19)
Maguk a felvételek történelmi dokumentumok, hisz eredeti helyszíneken zajlanak. A háború utáni állapotokat jellemzi az is, hogy szegény szükségbõl rabol ki másik szegényt. A filmben félreérthetetlenül érezhetõ a rendezõ szimpátiája a figurák iránt, ennek ellenére mégsem lesznek belõlük klasszikus értelemben vett hõsök. A neoealizmus kiemelkedõ alkotása a „Biciklitolvajok“, mely mindenképp alapmû ebbõl a korszakból. Most már csak az a kérdés, hogy mi is az a „neorealizmus“? :)
10/10
Roy Mustang 2008 nov. 23. - 12:53:11 10/10
(7/19)
Megható,gyönyörû, egyszerû film.
Mindenkinek ajánlom megnézni!
albert_1988 2008 nov. 20. - 12:21:14
(6/19)
Ez volt az elsõ filmje, amit láttam Sicától és nagyon tetszett. A hangulat megfogott, a szereplõk is szimpatikusak voltak. A legborzasztóbb dolgok benne: a bicikli elvesztése tönkre tehet egy életet, a fõszereplõ észre sem veszi, hogy a gyereke elesik és majdnem elüti egy autó, valamint hogy a biciklijének ellopásánál csak egy ember segített, míg amikor õ lopott bicajt egy hatalmas tömeg eredt a nyomába. Az éttermi jelenet is jó, amikor megjelenik a burzsoázia, és egy csúnya lány. Szóval hatalmas film, aminek a legnagyobbak között a helye.
oldindianboy 2008 okt. 12. - 10:41:39
(5/19)
A Biciklitolvajok az olasz neorealizmus alap filmje, mely szociografikus jelleggel mutatja be a II. vh. utáni Olaszország társadalmi, gazdasági helyzetét.
Szerintem De Sica ezen egyetlen filmje, a maga egyszerûségével többet ér, mint sok rendezõ egész életmûve.
A realizmus végig átitatja a mû hangulatát, és felhívja a figyelmet arra, hogy a valós életben sokkal ritkább a happy end, mint a filmekben!
critixx 2008 okt. 11. - 22:18:55
(4/19)
Egyetértek! Kötelezõ darab! Aki ma elmulasztja, az csak bánhatja! :-))
gtothistvan 2008 okt. 11. - 19:31:33
(3/19)
Egyfilmes aktorokkal De Sica de jó filmet alkotott.
verdeleth 2007 aug. 19. - 17:44:38 Előzmény ligam
(2/19)
Igy van, tényleg kötelezõ darab Az olasz neorealizmus klasszikus filmje Maga a történet is nagyszerû, megmutataja hogy egy ember mire vetemedhet teljes elkeseredésében, ennek állomásait jól ábrázolták történetileg. A film másik vonulata, ahogy bemutatja az akkori olasz helyzetet és annak kilátástalanságát apró kis kitérõkkel Na hát az már tényleg csúcs Sajnos elég rossz a minõsége, hiszen nagyon régi film, de értékébõl semmit sem vesztett
ligam 2007 ápr. 25. - 16:14:17
(1/19)
Szép film! Kötelezõ darab.

Bár a leírás hibás.. A Bruno az a kisfiú, Baiocco a hû barát, aki a tolvaj után veti magát...