Suziy 2014 okt. 24. - 14:44:15
(17/17)
Traffik maffia
Suziy 2014 okt. 23. - 21:14:44
(16/17)
Seres Dániel (Fehér Roland) Stars
Action comedy ; Jóbán rosszbánk
Yuliusz 2014 okt. 23. - 13:01:57 Előzmény rumci
(15/17)
Természetesen nem hamisítvány, egy idõ után könnyen rá lehet jönni, hogy egy játékfilmrõl van szó.
Sajnos, mégis alkalmas a tárgyban járatlan – bocsánat – egyszerûbb, tanulatlanabb emberek, fiatalok megtévesztésére, akik mindezt valódinak hiszik.
Egyébként is, egy naív, közepes film.
rumci 2014 okt. 15. - 00:33:00
(14/17)
Jaj, dehogy hamis, dehogy hamisítvány! Áldokumentumfilm. Méghozzá maximálisan tisztességes, merthogy szépen elszórva, de ad annyi kulcsot, hogy az ember rájöjjön, hogy ez egy játék. Szeretem, újra szoktam nézni.
marsa lam 2013 szept. 14. - 13:52:55 Előzmény Roni72
(13/17)
I think that is very good document. I saw it in Poland, yesterday, Friday 13 IX 2013, true story of young people how fight and die for freedom of Hungarian country. Let we never forgot such a people and things that they made.
Roni72 2011 júl. 06. - 18:40:24 Előzmény eszter1976
(12/17)
Teljesen egyetértek: a hamis, az hamis. Médiamunkásaink máshoz sem értenek, csak a hamisításhoz.
offtopic
Miki1900 2008 aug. 11. - 22:32:53
(11/17)
ige, igen. a szexjelenet az nagyon felesleges és túlzás volt. én is gondoltam rá: hogyan védekeztek? ennyire lazák voltak a kapcsolatok már akkor?
Miki1900 2008 aug. 11. - 22:26:38
(10/17)
Rám nagy hatással volt megmondom kerek-perec.
elkezdtem nézni, úgy tudtam doku film, és furcsa, gyanús volt, hogy túl értelmesen, affektálva beszélnek a szereplõk. megnéztem mégegyszer a újságben és az volt kiírva, h doku film (nem pedig az, h áldokumentum film). hát akkor az affektállást betudtam annak, h ekkor még ilyen mûveltek és szép kiejtésûek voltak az emberek, nem pedig egy színészi játék következménye.
megnéztem végig, és eltelt pár hét úgy, hogy azt hittem, ez igazi házi videó volt.
aztán késõbb, mikor közölték, h ez áldoku, akkor nagyon mérges lettem. miért nem azt írják ki az újságban akkor?
mert akkor nem lett volna nagy hatása?
lehet. mindenesetre bosszantó az ilyen.
okmokm1 2007 máj. 14. - 11:37:08
(9/17)
Örülök, hogy filmben is foglalkoznak végre az üggyel, de aki tudja, hoghy milyen légkör létezett 1956-ban, az nem veheti komolyan ezt az amatör feldolgozást.
Jó a film de kár, hogy eredetinek akarja bemutatni magát.
topgun 2007 márc. 01. - 12:24:41
(8/17)
Nagyon nagy hatással volt rám az Ecseri tekercsek, nagyon kevés olyan filmet tudok mondani ami hasonló remegést idézne elö a gyomromban mint ez a film.
Telitalálat a forgatókönyv és a dokumentum film álca.
Touché.
eszter1976 2006 okt. 30. - 15:04:31 Előzmény jazz1
(7/17)
Egész délután erre a filmre vártam. Mindig is érdeklõdéssel fordultam ezen téma felé és arra számítottam, hogy az "amatõr filmfelvétel" a maga 60 percével többet mond majd mind a történelemkönyvek, folyóiratok, dokumentumfilmek. Hiszen annak a néhány csodálatos napnak a hangulatát, rezdüléseit egy kevésbé tökéletes kisfilm jobban elénk tárhatja, mint bármely világmozi.
10 perc után olyan ideges lettem kb. mint amikor drága miniszterelnökünk megnyilvánulását oly sokan inkább õszintének, mintsem undorítónak, képmutatónak, hazugnak vélték. Fogalma sem volt kis családomnak, mi a bajom, õk ugyanis más dolgokkal voltak elfoglalva.... míg én nagy magányomban úgy éreztem, hogy MEGINT ÁTVÁGNAK, HAZUDNAK nekünk. Nem akarom részletezni, mit kifogásoltam, ezt "jazz" már megtette helyettem... én csupán azt nem értem, mire volt ez jó. Az biztos, hogy nem hozott '56 híres napjaihoz közelebb. Miként a Szabadság, szerelem sem. Akkor inkább Eldorádó, Tanú, Recsk és a többiek. Olyan egyszerûen és magyarosan.
Maxie 2006 okt. 28. - 17:27:17
(6/17)
Én pedig az egyik szereplõ titkát szeretném megtudni, hogy miként nézhetett ki 1956-ban pontosan ugyanúgy, mint ma.
(Konkrétan: az András nevû srác játssza Rolandot a Jóban Rosszban c. sorozatban is)
Izgi.
keptnkirk1 2006 aug. 13. - 23:24:01
(5/17)
És még annyit tennék hozzá, hogy egy amatõrfilm, egy "tényrögzítés" sosem képes a "legfontosabbat" lencsevégre kapni. Mindig tipikusan lemarad az elejérõl, vagy rossz a beállítás, vagy nem a legjobb helyen van épp a felvételt készítõ személy (pl. a másik szobában, ahonnan nem mehet át a "jelenet szobájába", mert annak intimitása miatt azt megzavarná kamera-jelenlétével, így mondjuk a résnyire nyitott ajtóból, vagy a bejárati ajtóból kukucskál. De ezen kívül számtalan ilyen "nem-a-legjobb-felvételi-körülmény"-effekt lehetséges.).
keptnkirk1 2006 aug. 13. - 23:17:40 Előzmény jazz1
(4/17)
Nem értem hogy miért lett ilyen, hiszen ez a fajta filmkészítés Magyarországon indult világhódító (vagy legalábbis Európahódító) útjára, még Budapesti Iskola néven a hetvenes évek második felében. Akkor, a dokumentumfilmes eszközöket nagyon jól ismerõ rendezõk használták ki a filmnyelv "kiskapuit", hogy fikciót csempésszenek a dokumentumfilmes álca mögé, hitelesítve a történetet (és hiteltelenítve a dokumentumfilm abszolútnak hitt realitását).

Bár a ma embere már nem olyan közlékeny és nyitott, mint az akkor élõk, jobban félnek a kamerától (itt most a "beperellek" és "fizessé, ha filmezel"-jellegû spontán beszólásra is gondolok) és általában bizalmatlanok, de egy színészcsapatot egy tréninget, vagy tábort követõen fel lehetne készíteni ilyen forradalmi hangulatra, ami után esetleg olyan spontán párbeszédek is születhetnének, ami valóban egy forradalmi hangulatú közösségben megeshet.

Bár itt, Jazz, igazad van, hogy olyan sok a faktor, pl. a teljesen más észjárás és hétköznapi apróságok, amin megbukhat a dolog, hogy lehet, hogy a korhûség így sem mûködne, de legalább a szituáció drámai ereje hiteles lenne. Még az is lehet, hogy így egy érdekes feszültség jönne létre, ami nem is biztos, hogy zavaró lenne.
A rádió-dolognál (hogy nem kapcsolják rögtön ki) tipikus mûvi dramaturgiai hiba, ami csak fikciós mûfajnál "engedélyezett". Ui. valójában sosincs "drámai kiemelés". Azaz pl. nem kapcsolja le sosem a rádiót a hallgató, mégha olyat hall is, maximum, elkezd odaszaladni, és lehalkítja, de már jóval a "fontos rész" vége után. Tehát nincs drámai kiemelés. Ezt az "amatõrfilmnél", mármint a képi kiemelést csak és kizárólag vágással lehet elérni, amitõl persze szaggatottabb lesz az anyag, de mégis kövehetõbb. Vagyis gesztusokkal nem "fejezhetünk be" egy drámai elemet. Azaz pl. hatásvadász befejezõmondatokat sem adhatunk senki szájába, mert ki fog lógni. Esetleg belevághatunk, érzékeltetvén, mintha valaki szövegének az elejét és végét "lehagytuk" volna, azaz a drámai hangsúly, a kiemelés tudatos kell legyen. Ez fontos dokumentumszerû, vagy inkább "találtanyag"-szerû szerkesztési elem.

A megjelenésrõl talán még annyit, hogy a kopott kópia és film-elhasználtság-érzés (vagy a gyakorta tompa hang) pedig manapság igen sokféle eszközzel megoldható.
jazz1 2006 júl. 04. - 00:41:29
(3/17)

Jó az ötlet, de kár, hogy nem volt eléggé hiteles, s hogy hamar rájöttem én is, nyilván sokakkal egyetemben, pedig se szakmabeli, se történész nem vagyok.
Igazából sok film küszködik ezzel, hogy a frizurán a viselkedésen vagy a humorfelfogáson érezni, hogy nem korhû. Nézzük csak meg, hogy min nevettek az emberek 50 évvel ezelõtt. Egészen más dolgokon, a régi vígjátékokat már korántsem érezzük annyira mulatságosnak.
Minderre gondolni kell, ha ilyenre vállalkozik az ember.
jazz1 2006 júl. 04. - 00:37:59
(2/17)
Sajnos az elõbbi hozzászólásom elszállt, ezért írtam most csak ennyit. De akkor folytatom.
Szóval olyan érzésem volt, hogy ez hamisítvány. Na, de a Balóék nem jöttek rá? Hogy van ez? Ez eredeti? De valahogy annyira nem olyan.
Aztán amikor elkezdtek beszélni akkor már biztos voltam benne, hogy ez egy megrendezett film. Annáék elsõ párbeszédénél amikor okt 23-rõl beszélnek érezni lehetett, ahogy felolvasták a kiáltványt, hogy nagyon színpadias. Ha tudom, hogy ez egy emlékmûsor, semmi bajom vele, de az amatõrfilm és igazi életbeli szerephez nem volt jó. Ilyenkor az emberek sokkal izgatottabbak, aggodóak hogy miként alakulnak az események, nem ilyen nyugodtan lelkesek. Amikor többen beszéltek az fõleg megrendezettnek tûnt, sokal több egymás szavába vágás, párhuzamos beszéd van az életben. Furcsa volt, hogy mindenki egyformán lelkes, teljes az egyetértés, mindenki antikommunista és mindenki egyformán és egy ilyen különleges helyzetben is rendkívül választékosan, jó stílusban, jól nyilatkozik. Olyan színmûvészetiesen. persze az amatõrség látszataként voltak ilyen állítsd le, meg stb. beszólások, de ezeken is érezni lehetett a direktséget.
Ami végképp túlzás volt az az udvarba befutó és ott meghaló katona, a mindig feltûnõ kisfiú, a harci jelenetek Ezeknél vált teljesen nyilvánvalóvá, hogy megrendezett filmrõl van szó. A fürdõszobai szeretkezés fõleg nem kellett volna. A mondanivalónak jót tehetet, a hitelesség látszatát viszont nagyon elkerülte. A szexuális forradalom még nyugaton is a 60-as években kezdõdött, hát akkor a fogamzásgátló tabletta elõtti idõkben és egyáltalán a fogamzásgátló eszközöket eléggé nélkülözõ, az ötvenes évek szemérmes ratkós kommunista Magyarországán élõ nõk közül igen kevesen mehettek bele ilyen szeretkezésbe, láthatóan gyakorlottan. S mindezt úgy, hogy többen vannak a lakásban, hogy forradalmi idõk vannak és mindez pont szalagra is kerül. Na ne!
Furcsa volt, hogy milyen közönnyel vették tudomásul a bejövõ forradalmárok a kamera jelenlétét, pedig az még a 80-as években is nagy szám volt. Pont felvették Nagy Imre fontos beszédeit és után egybõl le is kapcsolták a rádiót. Honnan tudták, hogy más fontosat már nem mondanak be ilyen idõszakban?
Az üzengetések is túl megrendezettek voltak, fõleg a nagymama bejövetele annyira spontánt megjátszósra sikeredett.
Szóval az ecseri piaci talált film imidzs elég hamar megdõlt nálam, és a feleségemnél is, akinek szándékosan nem mondtam el mit gondolok, csak hogy nézzen már bele ebbe az amatõr filmbe. Pár másodperc után elõszõr õ is azt mondta, hogy olyan maiak ezek az arcok. A vége felé már gondoltam, hogy majd nagy meglepetésként beharangozzák, hogy nem is amatõr film volt, de véglis csak felirat volt errõl. Mégis megelégedéssel vettem tudomásul, hogy nem csaltak az érzéseink, igaz a fentebbi egyértelmû jelek után már nagyon meglepõdtem volna ha ebben a hitben akartak volna hagyni.
Jó az ötlet, de kár, hogy nem volt eléggé hiteles, s hogy hamar rájöttem én is, nyilván sokakkal egyet
jazz1 2006 júl. 03. - 23:58:24
(1/17)
Véletlenül kezdtem el nézni a filmet, s érdekesnek találtam a témát, kíváncsi voltam milyen felvételek kerültek elõ. De már az elsõ pár percben gyanús volt az erdei jelenet. Nem tudtam igazán miért, de valahogy a frizurákat, a viselkedést nem találtam korhûnek, nem tudom igazán miért.