1/10
andru1@freestart.hu ápr. 20. 14:07:05 1/10
(5/5)
A férjemmel elmentünk és megnéztük az előadást, pontosabban a felét, mert szünetben eljöttünk. Én még ilyen bűnrossz színházi darabot nem láttam. Tébolyda. Borzalmas volt. Gyermekkorom óta imádom a színházat és amikor csak tehetem, veszek jegyet. Az utóbbi években azt vettem észre, hogy lekerültek az értelmes előadások a színházak kínálatából és ami maradt azt mindet újraértelmezik a rendezők. Már ha ezt lehet így hívni. Rocco és fivérei. Tinédszer korban láttam a filmet és nemrég újranéztem. Amikor felfedeztem, hogy a Nemzeti Színház is műsorára tűzi, nagyon megörültem, az elsők között vettem rá jegyet. Mintha bolondok házába kerültem volna. Meztelen emberek rohangálnak a színpadon, az egyik színész a heréjét akarta a színpadhoz szögelni, egy puskával lövöldöztek, azt hittem halláskárosodott leszek. Az a ricsaj, az értelmetlen párbeszédek, az a nyüzsgés. Ááááá! Én fáradt, dolgozó nő vagyok, színházba pedig azért megyek, hogy feltöltődjek, hogy amikor kijövök, több legyek. No, ez nem sikerült ebben az esetben. Szünetben leléptünk, mert azt mondtam, hogy én ebből a baromságból egy percet sem bírok már elviselni. A színészek kiválóak, de a darab rettenetes. Persze van aki, azt mondja, hogy érti ami a színpadon történik, amit üzen a rendező. Ha a téboly érzékeltetése volt a cél, ami a jelenlegi világot jellemzi, akkor az sikerült.
10/10
A Jobbik Részem febr. 10. 10:38:04 10/10
(4/5)
Túl erősek a Visconti film képei, ezért az elején nehéz átállni a 2019-es rendezői gondolatra, üzenetre. A színészek nagyon jók, igazi színházat kapunk. A rendezéssel, képi világgal lehet vitatkozni, de érthető, persze csak annak aki érteni akarja... Az előadás ereje a különlegességében van, az előadás minőségét pedig a színészek tartják magas színvonalon: lefelé senki nem lóg ki, felfelé Udvaros Dorottya egy picit jobb a többieknél. Hajrá Nemzeti!! Hajrá Színház!!
Edmond Dantes 2019 okt. 04. - 09:06:36
(3/5)
Még egyszer: tapasztalataim nem lehetnek, mert nem voltam ott az eddigi egyetlen itthoni előadáson, a gyakorlatilag (talán szinte mindig, mindenhol) zártkörű premieren és Szentpétervárra sem vitt magával a társulat az ottani előadás(ok)ra. Ennélfogva nemhogy "utó"- de előítéleteim sem lehetnek a produkcióról. "Tapasztalataim" vagy inkább megjegyzéseim az előadások és az azokra ténylegesen -teljes áron- eladott jegyekkel kapcsolatban lehetnek-vannak. A színház 2018-ban termelt 150 milliós vesztesége pedig végképp nem az én "tapasztalatom", hanem a színház hivatalos, nyilvános statisztikája ... amit azután cáfolt (!) élesen a vezérigazgató, hogy az adatot az egyik médium közreadta. Saját tapasztalatairól szóló beszámolóját érdeklődve várom és köszönöm, annál is inkább, mert egy (1) db. cikket leszámítva a sajtóban sem találkoztam valós kritikával ... még a Nemzeti Színházról rendszeresen, bombasztikus jelzőkkel hozsannázó origo.hu-n sem.
Edmond Dantes 2019 okt. 03. - 17:12:18
(2/5)
Kedves Fövenyi Gábor! Minden kérdést megengedek ... legfeljebb nem válaszolok rá. Erre a kérdésre könnyű válaszolnom: nem, nem láttam ... nem is láthattam, mert itthon eddig csupán egyetlen előadás volt, az a bizonyos "óriási, kirobbanó sikerű" premier, forrás: origo.hu itt: https://www.origo.hu/kultura/20190917-amig-van-szerelem-es-feltekenyseg-ez-a-tema-mindig-ervenyes-lesz-medeiavideo.html és nem voltam a premier vendégek listáján (a premierre szokásosan "minden jegy elkelt") valamint Szentpéterváron, ahol a társulat ezzel a produkcióval vett részt a Színházi Olimpián, természetesen ugyancsak óriási, kirobbanó -pontosabban: "páratlan"- sikerrel, forrás: origo.hu itt: https://www.origo.hu/kultura/20191001-a-nemzeti-szinhaz-vendegjateka-szentpetervaron-a-rocco-es-fiverei-a-nemzetkozi-szinhazi-olimpian.html
Ha ön valamelyik előadást látta, örülné(n)k egy beszámoló beírásnak.
Edmond Dantes 2019 okt. 02. - 10:05:39
(1/5)
Sehol semmi kritika, hozzászólás ... ahhoz képest, hogy az origo.hu nemrég "óriási, kirobbanó sikerű" premierről tudósított, a három októberre kiírt előadásból az egyik elmarad, a másik kettő most gyenge félházas. A három novemberi előadásból az egyik máris elmarad, a másik kettőre valós jegyeladás szinte zéró. Akkor hogy is van ez? A színház hivatalos statisztikája 2018-ban 150 milliós veszteséget állapított meg. A főigazgató a saját statisztikáját cáfolva 2018-ra 97%-os "telítettségről" számolt be és az ellenséges média hazug koholmányának minősítette ... a saját hivatalos (2018-as) adatait. Ez a Rocco az eddigi jelek szerint nemigen fogja hizlalni a bevételt.