majorlacko 2011 jún. 10. - 12:50:42 Előzmény sanyipapa43
(7/7)
Megtalálható bizonyos oldalakon, de csak eredeti címen.
ajánlanám az 1.4 GB-os verziót, azon magyar felirat is akad.
sanyipapa43 2009 okt. 17. - 12:14:34 Előzmény chyga
(6/7)
Helló!

Valamikor jelentõs filmélményem volt. Évek óta üldözöm, de nem tudok hozzá jutni. Ha lehetne egy másolatot nem csak megfizetném, hanem nagyon hálás is lennék.

Üdv: Sanyipapa
chyga 2009 máj. 11. - 10:30:01 Előzmény bluebird
(5/7)
Fölvettem DVD-re. Ha nagyon szeretnéd - chy@t-online.hu
bluebird 2009 máj. 07. - 14:40:56 Előzmény perry
(4/7)
Kár! Mert ha te tudnád, biztosan megírnád, nem úgy, mint az "illetékesek".
perry 2009 máj. 02. - 20:18:40
(3/7)
Nem tudom.
bluebird 2009 máj. 02. - 04:18:13 Előzmény perry
(2/7)
Nagyon szerettem volna megnézni, de a Harper ment helyette. Vajon ez a film mikor lesz?
perry 2009 ápr. 27. - 17:26:54
(1/7)
Aki teheti nézze meg,mert képet tud majd alkotni miképpen élhetett a német arisztokrácia ezekben a vészterhes években.
A film építkezése operai többszólamúsággal építkezik, ami nem véletlen. Visconti jelentõs rendezõi erényekkel rendelkezett ebben a mûfajban
is.
Erõs irodalmi elkötelezettsége akár a Halál Velencében /Thomas Mann/ vagy a Megszállottság /James M. Cain / filmjeit tette izgalmassá, nem mellékesen a neorealizmus egyik elkötelezett híve volt.
A valóság hû ábrázolásának, a mindennapok emberinek és életüknek hol tragikus, hol vidám napjainak filmes megvalósításában élen járt.
Az Elátkozottak szokás a német trilógia darabjának is nevezni.
A fasizálódó Németország ábrázolásán keresztül felsejlik a Buddenbrook-ház világa, nem véletlenül írtam az opera iránti elkötelezettségérõl, a film szerkezete hasonlatos a Wágner operák grandiózus súlyosságához. Családi drámák mentén kapunk képet egy "haláltáncát" járó osztály széthulló kapcsolatairól.
A film nem mentes a "perverziók ábrázolásától sem, Helmut Berger ezt kitûnõen ábrázolja a vásznon.
Végezetül álljon itt Pasolini levelének egy részlete, amit Viscontinak írt az Elátkozottak
kapcsán:/ Filmvilág 2005 /
„A filmed teljesen leül a második részben: attól a pillanattól kezdve, amikor egy sötét, a szörnyû hajnaltól alig megvilágított utcácskán villogni kezd egy motorkerékpár reflektora… Attól a pillanattól kezdve elhagy az ihleted: a vérfürdõ »filmszerûen«, a titok nélkül, a statisztákra locsolt több liter piros festékkel van megcsinálva. Az SS-Aschenbach szétesik, érdekes figurából ponyvaregényhõssé válik… A többi szereplõ is szétesik, elveszti minden titokzatosságát: direktben magyarázzák magukat és érzelmeiket, unalmasan, teljesen egyértelmûen és didaktikusan… A film elsõ része azonban, egészen a motorkerékpár híres fényszórójáig a tavon, kitûnõ, méltó az Érzelemhez (az a legjobb filmed, nem a Vihar elõtt). Kitûnõ, mert nem régi típusú, a csúcsjelenetekre épülõ forgatókönyvbõl készült, hanem mozaikszerû a felépítése, ami a Te mûveid sajátossága.”
Nézzétek meg és döntsetek belátásotok szerint.