Lyanos1 2021 dec. 28. - 09:10:11
(17/17)
A filmbeli helyzet abszurduma, hogy bár a doki a becsületes, jellemes és egyenes gerincű figura, mégis mindenki őt utálja. A volt mozgalmi harcostársa is, mégpedig azért, mert a harcostárs gerinctelen volt. A fiatal festő is a dokit utálja, talán azért, mert nem tud mit kezdeni azzal a múlttal, amit a doki megjelenése a felszínre hozott.
tortura 2018 júl. 29. - 15:57:31
(16/17)
Nem lett volna ez rossz film, de a vége... Olyan semmilyen lett. Nem is tudtam, hogy hova akar tartani az egész.
Egyébként tekintettel arra, hogy hol játszódott, szebb fényképezést vártam volna el.
Kuttyánszkikutya 2018 júl. 29. - 12:42:39
(15/17)
Elhiszem a díjakat és az érdemeklet, de olyan nyögvenyelős, nehézkes, mint abban az időben az összes magyar film.
Rehss Gergely 2016 máj. 23. - 16:32:00
(14/17)
Ez egy nagyon bátor film! 1967-et írunk! Ezt senki ne tévessze szem elõl. Magas mûvészet és politikai merészség. Nem szájbarágós. Valószínûleg ezért nem akadt fent anno a cenzúra torkán.
cicasimi 2016 máj. 22. - 01:34:46
(13/17)
Bocs,rosszul írtam! A lényeg, hogy hétfõ, 0:35 az ismétlése a Nyár a hegyen címû filmnek!
cicasimi 2016 máj. 22. - 01:29:25 Előzmény februartiz
(12/17)
2016. május 23. vasárnap, 0:35-kor újra lesz! Ma volt az M3-on, holnap ismétlik! (Illetve az már ma van...)
Torolt Felhasználo 2016 febr. 26. - 08:43:13 Előzmény Lyanos
(11/17)
Nem. Azt mondja nem a kínzás számít, hanem a tisztesség. A tisztesség elvesztése törte meg az ex-nácit (= németek, oroszok), míg a megõrzött tisztesség miatt egészséges a volt fogoly (= Agyarország).
Lyanos 2014 dec. 23. - 15:38:56
(10/17)
Ami érdekes: Veszeli elvtárs a "gyõztesek" közül való, mégis neki van mindenféle panasza és betegsége.
Szabó, akit megkínzott és legyõzött, eléggé laza, könnyen veszi a dolgokat és otthonosan berendezkedik egykori fogva tartásának helyszínén.
Ezzel a rendezõ azt akarja mondani, hogy kinek-kinek a saját helyén és adott körülmények között kell megtalálni a boldogulását?
10/10
februartiz 2014 máj. 21. - 15:59:16 10/10
(9/17)
Nagyon szeretném újra megnézni ezt a filmet, letölthetõ valahonnan? Nem találom sehol :(
David Karúszó 2013 febr. 17. - 18:33:00
(8/17)
Nagyon jó film! Pont a születésnapomon láttam (feb. 13.)!
Érdekes a témafelvetése is.

Azonnali egyik kedvencem lett. Meg kell szerezzem lemezen!
Ja, és sejtem hol lehet helyileg a filmbeli "internálótábor".

A Szerelmes biciklisták méltó utódja ez a film.
vino-et-veritas 2013 febr. 10. - 15:38:05
(7/17)
A filmmel semmi gond.

A riasztás meg már a "biztonság" kedvéért is sûrûbben elõfordul manapság, akkor is, ha nem biztos, hogy valóban szükség lenne rá...
4427 2013 febr. 10. - 15:30:40 Előzmény vino-et-veritas
(6/17)
Csakhogy mindenki értse:
a katasztrófa-riasztás nem a Bacsó film része!
Egyébként jó film. Elgondolkodtató.
vino-et-veritas 2012 júl. 21. - 16:12:20 Előzmény feketevipera
(5/17)
Ez a film sok vonásában aktualitásokkal van tele (pl. régi barátok a politika miatt vesznek össze, stb.). A generációs feszültségeken, meg a többi társadalmi problémán sincs mit magyarázni. Ez is azt bizonyítja, hogy a "létezõ szocializmus" sem egy társadalmi törvényszerûségeken kívüli társadalom volt, csak a politikai környezete/rendszere volt más. Mindenbe nem érdemes belemagyarázni a szocialista-kommunista ideológia visszásságait...

Bacsónak "jó szeme" volt az ilyesmire, amit majd késõbb inkább irónikus stílusban dolgoz fel.

Amivel viszont nagyon elrontották az estét, az a katasztrófariasztás volt, aminek tolakodó csíkja hosszú percekig ment a képernyõn, így az elindított felvételem használhatatlanná vált...
far vik 2012 júl. 20. - 15:43:56
(4/17)
Elgondolkodtató. Nem utolsó sorban bizonyos vonatkozásaiban ma is érvényes.
adamnagysweetmovie 2011 dec. 05. - 09:59:07 Előzmény abradan
(3/17)
A Népszabadság szerint ma adja a Duna TV, közben meg nem látom...
9/10
abradan 2011 aug. 07. - 02:14:13 9/10
(2/17)
Szép levezetés. Azért itt egy dolog kimaradt, hogy ez a film nemcsak politikailag beszél, sõt, leginkább úgy nem. Analítikus módon behozza a múltat, de sokkal inkább a jelen reflexiója izgatja, mintsem a múltba nézés. Nagyon finom a színészi játék, elsõrangú a rendezés. Remek gondolat ebben a múlttal teli kõbányában forgatni, nem mellesleg Gyöngyössy Katalin remek idomait mutogatni. Van már vagy tizenöt éve, hogy láttam a filmet, de még sok kép elevenen él bennem belõle. Ez ritka, és én ezt meg is becsülöm azzal, hogy adózok ennek a filmnek a nagysága, korszerûsége elõtt.
feketevipera 2010 nov. 05. - 20:02:09
(1/17)
Õszintén szólva kicsit többet vártam a filmtõl, bennem nem váltott ki akkora katarzist, mint amilyenre számítottam. A két idõsebb ember konfliktusát másabb formában képzeltem el, és a dialógusok számomra amúgy is kicsit könyvízûnek tûntek néha. Persze azért a film így is rávilágított egy-két dologra: a generációk közötti különbségekre (a régi vágású kommunisták és a nyugatiasabb életformát követõ fiatalok ellentéte), a Kádár-korszak szocializmusának hazug mivoltára (a Rákosi-korszak pozícióban lévõ emberei ugyanúgy a hatalomban maradtak, csak éppen más területeken, és jólétben élnek, ahogyan azt Veszeli példája is mutatja). A fiatalok számára a tábor már semmit nem jelent, legfeljebb érdekességnek jó, ahol borzongani lehet. A két idõsebb ember figurájában pedig a korszak szocializmusának visszásságai jelennek meg: még a régi barátok is egymás ellen fordulhatnak a dogmatikus "marxizmus" nyomására, amely mindenkiben ellenséget lát, akár a régi mozgalmi elvtársban is. Ez eléggé õrült felfogásnak tûnik, de sajnos a rákosista diktatúra így mûködött, és bizonyos szempontból meg is volt a maga logikája. A Kádár-rendszer csak felszínesen ítélte el ezeket a bûnöket (sõt: tüntetõleg igyekezett elhatárolni magát a múlttól, mintha nem egy és ugyanazon szocializmus lett volna, csak másabb kiadásban), a valóságban viszont a Veszelihez hasonló "csinovnyikok" sokszor igen jó pozíciókat kaptak. Veszeli a tipikus érvekkel hozakodik elõ: õ nem tehet semmirõl, csak a kötelességét teljesítette. Ami pedig a leghátborzongatóbb, õ állítja be magát áldozatnak. Ha úgy vesszük, akár õ lehetne a kádárista életideál szócsöve: a lényeg a múlt bûneinek elfelejtése, amiért cserébe jólét jár. A filmnek az a legnagyobb erénye, hogy ilyen (többé-kevésbé burkolt) kritikát megfogalmaz, még ha nem is bírálja teljes erõbõl sem a múltat, sem az akkori jelent.