Téma: Forma-1

szeptember 16. 18:09:01
szeptember 16. 18:09:01
(17130/17130)

Elképesztő ez a két "szpíker".
Megint arról szólt az egész hétvége, hogy így Vettel, úgy Vettel....
Mintha más nem is lenne a pályán.
Az időmérő miatt már majdnem a kardjukba dőltek, de a verseny is szinte erről szólt.

szeptember 14. 11:26:38
szeptember 14. 11:26:38
(17129/17130)

Úgy látszik tényleg senkit nem érdekel a "cirkusz".
Pedig a versenyzőigazolások izgalmasabbak lettek, mint a versenyek:
- Alonso kilép az F1-ből
- Ricciardo átszerződik a Renault-hoz
- Kimi átmegy a Sauberhez
- Leclerc helycserével a Ferrarihoz
- Gasly átül a RB-ba
- Stroll FI-hoz
- Ocon, Sainz, Pérez, és még ki tudja ki mozog majd.

július 05. 08:06:01
július 05. 08:06:01
(17128/17130)

Most éppen izgalmasabbra sikeredett a "sógorok" nagydíja a Mercedes-betlivel, no meg a RB/Verstappen győzelemmel.
Hogy ebből a hármasból a végén ki jön ki jobban, még kérdéses, de lehet, hogy az lenne jó, ha ilyen hullámvasút-szerűen menne tovább az utolsó versenyig...

július 04. 18:16:36
július 04. 18:16:36
(17127/17130)

Jó a feltámasztott francia pálya, mert nincs benne semmi eget verő luxus. Rémes viszont (dubai, szingapúri pálya), ahol a kocsik és a pilóták a luxus-cirkusz fellépőivé alacsonyodnak le, s a pezsgő- és parfümszag elnyomja az olaj- és fékszagot. Nekem az utóbbi nem kell.

szavazat: 3/10 június 24. 19:19:11
június 24. 19:19:11
(17126/17130)

Dögunalmas az egész..semmi más,mint egy luxus üzlet,ami a gazdagoknak jó elmennek pezsgőzgetnek,ha jók a kapcsolataik még szelfizhetnek is valamelyik pilótával,kb ez ma a forma1..izgalmak életre halálra zajló küzdelmek nincsenek..Hamilton csukott szemmel is átgázolna a mezőnnyel a mercivel,epizód szerepek jutnak a többieknek...Van Vettel meg Hamilton.. kb erről tud beszélni csak Szujó Zoli,az hogy a lassan nyugdíjba küldött Kimi megérdemelten a dobogón újra,ami egyébként a 95. pályafutása során nem nagy dolog.. 2000 óta nézem a forma1et,de ez nem az amiért megszerettem..

június 23. 14:35:28
június 23. 14:35:28
(17125/17130)

Ja, igen! :D Idén sajnos nem ő lesz a bajnok, hanem Vettel. Jó lett a Ferrari! Én legalábbis csodálkoznék, és persze nagyon örülnék, ha Hamilton lenne. Idén mintha második pilóta lenne Bottas mellett. Én a helyében mennék a Redbullhoz, ha lesz rá lehetőség. A Mercedesnél sok a taktikai hiba, és többnyire ő szívja meg. Riciardo is nagyon jó, de nála előre félek, ha ő nyer, inni fog a cipőjéből. ez undorító, jó lenne már befejezni. Monacoban a hátrafelé nem spriccelünk szabály ellenére Vettel első dolga volt megperdülni és lelocsolni a hercegnőt. Mondjuk a szándékos Hamiltonnak hajtása óta tudjuk, hogy hadd mondjam így.. tachográfnak készült, és ebből a gráf nem jött össze - de még tőle sem hittem volna ilyen parasztságot. Bocs Vettel rajongók, de ami tény, az tény. A sportszerűséget sem vele fogják definiálni, meg a jómodort sem.

május 18. 19:26:00
május 18. 19:26:00
(17124/17130)

A glória morfológiája, avagy a strandpapucs megdicsőülése. Talán majd lesz ennél jobb.

szavazat: 1/10 március 26. 16:57:38
március 26. 16:57:38
(17123/17130)

bohócmutatványt csináltak ebből a sportból is...
anno senna és prost idején még autoverseny volt
ez már nulla ahhoz képest

március 25. 09:31:46
március 25. 09:31:46
(17122/17130)

Az első, ausztrál versenyen elég kiegyenlített volt a két élcsapat ereje. DE.
Itt a taktika (illetve a gyorsabb váltás a SC alatt) jobb volt a Ferrarinál, bár az utóbbi években ez nem volt annyira jellemző rájuk.
Valamit elcsesztek a Mercedesnél, mert valóban fura volt, hogy egy nem is kis előnyből esett vissza Hamilton. Bár ki tudja, hogy az állandóan emlegetett hűtés mennyire játszott közre - Bottas sem tudott nagyon előrejönni.
Mindezek ellenére egyelőre a RB nem volt versenyben az élmenőkkel.
Alonso ment egy 5. helyet, ami szebb, mint korábban, csakhogy a két Haas meg kiesett előle.
A FI legalább feljött a középmezőnybe.
Az újraépített Mercedes-hajtás egyelőre nem működik teljesen kielégítően (lehet, hogy erős, de nem tökéletes), mert a partnercsapatok sem remekeltek. A tesztek mégsem versenykörülmények, pl. a másik kocsi mögötti haladás, előzgetés valószínűleg nehezebben szimulálható.

március 09. 19:07:43
március 09. 19:07:43
(17121/17130)

Na, az utolsó két tesztnapot összetolom.

8-án
Ferrari (hyper-soft) - Haas! (super-soft) - TR! (hyper-soft)
Mercedes (medium) középmezõny
RB (soft) a végén

9-én
Ferrari (hyper-soft) - McLaren! (hyper-soft) - Renault! (hyper-soft)
RB (super-soft) 4., Mercedes (medium) középmezõny
Általában lassabb idõkkel, mint elõzõ nap.
A McLaren kezd magához térni.

Úgy tûnik a végén néhány csapat nem a gyorsaságot tesztelte (pl. Mercedes, de õk máskor is hasonló teszteket nyomtak).
Viszont páran azért "adtak" a marketingre is, mint a Ferrari és más napokon a RB. Kifelé "impozáns" a gyorsaság...

A többi a versenypályákon dõl el.

Március 25. Melbourne....

március 08. 09:33:30
március 08. 09:33:30
(17120/17130)

Folytatom a "magánbeszélgetést", de hátha valaki "beszól" végre....

Újabb nap, újabb csere az élen.

RB (hyper-soft) - Mercedes (ultra-soft) - Mercedes (ultra-soft) - Ferrari (soft)
(Elõször a Mercedesnél is a leglágyabbról beszéltek, de késõbb pontosítottak)

Ezzel a RB 0,35 másodperccel "nyert". A "két csillagos" (Hamilton-Bottas) között kb 0,16 mp és a "vörösök" mögöttük kb. 1 mp-re.
Legtöbbet a Mercedes és RB ment.

Na, akkor tegnap ki "remekelt"?

A többi a szokásos random.
Illetve a McLaren egyelõre még nincs "összedolgozva" Renault-val, sok mûszaki hibával, leállásokkal küzdenek.
A végén még kiderül, hogy nem a hajtáslánc (mindegy, hogy Honda vagy Renault) a hibás, hanem maga a McLaren-konstrukció...

A következtetés a szokásos, nem látszanak továbbra sem az erõviszonyok csak az elsõ három emelkedik ki...

március 07. 08:31:23
március 07. 08:31:23
(17119/17130)

Újabb barcelonai tesztnapon vagyunk túl.

Most Ferrari (medium) - Mercedes (soft) - RB (medium) a gyorsasági sorrend olyan 2 tizedes különbségekkel.
A többi megint "vegyes felvágott"...

Valamelyik portál úgy ír errõl, mintha Vettel már a vb-t nyerte volna meg: "Vettel és a Ferrari remekelt..."
Na, már megy a "hangulatkeltés"....
A többi napokon, amikor más volt elöl, bezzeg semmi ilyen.
Amúgy a Ferrari annyira "remekelt", hogy kevesebbet is ment valamivel, mint a Mercedes összesen (de ott Bottas és Hamilton váltva gyakorolt...): 174 vs. 168

Mindenesetre most is közel voltak az idõk - persze pontosan nem tudni, hogy ki milyen tesztprogramon megy.
Elsõre a keményebb keverékes "gyõzelmek" érdekesnek tûnnek.

március 02. 12:13:39
március 02. 12:13:39
(17118/17130)

Na, arra, hogy mennyire nem lehet látni az erõviszonyokat, példa lehet a negyedik nap (a harmadikat beborította a barcelonai hó...).

Megint új sorrend: Mercedes (medium) - McLaren (hyper-soft) - Ferrari (soft).
A többi meg a szokásos "random".
Mondjuk az egy kicsit érdekesebb, hogy a keményebb keveréken adott majd 1 másodpercet Hamilton Vettelnek, de ez nem bizonyít még semmit...
Amúgy a Mercedes - ahogy korábban is - jórészt a keményebb gumikon ment.
A McLaren meg mintha igyekezne mutatni magát (pl. gumiválasztás), de egyelõre így sem elég gyorsak...

február 27. 19:06:06
február 27. 19:06:06
(17117/17130)

Ha valakit érdekel, elindult az - egy kissé megújuló - idei szezon.

Két tesztnapon van túl a mezõny Barcelonában (esõ, hó, hideg).

Baromi ronda a "glória" és valószínûleg igencsak zavarhatja a versenyzõket. Felfelé is jócskán kitakar az "égbõl".
Kár, hogy nem az IndyCar "pleximegoldását" használják, pedig az a régi versenyautókat is megidézné...

Elsõ nap: RB (medium) - Mercedes (medium) - Ferrari (soft) (kb. 0,2 másodperces különbséggel)
Második nap: Ferrari (soft) - Mercedes (medium) - McLaren (hyper-soft) (kb. 0,3 másodperces különbséggel)
A RB majdnem ugyanazt futotta, mint a McLaren, csak medium gumin. Sokat kell ott még fejleszteni...
A FI sajnos egyelõre hátul, a többi vegyes...

2017 nov. 27. - 19:56:11
2017 nov. 27. - 19:56:11
(17116/17130)

Ja, négyszeres...

2017 nov. 26. - 19:34:48
2017 nov. 26. - 19:34:48
(17115/17130)

Elõször is: Hamilton a 2017-es világbajnok, ez már a harmadik VB címe. Megérdemelten, õ a legjobb!
A kommentátoroknak nem esett le, hogy ezt a futamot odaadta Bottasnak. Végig azon izgultak, hogy nyithatja a drs-t, most belehúzott.. stb. de valójában nem is akart nyerni. Valahogy mindig hibázott, mikor már utólérhette volna. Egyszer még le is ment a pályáról, a boxban meg valami fejes jót nevetgélt rajta, ahelyett, hogy idegeskedne. De a két kommentátornak még ez sem tûnt fel. :) Színjáték volt az egész! Már a rajtnál is látszott, hogy elõre engedi Bottast, aztán besorol Vetel elé, aki már éppen támadta volna. Mit nyerne azzal a gyõzelemmel? Viszont Bottasnak adni szép húzás volt, a csapattárs is hadd nyerjen mégegyet. Bottasért tette, vagy a csapatért, ki tudja. De biztos vagyok benne, hogy most nem akart gyõzni. Látszott rajta, ahogy versenyzett. És a végén még Vettellel is összeborult, pedig lenne miért haragudnia rá. Õ nem haragtartó. Azon kívül, hogy a legjobb pilóta, azt bírom benne, hogy igazi sportember. Most a dobogós résznél a kommentátor is megjegyezte: Sosem feledkezik meg róla, hogy megköszönje a csapat munkáját. Bottas jó partnernek bizonyult, látszott Hamiltonon, hogy nincs rajta az a feszültség, ami Rosberg mellett volt és jól versenyez a finn srác is. Õ is korrekt, nem csoda, ha jól kijönnek. Akit még kedvelek, Riccardo, remélem jövõre mégjobb lesz.

2017 nov. 13. - 10:10:56
2017 nov. 13. - 10:10:56
(17114/17130)

Hogy mekkora nyuszi ez a Bottas!
Nála, még az amúgy nem túl "acélos" Rosberg is keményebb volt...
Elengedte a németet, aztán nem csinált semmit.
Egyetlen esélye még a gumicsere lett volna, de ott sem nyomta annyira, hogy elékerülhessen.
Vettel kb. azt csinálta, mint eddig Hamilton, amikor az élre állt. Annyi különbséggel, hogy a britnek inkább megadatott a "takarékos" üzemmód, itt azért a németnek mégis nyomni kellett.

Tulajdonképpen Kimi is úgy ment, mint a másik finn, õ sem tudott elõbbre keveredni.

Hamiltonnak ezzel a kocsival ezt a minimumot hoznia kellett.
Azért az hangzatos, hogy valahol azt írják "nem bírt Räikkönennel". Szújó még egy lapáttal rá is tett azzal, hogy milyen ügyenesen védekezik a finn...
A fenét. Mire felzárkózott volna rá komolyabban az utolsó körökben, egyszerûen elfogyott a gumielõny, mivel folyamatosan elõzgetett korábban.
Így nagy csata nem is volt várható, bárennyire is próbálta volna.

A RB itt lárhatóan nem tudott labdába rúgni.

Massa még utoljára mutatott valamit, most kikerülte a baleseteket, balhékat. Az utóbbi idõkhöz képest elég jól ment.

Alonso kihozta a kocsiból, amit tudott, nem valószínû, hogy a Honda ennyire jó lett, inkább a megbízhatósága javult az utóbbi versenyeken.

A FI most nagyon halvány volt, kár, hogy Ocon nem tudott versenyezni.

A Renault-nak ez az év erõsen kuka, a javuló motor mellé azért karosszéria, meg csapat is kell, meg jobb versenyzõk....

Nem tudni, hogy Haas úr meddig marad még a F-1-ben, de lehet, hogy nem sokáig. Mégiscsak pénzember, nem valószínû, hogy sokáig tûri ezt, a szinte teljes sikertelenséget.
Ha nem is az élmezõnyig, de legalább a középerõig el kellene jutniuk, de ez egyelõre nem megy.

A Grosjean-Ocon balesetre visszatérve, az megint egy határeset volt a "szabályos" versenybaleset és a versenyzõi hiba vékony mezsgyéjén...

szavazat: 3/10 2017 okt. 31. - 18:20:11
2017 okt. 31. - 18:20:11
(17113/17130)

Ez a VB már elment akkor mikor Vettel kiütötte a két Ferrarit.
A két kommentátor meg csak igyekszik a feszültséget kelteni az állandó számolgatással. Ez a dolguk. Vannak kevésbé értelmes emberek akik nem látják át mennyire veszett fejsze nyele lett az egész már a Mexikói futam elõtt.
És még volt az nagyon kis esély hogy Hamilton balesetet szenved és kihagyja az összes hátralévõ futamot.

Hamilton - Vettel balesetben szerintem nincs hibás, akkor sem ha a letolósdit veszem alapul amit mondtam. Nekem úgy tûnt Vettel-t megdobta kicsit a kerékvetõ és ez miatt kijjebb sodródott, tehát nem próbálta kitolni Hamiltont, és akkor ért össze a két kocsi.
https://www.youtube.com/watch?v=yalwjy6vRWA
inkább hibás abban hogy tök egyértelmûen teljesen kitolta Verstappent a pályáról
majd még Vettel panaszkodott amikor Massa megcsinálta vele ugyanezt
über alles autoscooter Seb! :D

ui.
autoscooter = dodgem

2017 okt. 31. - 09:27:32
2017 okt. 31. - 09:27:32
(17112/17130)

Na, ennek az évnek is gyakorlatilag vége van.
Nem volt szép gyõzelem, de csak behúzta a VB-t a brit (+Mercedes).
Egy dolog még változhat, ha Bottas jól megy, Vettel csak harmadik lehet....

Visszatérve a mexikói versenyre.

Vettel megint elaludt egy kicsit a rajtnál. Verstappenre meg lehetett számítani, hogy "beugrik".

És itt érdekes kérdés a Hamilton-Vettel baleset. Hasonló dologról volt már szó - a határok feszegetésérõl...
Ha ez a versenyen történik, Vettel simán hibás lenne, felöklelte az õt megelõzõt, aki már elõbb volt.
Hasonló szituáció volt már máskor is (Schumacher, Alonso, stb.).

Itt viszont senki sem hibás, mert versenybaleset, fõleg, hogy mindketten hasonló hátrányba kerültek (Hamilton jobban).
Viszont mi van, ha Hamilton vagy Vettel ki is esik? Akkor a másik mégis hibás? Jelen esetben inkább Vettelnek adnám, mert itt a brit nem hagyta el 4 kerékkel a pályát, Ráadásul a másik oldalon még Bottas mellett volt valamennyi hely, de a német nem arra húzott.

Amikor Verstappen elment, senki sem erõltette különösen, Bottas és Kimi inkább arra várt mi történik hátul.
Vettel még az elején megpróbálta a lehetetlent (2. hely), Hamilton csak arra vigyázott, hogy legyen valamilyen pontszerzés, amivel a különbség kevésbé csökken, mint a nullázással.
Sajnos a FI megint elrontotta a taktikát a VSC alatt, de így is szépen mentek. Biztos 4. erõ lett a csapat, de elszomorító, hogy elõttük a RB is 2x annyi ponttal áll. Nagy a szakadék a top és a közép között.
A motorhibák vélhetõen a különlegesebb körülmények miatt voltak gyakoribbak, de intõ jel a Renault gyengélkedése.
Most Ricciardo került kukába, Verstappennek csak legfeljebb aggódni kellett.

Tanulság jövõre, hogy a Mercedesnek a technikásabb pályákra is jobb kocsit kell összehozni a motorerõ mellett. A Ferrarinak és a RB-nak sokat kell javítani a megbízhatóságon, mert idén leginkább nem konstrukciós, hanem általában kisebb dolgokon bukták a helyeket.
Azután nem lehet csapat VB-t nyerni "egypilótás" felállással. Pl. a balesetek ellenére is az Ocon-Pérez csata viszonylag kiegyenlített, a topcsapatoknál meg nagyok az ollók (Hamilton/Bottas, Vettel/Kimi).

A többit meglátjuk.

P.S.

Amúgy a kommentátorok egyre rosszabbak. Rengeteg a tévesztés, a tendenciózusság.
Verstappen érezhetõen nem "kedvenc" (jó, nem is nagyon szerethetõ). Vettelért most is erõsen szorítottak, csak azt számolgatták egész idõ alatt, hogyan eshet ki a képbõl Hamilton, a "régi" nevek (Alonso, Massa) szinte szánalmasak náluk...., stb.

2017 okt. 24. - 06:16:45
2017 okt. 24. - 06:16:45
(17111/17130)

Ja, van benne valami.