antibond 2018 nov. 18. - 10:16:58
(38/59)
A hatalomért mindent, a hatalomért bármit.
Legjobban azt mutatja be ez a csodálatos film, mennyire magabiztosak, gőgösek az aktuális politikai vezetők, mindenhol, minden korban, bármilyen rendszerben - sajnos.
Nagyszerűen ábrázolja Fábri és a kiváló színészi gárda, hogy meg sem legyinti őket a kétely, sem az aggódás, hogy egyszer számon lesznek kérve.
A mai időkben lehetetlen nem észrevenni, milyen aljas, gátlástalan a politikusok 99%-a.
Csak a klíma változik, a politikusok soha!
9/10
luci87 2017 ápr. 05. - 14:03:10 9/10
(37/59)
Jó színészek, érdekes történet.
10/10
berry99 2017 márc. 25. - 23:17:14 10/10
(36/59)
Nem tudja valaki hogy/hol lehet megnézni az Interneten?
üdv
10/10
berry99 2017 márc. 25. - 23:14:18 10/10
(35/59)
---
LexH 2014 aug. 30. - 10:26:13
(34/59)
A film forgatása elõtt Fábri azt mondta Bacsó Péter stúdióvezetõnek. "Ez lesz az utolsó filmem". Bacsó nem hitte el, pedig Fábri valóban betartotta a szavát. Õ már csak olyan volt...
Utána még több mint tíz évig élt, állítólag "már délelõtt borozgatott", és expresszionista képeket festett. Aki emlékszik az Isten hozta õrnagy úr utolsó képére (katona kiégõ szemekkel), az sejtheti, milyen borzalmas hangulatú képek ezek.
A Gyertek el a névnapomra forgatásának idején nem volt divat kortárs magyar színmûveket megfilmesíteni (Karinthy Ferenc: Házszentelõ), és nagy színházi színészekkel együtt dolgozni (szinte a teljes szereplõgárda). Meg is kapta érte a magáét a kritikusoktól...
A filmrajongók számára kétségbeejtõ, hogy az M3 most szombaton ugyanabban az idõpontban vetíti, mint a Orson Welles klasszikusát a Duna TV.
fürmender 2014 aug. 22. - 18:15:42 Előzmény ramirez56
(33/59)
Mindenben egyetértek. A film - sajnos - ma aktuálisabb, mint valaha.
10/10
tesz-vesz 2014 júl. 31. - 21:00:34 10/10 Előzmény bitor
(32/59)
nem zseniális, sõt a vége megalkuvó, de a film elején lévõ párbeszéd és a grófi szereplõ szavai és a karakter maga nagy bravúr, hiába tudta ezt már minden józan ember, nem árt tudatosítani.
10/10
tesz-vesz 2014 júl. 31. - 20:57:39 10/10 Előzmény Kata original
(31/59)
még mindig ilyen állapotok vannak..
a film történelmi értéke nagyobb, mint a mûvészeti.
10/10
tesz-vesz 2014 júl. 31. - 20:52:20 10/10
(30/59)
csodálom hogy megjelenhetett 1983-ban. Fábri Zoltán filmje, aki elkészítette a kedvenc filmemet, az "antifasiszta" Ötödik pecsétet, és ellenpárját, az "antikommunista" Gyertek el címût is.

de a vége tömény giccs. gondolom az elvtársak így engedélyezték. ami igaz az igaz mondjuk: Kádár alatt legalább valamiféle kontroll volt a korcsok felett, ma már semmi nincsen, se a korrupcióban, se a kultúrában, se filmmûvészetben pl.
jó film azért. az eleje nagyon fontos. a végére a robbanás meg nem kellett volna. (meg a giccs se, a bûnbánó elvtárs, hát ilyen csak a mesében van)
10/10
lengyisz68 2013 szept. 22. - 08:39:33 10/10
(29/59)
Nagyon tetszett a film, kíváló szereplõk teszik emlékezetessé!
A film teljes hossza nem 105, hanem 122 perc!
4427 2011 dec. 10. - 10:47:12
(28/59)
Most itt is újra nézheted:
http://www.youtube.com/watch?v=VTtO3gX80E4

Vagy ezt a Fábri Zoltán interjút:
http://www.youtube.com/watch?v=E5sSTt5eSuU

Mennyire hiányzik az a bátor, kritikus, de - mindenekelõtt - tiszta, emberi hang, amit Fábri képviselt!
10/10
Hidetoshi Nakata 2011 dec. 09. - 22:23:58 10/10 Előzmény 4427
(27/59)
10pontos vagy 10szer láttam.
4427 2011 dec. 08. - 22:27:55
(26/59)
Mestermû. Tanulságos. Fontosabb, mint elkészültekor.
Valeria_Victrix 2011 nov. 25. - 20:36:40 Előzmény Vinogradov
(25/59)
Valaki meg tudná mondani, hogy a filmben szereplõ dunakanyari villa pontosan hol van/volt (a kilátás alapján valahol Dunabogdány környékén lehet), illetve Ringhoffer melyik fõútról kanyarodott fel a villa felé a film elején?
petroghy 2010 dec. 06. - 20:06:05
(24/59)
A film kapcsán hadd zengjem el az író dicséretét is. Ami nekem elsõ nézéskor a legfeltûnõbb volt, hogy a történések, a figurák, a párbeszédek 99%-ban stimmelnek Karinthy Ferenc eredeti szövegeihez. Ebbõl arra következtetek, hogy elég jól lehettek megírva. Persze ehhez egy másik géniusz is kellett, aki ráérzett arra, hogy ezt most így kell megcsinálni, nincs mit dramatizálni rajta, mert a szöveg olyan erõs, hogy ""csak"" dokumentálni kell az egészet. Valljuk be, a mégoly nagy rendezõkre is inkább az a jellemzõ, hogy jól megkavarják a dolgokat (lásd: Tarkovszkij és a Piknik az árokparton esete, amelybõl az írók szerint csupán a Zóna kifejezés maradt meg). Mindenesetre ily módon szerintem egy különleges darab született, amelyrõl lehetetlen megmondani, ki rendezte, csak azt lehet érezni, hogy valami nagy ember.
10/10
ramirez56 2010 máj. 28. - 06:44:51 10/10
(23/59)
Én szerencsére dolgoztam a filmben ma még jobban aktuális, a benne lévõ problémák ma halmozottabban léteznek!! Egy volt MAFILMES melós
bitor 2009 jún. 24. - 23:31:00
(22/59)
Üdv!

Ez a film jó. Csak így egyszerûen. Nem tudom, hogy zseniális-e de jó. És aktuális. Mindig is az lesz. Hiába, az élet nem változik csak a díszletek. 5-6 évente mikor ráakadok kapcsolgatás közben mindig leragadok nála.
Csak egy megjegyzés, ha szabad. Én, mint kiábrándult és cinikus magyar, ma már inkább a "kiegyezésnél" fejezném be a filmet.
Vinogradov 2009 márc. 24. - 18:48:36 Előzmény vino-et-veritas
(21/59)
"Az Álombrigád, ha jól emlékszem 1983-84-ben készülhetett. A betiltás részleteire már nemigen emlékszem, de egyetemistaként ekkoriban láttam elõször, méghozzá "rendes" moziban. Szemben A tanú-val, amit elõször valamilyen filmklubban néztünk meg."

A Tanú-t 1974-ben már vetítették Budapesten, bár hivatalosan 1979-ig volt betiltva, így nem tartom kizártnak, hogy az Álombrigádnak is volt egy-két vetítése a tiltó ukáz elõtt (sajnos az "indexre helyezés" részletei elõttem sem ismertek)...

Az azonban minden kétséget kizáró, hogy leplezetlenül és kétségbevonhatatlanul szabdalja miszlikre a rendszer színes vásznait. Kíváncsi vagyok, milyen élmény lehetett akkoriban látni, mert azt nem hiszem, hogy semmi újszerût nem lehetett benne találni...

Sõt!

Az egész posztmodern atmoszféra, amelybe ez a - ha úgy tetszik - termelésssi film-paródia került, olyan erõvel hasított bele a magyar köztudatba, hogy, mintha azóta is amnéziásak lennének az akkoriak - mert nem igen beszélnek róla (persze mirõl beszélnek manapság, ugye?)



"Fábry ekkor már "öreg róka" volt a néhány éve végzett Jelessel szemben. A rendszerhez és a filmhez való viszonyuk, szocializáltságuk, stb. egészen más."

Ezzel egészen pontosan mire utaltál?



"Fábry filmje is kritikus a rendszerrel kapcsolatban, de nekem - mint részben a korszakban élõnek - nem mond sokkal többet, mint amit tudtunk akkoriban. Ez a közeg (kiskirályok, öntudatos kommunista, eltussolások, "gebines", stb.) a társadalom jelentõs része elõtt ismert és elszenvedett volt, amit természetszerûleg filmek vagy írások nemigen mutathattak be szabadon..."

Hát ha nem mutathatták be szabadon ezt a közeget, függetlenül attól, hogy ez mindenki számára ismert volt, akkor éppen Fábry filmje az, ami mégiscsak mélyebbre ásott, hiszen relatíve szabadon mutatta be ezt a világot...
vino-et-veritas 2009 márc. 01. - 18:05:06 Előzmény Vinogradov
(20/59)
Nem mond teljesen ellent.

Az Álombrigád, ha jól emlékszem 1983-84-ben készülhetett. A betiltás részleteire már nemigen emlékszem, de egyetemistaként ekkoriban láttam elõször, méghozzá "rendes" moziban. Szemben A tanú-val, amit elõször valamilyen filmklubban néztünk meg.

Fábry ekkor már "öreg róka" volt a néhány éve végzett Jelessel szemben. A rendszerhez és a filmhez való viszonyuk, szocializáltságuk, stb. egészen más.

Fábry filmje is kritikus a rendszerrel kapcsolatban, de nekem - mint részben a korszakban élõnek - nem mond sokkal többet, mint amit tudtunk akkoriban. Ez a közeg (kiskirályok, öntudatos kommunista, eltussolások, "gebines", stb.) a társadalom jelentõs része elõtt ismert és elszenvedett volt, amit természetszerûleg filmek vagy írások nemigen mutathattak be szabadon...