Egészen megdöbbentő, hogy még a modern, közelmúltbeli művek alkotói sem figyelnek arra, hogy a nők reprezentációja megfelelő legyen a filmjükben. Így nem túl meglepő módon a múltkori címek után pofonegyszerű volt újabbakat találni, amelyek szintén nem mentek át az ún. Bechdel-teszten.
Miből engedhette meg magának Penny a srácokkal szemközti lakást? Összejár-e vajon később is a csapat, vagy mindenki szétszéled?
Valaki rendezni akart, valaki másik filmet finanszírozni, más meg csak simán nem engedte, hogy beleszóljanak a diétájába.
A legnagyobbak is tévedhetnek néha – pláne akkor, amikor még nem is voltak olyan nagyok. Íme több mint fél tucat szórakoztató példa!
Jó érzés egy híres festményben gyönyörködni, de még jobb, ha a szobánk falán lóg. Legalábbis vannak, akik így gondolják, s tesznek is azért, hogy így legyen.
A történelem tele van gyilkosságokkal, és ha elnökök vagy diktátorok ellen követik el, az különösen izgatja a közönséget és a filmeseket is.
A sorozatgyilkos egy autógumi, a félpucér Arnold szétveri New Yorkot, egy El Paso-i műtrágya-kupec azt hiszi, tud filmet forgatni – ez mind-mind olyan rossz, hogy az már jó.
Vannak olyan filmek, amelyek annyira rosszak, hogy még az előállítási költségüket sem hozzák vissza, de van, hogy csak egyszerűen nem találják el a korszellemet, vagy valami más miatt nem találnak be a közönségnél. Mindkét verzióra mutatunk példát, hiszen a filmtörténelem tele van gigantikus bukásokkal.
Fikció és valóság gyakran összeér a tévézés világában, hiszen akár a szériákban szereplő színészekkel, akár a köröttünk lévő világban történhet valami, amire egyszerűen muszáj reflektálni a cselekményben is. Mutatunk öt megható példát.
Brad Pitt, Patrick Swayze és Sylvester Stallone is bekaptak egy-két maflást a filmbéli bunyópartnereiktől – volt, akit azonnal kórházba kellett szállítani...
Nem szándékos nyitott végre gondolunk, hanem azokra a bosszantó esetekre, amikor – általában gazdasági okok miatt – egy stúdió félbehagyott egy-egy filmes franchise-t, a néző pedig őrlődhetett, hogy mi lett a főhősök sorsa.
Bizonyos filmes műfajok hagyományosan idegenek a magyar filmtől, ám ez nem jelenti azt, hogy egy-egy tehetséges alkotónak ne sikerült volna nyugati mintára tökéletesen megvalósítania a mi verziónkat belőle – ami úgy a miénk, hogy egy kicsit sem sárga, és egy kicsit sem savanyú. Mutatjuk a legjobban sikerült kísérleteket!
A Mindenki megvan az 1990-es olasz Mindenki jól van remake-jeként került a mozikba 2009-ben, de hatalmasat bukott, és a kritikusok sem igazán rajongtak érte.
Van rosszabb a műfajban a Star Trek 5-nél és a Travolta-féle Háború a Földönnél? Van bizony – mutatjuk!