Téma: Forma-1

vino-et-veritas júl. 06. 18:33:27 Előzmény ef
(17164/17164)
OFF
"Politikának nincs helye a sportban."
Valóban jó lenne, ha nem lenne, de a világ nem erről szól.
Szinte minden sportág mögött valahol mindig ott a politika és főleg a PÉNZ!
vino-et-veritas júl. 06. 18:29:20 Előzmény Kit Fisto
(17163/17164)
Elöljáróban annyit - amit már régebben is írtam -, hogy különösebben senkinek sem szurkolok, de ez a versenysorozat is érdekel...
Hamilton mindig "kiélezett" helyzetbe kerül. Ha megbüntetik az a baj, ha nem, akkor meg az, és ez megy más versenyzővel is vele kapcsolatban... DE pont ezért az egyik (nem sokan vannak) markáns személyisége az F-1-nek.
1. Hasonló volt Ricciardo-val is, akinek el kellett venni, mert pont az orra előtt váltott sárgára a jelzés. Ha belefut, akkor ő is kap büntetést. Ha jól emlékszem, az ilyen jelzéseket a kormányon is látják, úgyhogy ezt is felhozhatják a pilóta ellen.
2. A rajt utáni kavarodás miatt ritkábban szoktak büntetni, talán. csak ha valami nagyon komoly dolog jön elő.
3. Ezt vissza kellene nézni, nem emlékszem, hogy lett volna valami köztük...
4. Ez inkább határeset volt. Az 1. ponthoz hasonló helyzet volt, csak ott Hamilton - megfelelő rutinnal, ami Albonnak vélhetően nincs elég - elvette a gázt és nem lett baj...
Persze a gumielőny miatt nem biztos, hogy tudta volna később is tartani a pozíciót a brit. Akkor legfeljebb harmadiknak jön be, ami mégis több pont, mint így.
ef júl. 06. 15:16:23 Előzmény Kit Fisto
(17162/17164)
Politikának nincs helye a sportban.
Érdekes, egyébként futballmeccseken is tiltják és büntetik.
Ja, hogy liberáliséknak mindent lehet ....
Azért volt 6 értelmes versenyző, aki nem vetette alá magát a vélemény terrornak és nem térdepelt le ...
1/10
cellasto júl. 06. 08:21:12 1/10
(17161/17164)
Ezek a rasszista versenybírók hatrasorolták 5mp-el lujiszt.
Ezért terdelhetnek még órákig az tuti.
Egyébként az első futómű szabálytalan átalakítása rendben van szerintük.
Persze ha pl a Ferrari vagy a red bull lepte volna ezt meg, már betiltották volna.
Kit Fisto júl. 05. 18:06:22
(17160/17164)
Nem tetszett a verseny. Bottas megérdemelte az első helyet, de valószínűleg nem ő nyert volna, ha Hamilton nem kap rajthely büntetést + a későbbi 5 mp-et.
Mi volt a baj?
1. Hamilton nem vette észre a sárga villogó fényt, de a sportbírók szerint látnia kellett. Ugyanakkor világított egy zöld fény is, amit valószínűleg látott. De különben kettő együtt nem szabadna legyen.
Éppen jobb kanyarban volt, tehát nyilván főleg a kanyar belső íve felé nézett. Balra, a külső ív felé nézve láthatta volna a több méteres kavicságyat, ami felett éppen por volt a levegőben, (talán nemrég volt kint valaki) és amögött villogott egy sárga fény. A "szakértők" megnézték a belső nézetes képet lassítva, kimerevítve, és ez alapján úgy gondolták, hogy látnia kellett. Csak hogy, ha valaki jobbra kanyarodik, miért nézne a kanyar külső íve irányában el a kavicságyon túlra, és venne észre egy amúgy is villogó, tehát nem minden pillanatban látható fényt a porfelhőn át? És nem lassított képet látott, hanem ahogy bement a kanyarba, gondolom 100 feletti tempóval. Miközben a belső ív mentén láthatta a villogó zöld jelzést!
Most komolyan, ezért büntetni kellett, és a második kockáról az ötödikre tenni? Szerintem őszinte volt, nem látta a sárgát, de láthatta a zöldet, így a büntetés nem csak jogtalan, de nagyon durva is.
Ő azt mondta, nem látta. A bírák azt mondták, "látnia kellett". De hol a biznyíték, hogy látta? Ja, az nincs, és ráadásul ő ült az autóban, nem a bírák, szóval már csak tudja, hogy látta-e, vagy sem.
JOGTALAN!
2. A rajt után az egyik kanyarban leszorította őt Albon a pályáról, Hamiltonnak el kellett hagynia a pályát, hogy ne ütközzenek. (nem először már) Egyszerűen Albon ment a belső íven, és félt, hogy a külső íven próbálkozó Hamilton elmegy mellette, ezért szépen letessékelte őt az útról. Senki egy szót sem mondott róla.
3. Szintén még az elején, ha jól tudom (ez most nem biztos) Verstappen? is leterelte őt a pályáról ez egyik kanyarban. Dettó ugyanúgy, mint Albon. Senki meg sem említette.
Mindkét esetben Hamiltonnak volt esze, hogy inkább lehúzódjon, mint hogy ütközzenek. Ez úgy látszik, hiba volt Ausztriában. (lásd később)
4. Újra Albon, friss lágy gumikon, üldözi Hamiltont, aki a kopottabb kemény gumikon halad. Jobb kanyar, és most Albon próbálja előzni Hamiltont a külső íven. Minden ugyanúgy történt, ahogy kettőjük első ilyen találkozásakor, kivéve a belső íven lévő autó cserélődött meg. Hamilton mitr sem sejtve megkezdi a kanyart, és tudja, hogy ezzel a sebességgel még pont be tudja venni. Erre Albon beugrik mellé külső íven, hogy leelőzze. Csak hogy Hamilton autója elkezd lesodródni a kanyar külső íve felé, mert azokkkal a gumikkal már nem tudja szűkebben venni. De ezt be is kalkulálhatta, csak Albont nem! Az nem enged, ott tartja autóját Hamiltoné mellett, akinek a kereke így besodródik Albon kerekei közé. Ütköznek a gumik, Albon kipenderül a kanyarból. Úgy, hogy Albon még nem ment le az útról, mert arra nem volt hajlandó azért sem, hogy elkerülje az ütközést. (előzőleg Hamilton megtette, elhagyta a pályát kétszer is)
Hamilton megbüntetik 5mp-re! JOGTALAN!
Miért is? Hamilton nem szándékosan ment neki Albonnak, és nem is hanyagságból. Nem tudhatta, hogy ezzel fog próbálkozni. Csak be akarta venni a kanyart, és kissé szélesen sikerült. Albon volt a hülye, mert erőltette a külső ívet egy olyan autó mellett, amiről tudta, hogy rosszabb gumikon megy, mint az övé. Még annyi esze sem volt, hogy arrébb húzódva elkerülje az ütközést, ahogy Hamilton megtette.
Tehát ha valaki külső íven enged, és lemegy a pályáról, ezzel elkerülve az ütközést, akkor minden rendben. Ha valaki nem enged, és ütköznek, akkor a belső íven haladó a hibás!? Úgy tűnik ezeknél a bíráknál így megy. Egy nagyon fontos különbség még kettejük két esete között, hogy az elején Albonnak jó gumija volt, és nem kellett volna olyan szélesen vennie a kanyart, vagyis szándékosan szorította le Hamiltont, hogy az ne előzhesse meg. A második esetnél Hamiltonnak kopott és kemény gumijai voltak, amikkel nem készakarva sodródott ki a külső ív felé, vagyis ő nem szándékosan ütközött az ott makacsul maradó Albonnal. Az Albon hülyesége volt, mégis Hamiltont büntették meg miatta. A hülye pasas a tv-ben utána még azt mondta, ő többre büntette volna Hamiltont. Aha, hát tőle nem is vártam mást. Ha a Hamilton gyűlölet fájna.. Gyönyörű volt mindkét kommentátor hozzáállása, hogy Albont és Verstappent észre sem vették, de Hamiltonnál egyből kiáltottak, ezért büntetés jár! Különösen szép ez most, mikor nem csak a Mercedes, hanem az egész Forma 1 állást foglalt a rasszizmus ellen. Hát ők nem.
Az remélem mindenkinek megvan, ha Hamilton nem kapja a két jogtalan büntetést, ő lett volna a győztes. Az egész arra volt jó, hgy ne így legyen. Szánalmas. A stúdióban szintén: Azzal, hogy Hamilton nem tudott nyerni mindjárt az elején, elég sokat veszített.. bla bla Csak azt felejtették el, hogy tavaly is így kezdte, és aztán az év nagyobb részében Bottasnak köze nem volt az ő tempójához. Idén is ő nyer!
Kit Fisto júl. 05. 17:18:08 Előzmény ef
(17159/17164)
Mindenki. A rasszizmus ellenesség miatt lett fekete. Jól néznek ki így is.
vino-et-veritas jún. 30. 20:24:02 Előzmény Kit Fisto
(17158/17164)
Júliustól "újraélednek"...

Közben már lenyomtak egy virtuális 24 órás Le Mans-t, meg a WTCR is így folyik egyelőre. Nagyon élethű (legalábbis a ES-on annak látszik), de persze nem az igazi. Elméletileg mindkét sorozat élőben is megy majd szeptembertől...
ef jún. 30. 09:43:27
(17157/17164)
Ki lesz kíváncsi a feketére átfestett Mercédeszekre ?
Kit Fisto máj. 07. 20:36:27
(17156/17164)
A virtuális futamoknak így semmi értelme. Úgy lenne, ha minden pilóta versenyezne és csak ők. Tehát ha menne a VB, csak virtuálisan. Ez természetesen nem számítana az igazi bajnokság állásába, de mégiscsak lenne valami verseny, és az igazi pilótákkal. Én nem is nézem, csak a klasszikus futamokat, ha eszembe jut. Idén, nem hiszem, hogy lesz igazi futam, akár ha zártan is. Majd ha látom.
10/10
ccaty ápr. 05. 16:16:59 10/10
(17155/17164)
Forma-1 Európai Nagydíj - Futam - 1993

2020.04.05


kösz az ismétlést. a Port.hu most sem hazudtolta meg magát a félinformációival.
vino-et-veritas 2019 dec. 01. - 19:28:43
(17154/17164)
Na, vége.

A Mercedes jó munkát végzett. A technika is jó volt (vita lehet, hogy a Ferrari erősebb volt-e), de a szezont együttesen főleg a csapatmunka (gép, pilóták, technika, taktika, stratégia) döntötte el. Ebben a Ferrari fasorban sem volt....
A Ferrari örülhet, hogy véget ért a vesszőfutás, még az utolsó futamon sem hozták az elvárhatót. Lehet, hogy a technika viszonylag jó (bár eléggé pályafüggő is volt), de a többi elem messze nem volt meg.
A RB sokat jött fel , de még nem sikerült elkapni a fonalat. Ráadásul a két pilóta is eléggé távol áll egymáshoz képest egyelőre.
A McLaren is elkezdett kapaszkodni és megverte a motorszállítóját.
Sajnos a szimpatikus RP nem tudta legyűrni a TR-t...
Jövőre meglátjuk....
vino-et-veritas 2019 nov. 17. - 21:56:45
(17153/17164)
Ezt a "sót" csúnyán ellopta a RB/TR. Sainz pedig tényleg nagyot ment - igaz , kellett néhány kiesés is előle. DE az ő helye sem biztos a sárga zászlós incidens miatt...
Hamilton elcseszte az újraindítást és ezzel az elsőséget is. Később az Albon-esetnél viszont sem volt egyértelműen hibás. Gyorsabb volt a gumielőnnyel és a thai eleve a külső íven ment. Tulajdonképpen Albon sem hibázott, ez sanszosan lehetett volna versenybaleset is. Ahogy máshol olvastam, természetesen mindenki Hamilton-vérre áhítozott és az 5 mp-cel meg is kapta a "nép", amit akart. Utána már versenyképtelenné vált még Gastlyval is szemben.
A Ferrari már megint szinte a verseny elejétől elveszett, de a végén az ütközéssel "sikeresen" hozták a szokásos formát. Ez csak a jéghegy csúcsa, az egész szervezettel van gond, ami a versenyzőknél csapódik le látványosan. Többször visszanézve úgy tűnik Vettel már szinte teljesen otthagyta a monacóit, amikor összeértek. Leclerc sem engedett a pozícióból.
Ha így megy jövőre is, érdekes lesz az új évad...
Kit Fisto 2019 nov. 17. - 21:00:35
(17152/17164)
Vettel újra ráhúzta az autót valakiére, ezúttal Leclercére! A hiszti előjött, mikor Leclerc bravúrosan megelőzte. Vettel azonnal visszatámadt, és minden jól is ment, ennek ellenére ráhúzott, majd mindketten defektet kaptak és kiestek. Nem csoda, hogy Leclerc mutogatott és néhány keresetlen szót mondott a rádióba. A kommentátor elemezte a helyzetet, majd ezt mondta: Most Vettel volt a hülye.. !!! Ilyet még sosem hallottam az F1-ben elhangozni! Hogy valakit lehülyézzen a kommentátor, és akkor is kit? Hát Vettelt. A futam után megkérdezték tőle, hogy is volt az, ki hibája volt, erre ő ezt mondta rá: Sajnálatos, hogy a Ferrari elvesztette ezt a futamot. A szavak nem biztos hogy szó szerint ezek voltak, de a lényeg az volt, hogy nem vállalta fel, ő volt a hibás.

Hamilton viszont felvállalta, hogy ő volt a hibás az Albonnal való összeütközésekor. Szerintem ezt nem gondolta jól, nem ő volt a hibás. Ő ment belső íven, és a kanyar azon pontján, akkor, úgy állt az autója, ahogy a kanyarban szokás. Albon ment külső íven, és az ő autója nem állt rendesen, hanem kicsit keresztben állt, nem az ív szerint. Vagyis szerintem ő tolta be az autója orrát Hamilton elé, hogy megakadályozza annak előzését a kanyar belső ívén. Hamilton nem tudott volna mit tenni, csak fékezni, hogy ne menjen neki. De miért tette volna? Ő rendesen végezte a kanyarodást, a megfelelő íven és szögben haladt. Jó lenne ezt az esetet felülnézeti képen látni, ott jól látszana, hogy Albon fordult rá Hamilton pályájára. A látott felvételek alapján biztos vagyok abban, hogy nem Hamilton hibája volt, inkább Alboné, de méginkább, ez még belefér a versenybalesetbe, és nem kell büntetni senkit. Szerintem a versenybírók is ezt a döntést fogják hozni.

A Redbull hihetetlenül gyors volt, lehet, hogy csupán a szárnybeállítása volt jobb? Erre a pályára előnyösebb a kisebb leszorítóerő, és ennyi? Végülis érdekes, izgalmas volt a futam. Albon majdnem előszöt lett dobogós, Gasly viszont az is lett, Bottas kiesett műszaki hiba miatt, a két Ferrari pedig kiütötte egymást. A dobogón ritka alkalomként egy nőt is láthattunk, aki a konstruktőri kupát vette át. A pezsgőlocsolásban is részt vett. Lewis úriember volt, és őt nem fürdette meg. :) Még egy futam decemberben!
10/10
ccaty 2019 nov. 16. - 19:11:17 10/10
(17151/17164)
Mintha a Ferrari azon ügyködne, hogy Fettel ebben az idényben mindenképpen Leclerc előtt végezzen.
Pedig még nagyobb lenne Leclerc előnye, ha pont a Fettel támogatása miatt nem állandóan Leclerc került volna hátrányba a saját csapatának rossz döntései miatt...
vino-et-veritas 2019 nov. 04. - 11:38:23
(17150/17164)
Halálos izgalom most sem volt. Bottas hozta végre az elvárhatót. Verstappen most éppen nem tört-zúzott, Hamilton meg megint VB lett...
Persze jó lenne tudni, hogy mi volt a Ferrarik visszaesésének oka.
Tényleg a RB által a FIA-nak feltett "tisztázó" kérdések miatt (vélt "kiskapu" bezárása)? Vagy valóban a beállítások, a régebbi motor, a pálya és a körülmények voltak ennyire kedvezőtlenek nekik? Mindenesetre megint alulteljesítettek magukhoz képest - még úgy is, hogy Vettel a technika miatt adta fel.
Kit Fisto 2019 nov. 03. - 15:26:02
(17149/17164)
Vertappent megszállta a kisördög, kakaskodik Hamiltonnal. Utóbbi azt nyilatkozta, ha Verstappennel találkozik, jó nagy helyet kell neki hagynia, nehogy baj legyen. Vettel most Hamiltonnak ad igazat! Már lekerült róla a nyomás, feladta ezt az évet. Ez látható Bottason is, egyből javult is a teljesítménye. Már nincs esélye a bajnoki címre, a vesztesek önbizalmával vezethet. Nagy eséllyel ő nyeri az austini nagydíjat. Hamiltonnak nem lesz jó rajtja az 5. pozícióból, pláne, hogy a négy további győzelemre esélyes mind előtte lesz. De egy jó stratégiával még a dobogóra is odaérhet. És persze akkor, ha Vesrtappen nem csinál valami bajt. A pálya is rossz, vanak nagy huplik, amik veszélyt jelenthetnek, ha már kopottak a gumik. Különben jó pálya lehetne, mert gyors. Ricciardo 9. rajtkockája sem rossz, lehet ebből még jobb is a végére. Csak legyen jó az autója!
Szerintem Sainzot és Norrist megelőzheti, de Albon Redbullja már nagy falat a Renaultnak.
A rajtrács: https://www.formula1.com/en/results.html/2019/races/1018/united-states/starting-grid.html
vino-et-veritas 2019 okt. 28. - 18:32:46
(17148/17164)
Az elmúlt futamokat csak néztem, de nem írtam. Vártam, hogy a vörösök valóban tudnak-e újítani. Úgy tűnik nem. Egyrészt a taktikájuk versenyről versenyre horror. Ma is Albonra (!) "ugrottak", ahelyett, hogy a tényleges versenytársakra figyeltek volna. A sokak által rebesgetett több tíz LE-előny valahogy nem jön le annyira a versenyeken. Ha tényleg "egykörös" a + teljesítmény, akkor mégis lehet valami a szintén többek által emlegetett "szabálytalan" technika ügyében...
Azért már-már "szégyen", hogy jelenleg a hibák ellenére is veri Leclerc Vettelt összetettben.
Verstappenbe újra belebújt az ördög. Valószínűleg frusztrálja az utóbbi idők viszonylagos sikertelensége.
Perez végre a legjobb "kiscsapatos" lett.
A "szpíkerek" - leginkább Wéber - kritikán aluliak. Megint leplezetlenül a Ferrarinak szurkoltak (bár ez nem újdonság). Már-már azt lehetett vizionálni őket hallgatva, hogy 1-2 körön belül felrobban Hamilton gumija és Vettel nyer. Csak valahogy az az 1-2 kör soha sem jött el...
Kit Fisto 2019 okt. 28. - 13:17:43
(17147/17164)
Vettel a mexikói futamon is hozta a stílusát. Mindjárt a rajt után elkezdett ráhúzni Hamiltonra, és le is szorította a műfűre. Mindezt azért, mert be akart húzódni Leclerc mögé, hogy annak szélárnyákában utazva ki tudjon ugrani mögüle és le tudja előzni csapattársát. Jobbra mellette hatalmas üres hely volt a pályán, nem volt ott senki. Ő mégis letolta Hamiltont a pályáról, úgy, hogy nem volt rákényszerülve. Csak a Leclerc mögötti szélárnyék kellett neki. Leclerc azonban figyelt, és időben behúzott belső ívre, így Vettelnek nem sikerült a kiugrásos terve. Ezután Verstappen szorította le Hamiltont a pályáról, amikor egymás mellett jöttek ki a kanyarból. Előtte Leclerk és Vettel is be tudta venni a kanyart szűkebben, de ő láthatóan nem is nagyon igyekezett szűkebben venni. Egy kicsit lökött is a 44-es autón. Azonban amikor Hamilton visszatért a pályára, ő is nekikoccant Verstappennek, majd harmadszor ment le a fűre, de most vele tartott Verstappen is. Ekkor a másik Redbull leelőzte Hamilton Mercédeszét, sőt, volt mégegy narancs színű autó (?) ami elment mellette. Így visszaesett az ötödik helyre, annak ellenére, hogy nagyon jól kapta el a rajtot, és vétlen volt mindebben. Végül magabiztosan nyerte a futamot, amiben nagy szerepe volt a jó stratégiának is. A futam érdekesebb eseményei láthatók ezen a videón, a fent leírtakkal együtt. Valamint Ricciardó egy szép próbálkozása, a híres, kanyarban belső ívre beesős manőverével, csak ez a Renault már nem az a Redbull :) Hamilton és Leclerc mellett Ricciardo még az, akit kedvelek.
https://www.youtube.com/watch?v=tzE4y1n08IA
Kit Fisto 2019 okt. 13. - 14:42:35 Előzmény ccaty
(17146/17164)
Nálam már rég. Aki szándékosan ráhúzza az autót a másikra bosszúból, leelőzi a csapattársát, amikor az éppen szélárnyékkal segít neki, nem sportember. A fiatal Leclerk máris jobb pilóta és érettebb ember nála. Nem is értem, hogy hozott össze négy bajnoki címet. Talán szerencséje volt, de az úgy tűnik már elfogyott.
penge92 2019 okt. 12. - 20:05:42
(17145/17164)
Megtudná valaki mondani hogy a stúdió közvetítések alatt az "F1 játék" alatt milyen zene hallható?