Zeitgeist: The Movie

Bakancslistához adom
amerikai dokumentumfilm, 118 perc, 2007

Értékelés:

41 szavazatból
Szerinted?

Stáblista:

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
9/10
Sadenal 2014 jan. 08. - 00:12:59 9/10
Érdekes dolgokat mondott a film és nagyon tetszett, kár hogy nincs HD-verzió is belõle. A többi részt is majd megnézem.


9/10
Z04RD 2013 szept. 09. - 13:21:59 Előzmény Sergeant Thomas
Már egy éve, hogy láttam, de valahogy nem emlékszem, hogy a bérlés szó felmerült volna.
Ha mégis leginkább képletesen értendõ.
Fõleg, hogy miért cserébe bérled. Nincs fizetõeszköz. :)
Amit a közösségtõl kapsz, azt vissza is adod neki. A magántulajdon, mint olyan kis túlzással értemét veszíti.
És nem tudom miért fél mindenki a kommunizmustól. De tudom Lenin meg Sztálin...
Egy kis kitekintés. Extreme Makeover: Home Edition, azaz Házalakítók.
A mûsor ugye arról szól, hogy korántsem tehetõs, vagy éppen már rászoruló családok házát építik újjá, bár az új ház építése helyesebb volna. A mûsort aki már nézte angolul, az megfigyelhette, hogy amikor a szerencsés "nyertes"-rõl beszélnek, akinek átalakítják a házát, sûrûn hangzik el a közösség (community) szó. Hogy mennyi mindent tesz a szerencsés a közösségért, a közösség így community úgy, azaz kommuna? Hoppá hoppá! Ez elég kommunista hozzáállás, hogy ingyen odacsõdítjük a nyertes környezetébõl az embereket akik elismerik, érdemesnek tartják arra, hogy ingyen felajánlásból dolgozzanak az õ házán. Társadalmi munkában. Ez is milyen ismerõs kifejezés az elõzõ rendszerbõl ugye? És pont egy vér-kapitalista országból, ahol tûzzel vassal irtották, és ma is félik a kommunizmust, jön egy mûsor ami az IGAZI kommunizmusnak a csíráját hordozza. :)
Ha innen nézzük, akkor most a kommunizmus jó, vagy rossz. Jó hogy összefogunk egy embertársunkért? Jó tudni, hogy ugyanerre az összefogásra számíthatunk akkor ha mi szorulunk segítségre?
És a Venus Projectnek ez lenne az alapja. Ha a másik segített felépíteni a házadat, vagy segítesz neki te is ha képes vagy rá, vagy ha nem majd elõbb utóbb segítesz neki máshogyan, akár vigyázol a gyerekére amikor neki más dolga lesz, vagy csak segítesz megcsinálni az otthoni kis hálózatát, vagy fõzöl neki egy ebédet amikor erre valami okból kifolyólag képtelen lesz, vagy akármi. Nem közvetlenül oda-vissza adok-kapok formájában kell gondolkozni. Én azért csinálok valamit (a munkámat) mert az a közösségnek amiben élek jó. És ezek tagjai is azért teszik ugyanezt mert a nekünk jó, nem csak nekem mint egyénnek.
És ismét a teljes egészben való gondolkozásmódnál tartunk, hogy ne magunkat az egyént helyezzük elõtérbe, hogy nekünk ez miért jó, miért érdekünk. Hanem a közösségnek (aminek ugyanolyan egyenlõ rangú tagja vagyok) jó e? És ha jó, akkor azzal magamért is tettem eleve.
Z04RD 2013 szept. 09. - 13:08:58
Az elõbbi válaszként ment volna az alábbi postra, de mégsem úgy jelölte meg. :S
wake up 2012. feb. 04. 23:26 | 38/43
Z04RD 2013 szept. 09. - 13:07:22
A Venus Project az elsõ filmben fel sem merül. A másodikban is csak említés szintjén. A harmadik rész az amiben nagyobb fókuszt kap. De ez inkább csak egy a rendezõnek szimpatikus alternatíva ismertetése.
És ha ismered az igazi kommunizmus lényegét. Nem azt amit Lenin, meg Sztálin megcsinált, akkor rájössz, hogy az jó.
Csak jelen világunkban ezt az elméleti síkról a gyakorlatba átültetni szinte lehetetlen.
Így ettõl nem kéne megijedni, véleményem szerint.
Amit viszont a népesedésrõl felhoztál. Logikus következmény lenne, de ha figyelmesen nézed a Project Earth fejezetet, az az erõforrás gazdálkodásra alapozza a társadalmat. És nem csak az energiára kell gondolni, hanem egészen konkrétan a helyre, az élettérre is. Az elméleti megoldás feltételezi, hogy a felvázolt társadalomban élõk fejben már mind alkalmazkodtak a társadalomhoz, azaz annyit vesznek ki a közösbõl amire szükségük van, és vissza is tesznek arányosan, illetve nem pazarolnak fölöslegesen, hiszen étel, ital, ruházat, ház, bármi elérhetõ lesz, nincs gazdag-szegény ellentét, megszûnik a fogalom, hogy menõbb autó/TV/ruha, csak autó, TV, ruha, stb. lesz, amire szüksége van az embernek. Tehát ha elfogadjuk hogy a vázolt társadalom tagjai nem pazarlóak, akkor értelmesen fognak gyereket is vállalni. Nem hobbiból, hanem a közösséget is szem elõtt tartva. 1 gyerek felezi a populációt, 2 gyerek szinten tartja, 3 már növeli. Persze ezt lehet szabályozni. Nem a Kínából ismert drákói módszerrel, de megfelelõ oktatással, elméleti felkészítéssel, és ezek után biztosítéknak egy enyhébb szabályzással.
Aztán ott a lehetõség, hogy egy ilyen társadalom máshogyan fejõdne. Már sok futurisztikus megoldáshoz adott a technológia (csak pénz nincs rá :P ehh), és van egy Mars nevû bolygó ami alkalmas lehet az élet hordozására terraformálás után. Máris megdupláztuk a helyet ahol élhetünk. És a Juptiter holdjai közt is van amiben volna fantázia, igaz Földdé nem lehetne változtatni, már csak a Naptól való távolság okán sem, de használható lenne, és idõvel bizony ki tudnánk tekinteni a Galaxisba. Csak ehhez egy másfajta gondolkozásmód kéne. Konkrétan holisztikus, azaz az egészet figyelembe vevõ világnézet, és gondolkozás, és nem az egyént elõtérbe hozó, az egészet az egyén javára háttérbe soroló gondolkozás kéne.
Ha innen nézed a Venus Project, de akár a kommunizmus sem egy negatív dolog, hanem pont fordítva. Csak ugye ez nem megy egyik napról a másikra, és azok akik pusztán vagyoni helyzetüknél fogva vannak mások fölött, nem intellektuálisan, nem tekintélyben, megbecsülés okán, azok ugye foggal körömmel fognak kapaszkodni a pozíciójukba. Így máris kivitelezhetetlen tervezett, békés, progresszív módon egy változás. Szóval ébresztõ filmnek ez nagyon jó. A felkínált alternatíva úgyszintén. Természetesen fanatikusan nem kell hívõvé válni, sõt mindig kérdezni kell választ keresni, és egyúttal gondolkozni, tanulni és a rendszer önszabályzása egyensúlyban tartja önmagát.
Sergeant Thomas 2013 júl. 22. - 22:05:21
A keresztények meg sohasem fogják beismerni, hogy nekünk és a filmnek igaza van. Túl vakok ahhoz. Több barátom is van,a kik keresztények és nem erõlködöm, hogy megváltoztassam õket. Higgyenek, amit akarnak, az õ bajuk. De azért jó lenne, ha egyszer az életben kinyitnák a szemüket.
Sergeant Thomas 2013 júl. 22. - 22:03:45 Előzmény wake up
Nekem is hasonló dolgok jutottak eszembe, hogy a kommunizmushoz mintha lenne valami köze. Amikor kijelentette, hogy kvázi nincsen saját tulajdon és mindent csak bérelnénk... hát, bizonyos dolgokra azért mindig szükség van. Meg óriási megfigyeléssel járna ez az egész rendszer, mindenkirõl tudnának mindent. Elég Orwelli világ lenne. Bár vannak benne jó nézõpontok, sõt a többség az. De vannak még itt kérdések amikre nem adnak választ.
Neovajda 2012 aug. 30. - 23:44:10
Valaki említette, hogy nem tartalmaz forrásokat a film. A végén legalább öt percig vonulnak fel a források (legalábbis abban, ami nekem meg van, ez egyébként mindhárom rész esetében így van). De lehet ez sok esetben le van vágva, úgyhogy, aki ezekre is kíváncsi, az keresgéljen másik változatot, ami a forráslistát is tartalmazza.

Hali!
10/10
mickey75 2012 júl. 25. - 09:10:35 10/10 Előzmény _Dani_
Tisztelt Dani !Te nem is fogsz felébredni soha az álomvilágodból. Indulj ki magadból, ha valamit el akarsz érni úgy oldod meg ,hogy valakinek hazudni fogsz. Hazudsz ,hogy elõrébb juss. Aztán késõbb az illetõ rájön erre (vagy nem), de akkor már nem sok mindent tehet. Azt ne mondd ,hogy nem volt még ilyen! Ez ugyanaz nagyban. Van és volt is mindig mióta az ember nagy közösségekben él egy felsõ 1%. Egyiptom ,Róma ,a királyságok sora. Neked azt tanították a szüleid ,hogy legyél tisztelettudó nekik azt ,hogy õk felsõbbrendûek. Nézd meg ugyanazt a híreket különbözõ TVcsatornákon. Mindenhol máshogy mondják. Tehát valaki hazudik! Tehát: a médiát fel lehet használni hazugságok terjesztésére és fel is használják. Ez így volt régen is és most meg fõleg. Hogy mit hiszel el rajtad áll! A felsõ 1% szerinted mi a fenével tud 99%-ot kordában tartani ha nem hazugsággal és pénzzel!!!
6/10
wake up 2012 febr. 04. - 22:26:03 6/10
Nagyon sokan emlegették a Zeitgeist filmeket, az elsõ 3-at meg is néztem. Amikor én leültem elé, már egy ideje túl voltam az "ébredésen", azaz azoknak a problémáknak a felismerésén, amit a film sorol. A pénzrendszer, a hitelközpontú világ, a hazug média... és hasonló felismeréseken. Jó indulás hozzá az Ébresztõfilm. Aki még nem látta, keresse a nagy videómegosztón, fenn van magyar felirattal. Nekem az változtatta meg az életem.

A Zeitgeist filmek problémasorolós részei nagy igazságokat tartalmaznak, de egy fontos dologról nem tesznek említést, vagy elodázzák. Méghozzá a Háttérhatalomról (Más neveken is ismert. Aki tudja, az tudja). Ez már eleve fura, mondhatni gyanús. Aztán amikor a problémák megoldásaként felvázolják a Venus Project-et, mint ideális világot, még gyanúsabb. Csak én látom úgy, hogy ez egy nagyon diktatúraveszélyes világ lenne? Egy uniformizált élet? A kommunizmushoz, szocializmushoz nagyon hasonlító elemekkel? Nem biztos, hogy igazam van, úgyhogy nem szeretném, ha a nagy Zeitgeist hívõk nekem esnének, de fel szerettem volna vetni ezt a nézõpontot is. Gondolkodjunk el egy kicsit, nehogy egyik megtévesztésbõl ébredve a másikban találjuk magunkat!
Valamint érdemes azon is elgondolkodni, hogy míg a Zeitgeist a problémák közt említik a gyors népességnövekedést is, addig a megoldás oldalon egy olyan világkép áll, amelyben valószínûleg sokkal több gyerek születne, mint a mostaniban, és hosszabb ideig is élnénk. Spoiler, ha itt érdekes az ilyesmi: Több gyerek születne, hiszen az embereknek nem kellene dolgozniuk, nem lenne pénz (így pénzügyi gondok sem), minden szükséglet bõségesen kielégíthetõ lenne. Persze nem azt akarom mondani, hogy gyerekeket szülni baj, dehogy. Én magam is 3-4-5 gyerkõcöt vállalnék, ha biztosítva lenne, hogy fogom tudni etetni, ruházni õket, és még sok idõt is tölthetek velük. Ha a mai stresszes, magunkat halálra dolgozós mindennapok nem nehezítenék meg ennyire a gyerekvállalást, de akár csak a párkapcsolat fenntartását, nem is beszélve a házasélet gyakorlásának gyakoriságáról.
Szóval én azt mondom, érdekes filmek a Zeitgeist filmek, de ezeket is érdemes némi fenntartással kezelni. Kezdetnek pedig inkább az Ébresztõfilmet ajánlanám.
offtopic
Iceman87 2011 nov. 20. - 21:43:50
Utána lévõ 9/11 és a bankok világa szerintem még jobb, mint a legelsõ.
_Dani_ 2011 nov. 20. - 21:27:41
Lenne egy kérdésem.
Kb 20 perce nézem a filmet, most jár a Hórusz-Jézus összehasonlításnál.
Aki végignézte a filmet, elmondaná, hogy a maradék 100 percben is ekkora csúsztatások és hazugságok vannak? Mert akkor totál felesleges megnézni.
A Hóruszról mondottak közül kb. semmi sem igaz. Hihehetlen, hogy el lehet adni ezt a vacakot dokumentumfilmként, egy Matolcsy beszédben nincs ennyi kamu duma, mint ebben a filmben.
10/10
pityu204 2011 márc. 17. - 23:50:20 10/10
Keresztény vagyok, de 1 ideje úg yvoltam vele, h nem hiszek Istnebe és ez a film most meg is magyarázta a kétejeimet. Kell ennél több?
Magáról a pénrõl és a háborúról szóló rész... hát igen, ezek vagyunk mi emberek.
10/10
fakopancs 2009 okt. 28. - 19:08:31 10/10
Nem istent tagadja a film, hanem a biblia isteni voltát. Gondoljatok bele: a bibliát nem isten faxolta az égbõl, hanem emberek ollózták össze a saját szájízük szerint.
Leonidas300 2009 aug. 10. - 13:59:59 Előzmény martien
Hitetlen vagy ezért a pokolban fogsz szenvedni az örökkévalóságig ;P Pont az elsõ,a vallásról szólót tartom hülyeségnek.Mármint hogy nincs Isten és az egész csak mese.Az igaz hogy a katolikus egyház sok disznóságot elkövetett az évszázadok alatt,de azt nem kell párhuzamba állitani a hittel.
10/10
nyenye 2009 júl. 02. - 12:15:21 10/10
Igen elgondolkodtató kis film...Éljenek az ATEISTÁK!
10/10
martien 2009 jún. 16. - 16:10:20 10/10
meztelen valóság

és erre még van képük úgy reagálni,hogy hazug film :D
na ne már srácok, pusztuljatok már el és élõsködjetek a "mennyben" ;)

"Ha a szeretet hatalma legyõzi a hatalom szeretetét, akkor lesz béke" /J.H./
10/10
UNBELIEVABLE 2009 jún. 06. - 13:59:17 10/10
Nagyon jó a film. Mondjuk ez nyílt titok volt a kereszténységgel kapcsolatban, hogy az egész egy nagy hazugság. Akinek van esze, tudja ezt. A negatív kritikát meg nyílván vallásos, álomvilágba zárkózott emberek, esetleg papok írták :D. Meg kéne ezt nézetni mindenkivel am.
Kattrin 2009 máj. 12. - 19:47:31
Megnéztem még korábban a google-on. Nagyon durva. De hát az emberektõl nem is lehetne többet és mást várni, minden ami történik és van, következik a jellemükbõl.
Cullangka 2009 máj. 12. - 18:28:52
ez különben mirõl szól? :)
Összes hozzászólás