8/10
ambrosius 2015 okt. 18. - 15:56:38 8/10
(3/3)
Lemaradtam a két évvel ezelõtti Erkel elõadásokról és örömmel néztem meg ma az Operában.
Galambos Péter rendezése és díszletei kapcsán egyetlen komoly kifogásom, a soha fel nem húzott elõfüggöny, amely a Mario-nál végképp értelmezhetetlen volt, hiszen a Kékszakállú várának felhõkbe mosott képe volt rajta.
Mario története egy kis faluban játszódik, esemény, tömegeknek, még a vakoknak és bénáknak is. Ehhez képest a színpad igencsak beszûkített, a golyóálló mellényt viselõ, ám prófétai kantusban pompázó varázsló pulpitusa mögé kétsornyi népség került.
A Kékszakállú rideg várában sem kellett a két szereplõnek mélységben sokat mozogni, az ajtókulcsokat jelképezõ mappák megnyitására festett-vetített hálós panelek világosodtak meg és pasztell tónusokban álló szecessziós nõalak (Judit) sejlett, de nem a véres kínzó, kincses kamrákat láttuk. A színpad mélysége és a nézõtér pompája az 5. ajtónál, a herceg birodalmának bemutatásánál világosodik ki, de ekkor Juditot már a további titkok, a korábbi szerelmek sorsa érdekli csak.
Lehet annak 50 éve is, amikor az Opera a 3 Bartók mûvet (Kékszakállú, Fából faragott királyfi és Mandarin) együtt játszotta. A mostani Vajda – Bartók párosítás persze drámai és a nehéz zenei anyag együtt is rövidebb. Mégis fájlalom, hogy nincsenek a repertoáron a táncjátékok is.
Kovács János tökéletesen szólaltatta meg kitûnõ zenészeit és Cser Krisztián valamint Komlósi Ildikó hangja igazán elbûvölõ délelõttöt adott nekem.
9/10
rigoperl 2013 nov. 17. - 00:09:42 9/10 Előzmény manzanilla
(2/3)
Õ Judit.
manzanilla 2013 nov. 09. - 22:53:01
(1/3)
A kékszakállú herceg várának végén bejön egy nõ és betakarja. Õ kicsoda???Sehol nincs szó róla