Világos, hogy a Vágy és vezeklést (2007) sok minden miatt lehet szeretni, például a remek színészi alakításokért, de amiért a filmre emlékezni fognak, az egy jelenet egy vert hadsereggel.
Lettország valaha készült legdrágább és egyben legsikeresebb filmje az apró balti ország történelmének legvéresebb éveit énekli meg egy fiatal katona I. világháborús harcait követve, rendkívül látványosan.
Az Észvesztőben (1999) eljátszott kiszámíthatatlan szociopata tinilányért kapta meg élete első és eddigi utolsó Oscar-jelölését a gyönyörű színésznő, haza is vitte a díjat. De nem ezért szeretjük.
Tulajdonképpen vagány dolog a színésznőtől, hogy bevállalta ezt a gyerekzabáló, visszataszító és néha elég ijesztő figurát. Látszik is, hogy pompásan szórakozott.
Alfred Hitchcock után persze nehéz próbálkozni egy ilyen veretes művel - a Lily James és Armie Hammer főszereplésével készült új verzió nem is lépett túl a külsőségeken.
A Rebecca, amit mi főleg A Manderley ház asszonya címen ismerünk, nem csak a szerző, Daphne Du Maurier révén ismert, hanem Alfred Hitchcock filmje miatt is, de most egy nagyszerű angol rendező is bepróbálkozik.
A három éve bemutatott Gyilkosság az Orient expresszen tényleg elég jól sikerült, így borítékolható volt, hogy Kenneth Branagh visszatér Hercule Poirot-ként, és milyen jól tér vissza!
A picike balti állam legdrágább és egyben legsikeresebb filmje megénekli modern kori történelmük legvérzivatarosabb éveit, és teszi ezt hihetetlenül látványosan.
Az új mozi a nappali! A héten lett volna a hazai premierje Jane Austen klasszikus regénye legújabb feldolgozásának, de be kell érnünk egy digitális filmkölcsönzős megoldással.
A Cseh Filmkarneválon vetítik az egykor irodalmi szenzációnak számító, de hazájában, Lengyelországban sokáig kitagadott regényt, amelynek megfilmesítése már a bemutatóján kiverte a biztosítékot, és tényleg erős darab. Sokszor túl erős.
Firth nem egy bűvész, hanem egy bánatos öregúr Frances Hodgson Burnett regényének legújabb feldolgozásában, viszont van egy kertje – a Titkok kertje!
Az új Jack London feldolgozásban minden egyes állat digitális teremtmény, ami azért furcsa dolog, mert maga a már rengetegszer feldolgozott mese a vadonban magára találó kutyáról nagyon is ódivatú.
Bár szomorú valós történeten alapszik, szégyentelen giccsbe fordul a Tök Átlagos Lény és a Kick-boxos Modell Srác kicsit tiltott szerelmének története, de erre is van közönség.
Íme a film, amiben Tim Roth az elveszett Clive Owen nyomában jár, de nem az a kérdés, hogy megtalálja-e, hanem az, hogy az utóbbi miért tűnt el 30 évvel korábban. Csak ki kell várni a végét!
Ha a tévés feldolgozásokat nem számítjuk, ez Louisa May Alcott regényének immáron ötödik filmes adaptációja, és eddig Greta Gerwig munkája viszi a pálmát, ha az Oscar-jelöléseket vesszük. Vehetünk persze mást is...
Jojo egy kissrác, a Hitlerjugend lelkes, de nem túl vérszomjas tagja a náci Németországban, Adolf pedig az ő képzeletbeli barátja, de milyen barát az, aki azonnal lelép, ha megjelenik egy zsidó, aki ráadásul egy lány?
Taika Waititi nem kevesebb, mint hat Oscarra jelölt, bemutatásra váró gyűlöletellenes komédiájáról és a főhős képzeletbeli barátja, Adolf Hitler bajszáról szedtünk össze néhány érdekességet.
Mikor hogy persze, mert a dolog kiszámíthatatlan, de a lényeg, hogy Eric Bana mindig ruhátlanul érkezik a másik idősíkból, és mégsem vígjátékról van szó.
Megelevenednek egy elátkozott könyv lapjai, és mindenféle szörnyek szabadulnak rá a kisváros fiataljaira, ahogy az lenni szokott, de a rettentő pattanáson mi is meglepődtünk!
Graham Greene legismertebb regényét filmesítette meg Phillip Noyce, arról mesélve, hogyan vették át Vietnamban a franciák helyét az amerikaiak, és hogyan élte meg mindezt egy veterán angol tudósító.