Téma: Forma-1

április 15. 12:36:50
április 15. 12:36:50
(17122/17122)
Örülök, hogy ezt a futamot sem láttam, a hírekben olvastam, mit csinált a Ferrari. Leclerc-nek nem kellett volna engedelmeskednie, így is, úgy is bedarálják: akkor már adja drágábban a bőrét és ne asszisztáljon a Ferrari sportszerűtlen húzásaihoz. Elég volt egyszer Ausztriában (amiről tudunk), de ugyebár a pszichopaták nem tanulnak.
április 14. 21:24:21
április 14. 21:24:21
(17121/17122)
A színe nem érdekel (a kocsiban úgysem látszik), viszont azon kívül, hogy nyert, gyakorlatilag semmit sem csinált (jó, kb. hiba nélkül, gyorsan ment).
A kocsi erősnek és megbízhatónak tűnik. De ez nem az ő érdeme.
Érdekes a két vezető csapat felállása. A Mercedes megint egy erősebb-gyengébb versenyzővel megy. Ez megkönnyíti a döntéseket. A Ferrari viszont hosszabb idő után nagyjából egyforma pilótákkal (ez nem túl hízelgő Vettelre). Zavarban is vannak, mert láthatóan rákényszerülnek a csapatutasításra. Ez tőlük nem idegen, de emiatt már korábban is dobtak el jobb helyezéseket.
Na, meg az is cseszheti a csőrüket, hogy Verstappen egyelőre 3. az összetettben...

Most hallgatom Micheliszt. Állandóan "leklerket" mond... Nagyon "bántsa" a fülemet....
április 14. 19:12:24
április 14. 19:12:24
(17120/17122)
Na, a Mercedes megint mindenkit beültetett a hintába.
Az egész hétvégén azon fanyalogtak, hogy milyen erős a Ferrari és nem fogják a pályán beérni őket.
Ehhez képest feltekerték egy kicsit a motort és lazán P1-2 lett a vége, meg utána dobogó 1-2. Úgy, hogy az új első szárnyukat is elkaszálta a FIA.
Bottas megint elbénázta a rajtot, pedig nagyot ment az időmérőn.
A Ferrari nemcsak erősebb nem volt, de vitatható taktikával megint hátrasorolta a "néccerestől" egyáltalán nem gyengébb Leclercet. Sőt, nemhogy a Mercedes nem volt meg, de már a RB-lal is csatázni kellett. A pontot az újabb betlire az tette fel, amikor a leggyorsabb kör is elveszették az utolsó körben Gasly miatt. Ez sem jött össze.
Hogy megmarad-e a Mercedes előny? Ki tudja, de jelenleg ez van. Most a Szujó Barcelonára teszi a lehetséges "feltámadást". Meglátjuk.
Amúgy a szpíkerek Ferrari-optimizmusa egyre olvadt a hétvége alatt: P1-2-3, majd az "összeomlás" az időmérőn. A versenyen már nem is nagyon próbálkoztak magyarázkodni (a "De jól sikerült Sebastian Vettel rajtja!" után már nem sok maradt, talán csak a Verstappenes előzési kísérlet).
A RB kezd feljönni a Ferrarira. A Renault is elég jól ment. Pérez is hozta az elvárhatót. Kvjatot az ág is húzza. McLaren, Haas, Williams megint a vert mezőny.
április 02. 13:41:25
április 02. 13:41:25
(17119/17122)
Tényleg vannak látható változások a Ferrari környékén.
A marketingre is jobban ráfeküdtek, hamár az eredmények nem jönnek (egyelőre?): a kis Schumachert is nagy felhajtással beültették "tesztelni"....
április 01. 12:43:44
április 01. 12:43:44
(17118/17122)
Nézve a nyilatkozatokat kicsit fura a dolog.
Hamiltonék Leclercet dicsérik, Verstappen olyat mond, hogy nem érdemelte meg a 3. helyet, stb.
De basszus, ez egy verseny, amiben sorrend van, függetlenül attól, hogy valaki "erőből" vagy mások technikai hibái miatt győz.
A szerencse (itt a technika) meg erős faktor a sportban (lásd egy rosszabb ló sorsolása az öttusában, stb.), ami mindig beleszólhat a küzdelembe.
Aztán az is szóba került, hogy a Ferrari a korábbi óvatosságot félretéve, jobban feltekerte a rendszert, ami így nem bírta. Meglehet. De így meg kódolva volt a bukás lehetősége is. Akkor ezt a csapat rontotta el.
Most az lett volna a "sportszerű", ha mindenki beáll a monacói mögé és ott döcög végig, ugyan nyerjen már egyet a "fiatal", mert megérdemil? Így is megmentették nekik a 3. helyet egy kis bírói segítséggel... Például a kerékpárosoknál néha szokott lenni egy határig szolidaritás egy esélyes bukása után, de azért ők sem szoktak mindent feladni érte...
március 31. 22:15:32
március 31. 22:15:32
(17117/17122)
Hát ezért is szoktam csak visszanézés után írni valamit....

No, ma a Ferrarinak csak két ellenfele volt: az egyik a technika, a másik Vettel.

Hamiltonnak mákja volt, de azért erőből is tudott menni.
Egy lyukas garast nem adtam volna, hogy ma nyer. Lehet, hogy mégis kellett volna egy nagyobb összeggel fogadni. Amúgy ez technikai sport, ő is vesztett már így...
Azért a szégyenteljes Ferrari-betlitől kegyesen megmentette őket a versenybíróság a SC beküldésével... Amúgy Verstappen is mérges lehet, mert őt egy harmadik helytől esett el emiatt....
Vettel többszörösen is frusztrált lehet, egyrészt ma páran elmentek mellette, másrészt megint a legfontosabb pillanatban hibázott és ott a "fiatal", aki egyáltalán nem "tiszteli"...
(Utána persze ment a "szerecsenmosdatás", hogy nem ő, hanem a pálya a hibás. Ja...)

Jól ment végre a McLaren. A két Renault miatt kár, ők is tartották magukat (ennek ellenére azért sokat javult a hajtáslánc). A RP sajnos kevés volt. A Williams egyelőre dupla nulla. Grosjean versenye megint katasztrófa...
Gasly nagyon messze van Verstappentől. Ezt nem fogják sokáig tolerálni, mert a kocsiban van elég potenciál. Esetleg meg kellene próbálni Kvjatot.

A "szpíkerek" hozták a szokásosat, Az elején arc kisimult, hang nyugodt = Ferrari 1-2 az élen. Aztán minden összeomlott...
március 31. 18:31:43
március 31. 18:31:43
(17116/17122)
Elkiabáltam... Remélem a leggyorsabb kört megtartja...
március 31. 18:23:53
március 31. 18:23:53
(17115/17122)
Pedig most Ferrari uralom van, csak Vettel bénáskodik már megint. Nagyon frusztrálja, hogy ismét veszít a renoméjából... és egyben ezzel lenyomja a Ferrarit is.
március 17. 15:17:48
március 17. 15:17:48
(17114/17122)
Szokásos marketing-duma, nem nagyon van jelentősége.
Ha nem ezt mondaná, akkor meg azért támadnák., hogy túl magabiztos, nagyképű, stb.
Amikor a Mercedes előhozta a második kocsit a tesztek alatt, várható volt, hogy nem lesz teljes Ferrari-uralom (persze később jöhet a feltámadás).
Ennél kellemetlenebb a RB, ami ezzel a Honda-csomaggal ütőképesnek tűnik most (Verstappennel). Ha esetleg átugorják a vörösöket, tömeges kivégzés lesz az olaszoknál...
március 17. 11:39:30
március 17. 11:39:30
(17113/17122)
Szóval előttünk van a Ferrari, a RB, meg amúgy is problémáink vannak. Kösz, képmutató TrógerToto. Most még nyilatkozd le, hogy nem is gondoltam volna, meg hogy ekkora meglepetést...
március 17. 10:18:09
március 17. 10:18:09
(17112/17122)
Nem volt nagy verseny, de volt benne néhány meglepetés.
1. Bottas meglepte a Mercedest, mert nem ezt várták (+fricska, hogy a kopottabb gumikon is a leggyorsabb lett).
2. Verstappen (RB) meglepte a Ferrarit - erőből (azért frissebb gumikon) lenyomta Vettelt.
3. A Ferrari meglepte saját magát, mert elhitték a tesztek után, hogy ők a legjobbak. (Az nem meglepetés, hogy a csapatutasítás a szokásosan működött, nem engedték el Leclercet...)
4. Kis meglepetés, hogy Stroll mennyire fel tudott jönni (kár, hogy Pérez meg visszaesett).

Jól ment Hülkenberg és Kvijat is. Kimi hozta a kb. kötelezőt. Grosjean ott folytatta, ahol tavaly befejezte... Csóri Ricciardo-nak betett az ausztrál füvesítés...

A "szpikerek" hozták a szokásos formát, nem tudták most sem feldolgozni magukban a Ferrari-betlit....
március 17. 06:39:46
március 17. 06:39:46
(17111/17122)
Ez az adás nem HD-ben jön...
március 16. 12:53:46
március 16. 12:53:46
(17110/17122)
négyszeresel = négyszeressel

+ Most nézem vissza, hogyan elemzi a dolgokat a "szakkommentátor".
Na, ez nem sokat változott, nagyjából téma van: Ferrari....
március 16. 09:51:09
március 16. 09:51:09
(17109/17122)
Hát, egyelőre ott folytatódott az időmérő, ahol abbahagyták - Mercedes, Ferrari, RB.
(Ja, és Vettel egyszer megint keményen hibázott.)
Már most érződik, hogy a "macskazabálók" gyakorlatilag három csapattal mennek (Ferrari, Alfa, Haas), így nem lesz könnyű dolga a mezőnynek...
Ami talán bíztató, hogy a fiatalok egyáltalán nem szívbajosak, Leclerc sem lesz kíméletes a "négyszeresel". Persze, majd úgyis elrendezik a dolgot a szokásos "vízhordós-ketteske" módon....
március 16. 07:55:19
március 16. 07:55:19
(17108/17122)
Jók lettek a tájékoztató feliratok a közvetítésekben. Végre nem olyan bolhányi betűket használnak és már nem csak rövidítések vannak a versenyzők neve helyén. Annyi az újonc, hogy már nem lehetett kiigazodni, hogy ki kicsoda.
március 14. 08:33:48
március 14. 08:33:48
(17107/17122)
Vélhetően igaz.
Csak Bottas nem "elsővonalas".
Nálam ezek aktuálisan (névsorban): Alonso (volt, de még aktív); Hamilton; Kimi; Vettel...
A többi még nem (pl. Verstappen) vagy "örök ígéret marad" pl. Ricciardo, stb.
Mondjuk Massa, Button vagy Barrichello a közelmúltból szintén nem, mindig hiányzott egy kicsi hozzá, bár "Gomb" azért összehozott egy vb-t...
március 13. 19:53:26
március 13. 19:53:26
(17106/17122)
:D
Hagyjuk már Bottast! :D De legyen igazad, akkor bármelyik TOP pilóta tudta volna ugyanezt azzal a kocsival...
2018 nov. 27. - 00:02:33
2018 nov. 27. - 00:02:33
(17105/17122)
Sportban, történelemben nincs HA, de a nagyon szimpatikus Force India az évközi váltással sokat bukott és a legjobb kiscsapat lehetett volna a (Renault után 5.). Igaz, így legalább megmenekült....
2018 nov. 26. - 23:54:55
2018 nov. 26. - 23:54:55
(17104/17122)
Azt egyszerű mondani, hogy a britnek könnyű dolga volt, mert ezzel a kocsival mindenki bajnok lehetne. Bottas még a közelében sem végzett... De a Vettel-Kimi egyenleg is nagyon elbillent, a német jópár szarvashibája mellett is, amivel elindult a lejtőn... Ahogyan a Verstappen-Ricciardo páros eredménye is eléggé egyoldalú volt. Még akkor is, ha a baleseteket és technikai hibákat nem számoljuk. Szóval kell a pilóta is, nemcsak a "vas".
Ha sport, akkor kemény fizikai és szellemi igénybevétel. Ebben azért Hamilton erős volt (ebből most vegyük ki a "mindig a fekát nyomják" vonalat). De ugyanakkor a technika nélkül sincs siker. Hogy Hamilton milyen "emberileg", más kérdés. Azt is figyelembe kell venni, hogy a itt nagyon súlyos milliókról van szó (csapat, szponzorok, Liberty Media) és ebben nem feltétlenül a pilótaérdekek az elsők, sőt. A nézők persze mindig saját szemüvegüknek megfelelően próbálják látni és magyarázni a döntéseket.
Amúgy az erős/gyenge ("vízhordó") felállás számos csapatnál bevett, pl. a Ferrari igen régóta követi ezt (Schumacher, Alonso, Vettel, stb.).
szavazat: 3/10 2018 nov. 26. - 15:57:33
2018 nov. 26. - 15:57:33
(17103/17122)
Kit Fisto hozzászólásának javítása:
Az idei világbajnok egy sportember, mert autót vezet, és aki a legjobb autóval megkapta a csapat teljes támogatását, így szinte biztos volt hogy vagy első vagy második helyen végez az idény végén, mert csak Vettel-nek volt hasonló autója és támogatása.
Hamilton "akkora" sportember hogy nem engedte hogy a csapat Alonso-t szerződtesse Rosberg helyére.
Hatalmas személyiség, aki állandóan rinyál ha bármi rossz, vagy csak úgy tűnik neki, mert hozzászokott hogy ő az aki mindent megkap és mázlista, míg sok más kiváló pilóta meg nem.

Semmi lényegi különbség nincs az között hogy "ez bizalmas", vagy hogy "erről nem beszélhetek".
Ezt Hamilton-ellenes kampánynak nevezni egyszerűen elmebaj.