Kit Fisto 2018 jún. 24. - 16:42:50
(14/34)
Valaki magyarázza el Vettelnek, hogy ez nem roncsderbi, nem is dodgem, és a bal pedál a fék! 5mp az okozott kárért, jól megúszta. A kommentátorok szerint a két Mercedes "becsapdázta" Vettelt, ő ezért ment neki Bottasnak. Most röhögjek, vagy jó lesz jövő héten? Ha ugyanezt Hamilton csinálta volna, akkor ő lenne az agresszív, aki nem tud higgadtan vezetni.. Ordít róluk, hogy Vettelnek szurkolnak.
vino-et-veritas 2018 jún. 11. - 10:27:51
(13/34)
Tök jó!

Most a "vörösök" szépen helyet cserélnek az "ezüst nyíllal" és ugyanúgy rajt-cél győzelmek jönnek, meg körözgetések a teljes verseny alatt, komolyabb előzések nélkül... Persze az "alsóbb osztályban" néha azért történik valami (baleset, kiesés, VSC, SC), de kb. szinte minden már az időmérőn eldől...
vino-et-veritas 2018 máj. 28. - 09:01:55
(12/34)
Van egy ilyen versenynek értelme?
OK Monaco "történelmi" helyszín, szimbolikus, stb.
Ja, csakhogy 50-80 évvel ezelőtti technikához "kitalálva".
Itt most semmilyen taktikával (gumiválasztás, kiállások időzítése, stb.) nem lehetett izgalmasabb versenyt produkálni. Még Verstappen is a P3-ban hozta a szokásos műsort, nem a versenyen.
Az ausztrál győzelme egyrészt "értékes", mert itt nyert, de a teljesítmény szempontjából nem ez volt a pályája csúcsa...
Az, hogy egy félig működésképtelen kocsival ért célba (amit nyilatkoznak) persze lehet igaz is, de akár a többiek szivatása is. Meg ugyanúgy erősíti, hogy nem ezeknek a gépeknek való a pálya.
Az ES-on ment a Porsche-kupa is. Na, az hasonló volt, kb. eseménytelen kergetőzés az élmenőkkel.
vino-et-veritas 2018 máj. 14. - 09:05:39
(11/34)
A vártnál simábban jött a Mercedes 1-2. Már érződött valami az edzéseken is, amikor a keményebb gumikon ment mindenki jobbat, hogy váltás lesz...
Verstappen most is csak éppen hogy kerülte el a balhét.
Vettel szerint nem volt gond a taktikával, de most kb. ugyanaz történt, mint valamivel korábban, amikor ők kapták el jól a VSC-t.
Azért az elég kemény, hogy a 3 élcsapat mindenkinek kört adott...
Kimi megint szopóágon a technika miatt, mint pályafutása alatt már annyiszor...
Grosjean megint katasztrófa. Az edzéseken is és most a versenyen is. Ráadásul még 2 áldozatot vitt magával. Pedig a Haas most megint viszonylag jól megy (Magnussen). Bár a Haas és a Sauber inkább a Ferrari 2-es gyári csapata a többiekhez képest. Így a sajnos a FI és a Williams megint sehol.
Gumiügy. Ahogy olvasni lehet, nemcsak a Mercedes, de a RB is változtatást kért. Vélhetően ez segített is nekik, de egy ilyen rendszerben valószínűleg nehéz eltalálni néhány óra alatt a legjobb beállítást (a szimuláció ellenére is). Ráadásul új aszfalt is volt. A Pirelli meg váltogatja is majd a kétféle összetételt, ezek nem mennek minden versenyre, úgyhogy lesznek még gumilottós meglepetések. Nincs itt előre lefutva semmi...
cellasto 2018 ápr. 30. - 10:49:49
(10/34)
azért a nigger nem keveset köszönhet a redbullnak
az előző és a mostani futamát is szétcseszték vettelnek
úgy vezet a gyapotszedő, hogy semmit nem tett érte...
vicc
vino-et-veritas 2018 ápr. 30. - 08:30:06
(9/34)
Hú, ez mozgalmasra sikeredett és semmi sem volt előre kiszámítható!
A kis csapatok is szépen mutatták magukat (pozitív vagy negatív módon): FI (3.), Sauber, Renault, Haas, stb.
A két RB keményen nyomta a "sót", amíg - amúgy várhatóan - nem végeztek egymással.
Vettel nagyon akart, de túltolta.
Kimi nagyot mentett.
Bottas, dráma az utolsó pillanatokban is. Nem tehet róla, de már a másodszorra bukja az 1. helyet. Így simán vezetetné a VB-t...
Hamilton most mákbajnok volt. Hát, néha ez van, néha nem a legjobb nyer, hanem, aki jó időben jó helyen van...
jani-wan 2018 ápr. 17. - 09:58:19
(8/34)
Talán egyszerűen megoldható lenne azzal ahogy Safety Car van automatikusan azzal záródna a Pit Lane is, és nem mehetne be senki.
Megoldva.
Persze akkor nem lett volna érdekes futam sem.
Szokás szerint.
vino-et-veritas 2018 ápr. 15. - 18:27:57
(7/34)
Nem igen kedvelem Vettelt (sem), de hasonlót mond: https://www.autosport.com/f1/news/135416/vettel-safety-car-timing-was-not-right
cellasto 2018 ápr. 15. - 14:56:14 Előzmény Kit Fisto
(6/34)
most meg pont a ferrari szivta meg a safety car miatt
ilyen ez a "sport"...azért tettem idézőjelbe, mert már olyan messze van ez az autóversenytől, mint makó jeruzsálemtől...
volt ma is kb 5 előzés ami ért is valamit..le lett butitva az egész és a hulye szabályok megölik a versenyt
cellasto 2018 ápr. 15. - 14:54:05
(5/34)
nekem nem volt bajom eddig a verstappen gyerekkel, de ma véletlen megnéztem a futamot és sulyos pontokat vett el vetteltől a nigger elleni harcban...
valaki már beszélhetne a fejével..anno ennek a tizedéért visszarakták kvyatot a toro rossoba...
vino-et-veritas 2018 ápr. 15. - 10:55:16
(4/34)
Hm, izgalmasabb lett, mint ahogy indult.
A RB jól taktikázott és főleg időben, míg a riválisok - különösen a Mercedes - bealudtak.
Hozzátéve, hogy "Whiting bácsi" megint jó ritmusban, akkor nyomta a SC-gombot, amikor már a mezőny legeleje elment a boxutca előtt...
Ricciardo kicsit újra "mákos" Button-ra emlékeztetett - jó időben, jó helyen volt...
Verstappen már nem tudta kivárni ugyanezt, pedig akár RB 1-2 is lehetett volna...
Mercedes reagálása ebben az évben mindenre katasztrófális, olyan konzervatív taktikával mennek, hogy az már fáj...
A Ferrari most velük együtt került hintába...
Valami nincs teljesen rendben a Mercedes-körül, mert a partnercsapatok most is gyengén mentek...
Amúgy megint tele van minden a "bravúros", meg a "parádés" jelzőkkel. Ja, széteső, kopott keményebb gumis kocsikat (Bottas, Hamilton, Kimi, +sérült Vettel) azért ezen a szinten nem lehet túl nagy gond megelőzni lágyabb és frissebb abroncsokon...
vino-et-veritas 2018 márc. 26. - 02:23:27 Előzmény Kit Fisto
(3/34)
Wolff valahol azt mondta, hogy nem volt jó a szoftverük, amivel számolták az időablakokat.
Valószínűleg arra nem gondoltak, hogy a VSC miatt annyira belassul Hamilton, hogy egyszerűen kiesik az optimális csereperiódusból. Kissé megcsúszott a német precizitás és szabályok ide vagy oda, ezt elcseszték. Meg szerencséjük sem volt igazán: Whithing rossz ütemben nyomta meg a VSC-gombot...
Úgy tűnt, nem volt 100-as maga a kocsi sem, mert bármennyire is erős, nem sikerült erőből visszavenni a helyet. Amellett, hogy Hamilton elveszítette a motivációt is, Bottas sem tudta előreverekedni magát (bár nála sem lehetett minden jó a baleset után).
Mindegy, a végeredmény mégis egy "vörös" győzelem.
Azér' a RB egy kicsit keményebb is lehetett volna az élmenőkkel, de még nem elég erősek.
Egy hármas csata érdekesebb lenne.
Kit Fisto 2018 márc. 25. - 10:32:44
(2/34)
Én nem nevezném ezt győzelemnek, Vettelnek egy rossz szabály kedvezett és csak azért nyerhetett. Ha a virtuális biztonsági autó
"behozatala" lehetővé tesz ilyen nyerészkedést, akkor nem ártana felülvizsgálni, hogy lehetne ezt kiküszöbölni. Mert ez nagyon nem fair. Az egész Mercedes csapat csak néz, hogy ez meg hogyan volt.. Hamilton hirtelen 8-10 mp-es hátrányba került, pedig nem hibázott. Változtatni kéne ezen a szabályon, hogy többet ne fordulhasson elő. Gondolom kifogják vizsgálni ezt az esetet, és nem csak a Mercedesnél.
Kit Fisto 2018 márc. 25. - 07:55:01
(1/34)
Ezekkel a kommentátorokkal az a baj, hogy a vágyukat kivetítik az eseményekre és nem azt látják, ami valóban történik a pályán. Szerintük Räikkönen kicsit jobban rajtolt Hamiltonnál. Ez hülyeség, teljesen egyforma volt a rajtjuk. Ezt igazolja az is, hogy mire a kanyarhoz értek, Hamilton be tudott húzódni elé. Ha Räikkönen jobban rajtolt volna, akkor ledolgozza a hátrányt, amiből a második helyről indult, és Hamilton nem tudott volna úgy beszúrni elé. Valójában Vettel rajtolt jobban mindkettőjüknél, a harmadik helyen. Emiatt vigyázniuk is kellett Räikkönennel, hogy ne ütközzenek.
Az idei autók csúnyácskák lettek. A HALO (glória?) bénán néz ki, és akadályozza a kilátást is - az nem baj biztonságilag? Másképp kellett volna megoldani. Angolul tudóknak itt vannak az idei változtatások. https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/rules-regs/2018-season-changes.html