Gyilkos megszállás

Bakancslistához adom
Generation Kill
15 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai drámasorozat, 66 perc, 2008

Értékelés:

82 szavazatból
Szerinted?

Az HBO saját gyártású, hétrészes minisorozata az iraki háború, azaz az „Iraki Szabadság Hadművelet” első 40 napját mutatja be, a 2003-as invázió élén állt elit amerikai felderítő tengerészgyalogosok egy csoportjának szemszögéből és tettein keresztül.
Forgalmazó: HBO

Streamelhető:

Évadok:

Stáblista:

Szereplők

Brad 'Jeges' Colbert
Nathaniel Fick
Josh Ray Person
Evan Wright
Antonio 'Lándzsás' Espera
Harold James Trombley
Stephen 'Keresztapa' Ferrando
Dave McGraw
James Mattis vezérőrnagy

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
Drizari 2019 ápr. 15. - 07:36:39 10/10
Tökéletes a cím, kifejezi a mondandót. Ez nem egy akciófilm, hanem a valóság. Láttatja az alá- és fölérendeltségi viszony kőkemény mibenlétét. Bemutatja a rendfokozatok és a beosztások feltétel és kritika nélküli elfogadását. Érzékelteti, hogy ha hibáznak - ami miatt ártatlan civilek, gyerekek is esnek áldozatul - találnak egy magasabb szempontokat, amivel fölmentik magukat. Láttatja, hogy a tisztek között akadnak alkalmatlanok, de mivel a rendfokozatukba és beosztásukba a kinevezés minősítés és javaslat alapján történt, rossz fényt vetne ajánló és kinevező tisztjeikre, ezért maradnak a helyükön még akkor is, ha a legénységi állományban is kétségek merülnek föl. Ez egy harcoló alakulatnál rendkívül demoralizáló hatású lehet, ezért a jól teljesítő tisztek és parancsnokok is védik elöljáróikat.
Jól mutatja be filmsorozat a beosztott katonákat is, akiket gyilkolásra képeztek ki. Nincs közöttük agysebész, mérnök, vagy tanárember, ők a nép "egyszerű gyermekei", akik gépekhez hasonlóan hajtják végre a parancsokat még akkor is, ha utólag maguk is értelmetlennek látják az emberéletek kioltását.
Nem akciófilm, hanem drámai.
10/10
1/10
ezso1 2018 aug. 14. - 01:08:33 1/10
Nem tudom hogy élt meg ez a sorozat egyáltalán 7 részt.
Unalmas párbeszédek bunkó katonák között, nulla realitás.
Az Over There sorozattal nem lehet egy lapon említeni. Az jó sorozat ez pedig értékelhetetlen sz@r.
Nagyon ritkán adok filmere 1/10-et, de ez a "mestermű" kiérdemelte.
10/10
-NOMAD- 2014 jún. 06. - 02:09:55 10/10
Kiváló akció-vígjáték sorozat. Humoros, tartalmas, néhol drámai, de leköti a nézõt és nagyon élvezhetõ.
10/10, kategóriájában kiemelkedõ mû.
7/10
Kolókapitány 2013 ápr. 18. - 01:39:14 7/10
Szerintem az Over there sokka jobb, mint ez. Tegnap megnéztem a 7. részt is. Mivel mindig elalvás elõtt néztem, ma gondoltam egyet , hogy folytatom, majd csodálkozva látom, hogy nincs több része. Elnézegettem, mert végülis nem mondom , hogy rossz sorozat. Csak az a baj, hogy se konfliktus, se karakterfejlõdés, se történet. Illetve annyi a történet, hogy mennek Irakban néha lövöldöznek, de szerintem lényegtelen , hogy az ember milyen sorrendben nézi meg a részeket.
kisokka 2012 febr. 18. - 21:38:04
Már régebben láttam ezt a sorozatot, de kétszer is megnéztem, mert jó volt. Véleményem szerint sokkal jobb, mint az Over there. Ez utóbbi egy elkapkodott kusza lett, gyorsan akartak valóságot kreálni, nem jött össze. Egy rakat felesleges momentum, lehetetlen tûzijátékok(mozgó Humvee tetejérõl gránáttal kilövi a felsõ testét az ellennek, hogyne...), meg hasonló túlzások. Ráadásul az elsõ részben szereplõ szakaszvezetõnek(?) hamar kettészakad a pályafutása, mégis feleslegesen végigkövetjük az egész sorozatban, ahogy a kórházban görcsöl. Azt a sorozatot nem a Pentagon állította le, hanem a gyenge sztori.
Node, maradva a Generation kill-nél, szerintem ez a sorozat sokkal reálisabban adja vissza ezt a háborút. Lényegében az lehetett a felderítõknél, amit itt is láthattunk, konvojokban haladás, messzirõl puffogtatás, Rambo sehol nem bukkan fel, nem is kell(ide). Aki ezen csodálkozik, hogy miért ilyen, ne tegye sokáig, gyalogsági harcok már csak ilyenekrõl szólnak amcsi részrõl(egyik hozzászólásban már leírták a miértjét).
Tetszett majdnem az összes karakter is, a nyalós tisztektõl kezdve a bunkó Trombley-ig, egy valakit kivéve, a sofõr gyereket. Végül is maga a karakter nem lett volna rossz, de a színész biztos, hogy nem oda illett. Felderítõ kemény baka, de azért a legkisebb létezõ egyenruhából is kettõt hord egyszerre, mert annyira lötyög. Ezzel még talán nem is lett volna baj, de amekkora pofája volt sokszor, meg azok a duzzogások, amiket levágott, kicsit komolytalanná tették az egész karaktert. Mindegy, számomra ez még egy elviselhetõ "gyengeség".
Olvasgatván a kommenteket, volt némi meglepetés abban, hogy az Elit alakulathoz is hasonlítgatnák ezt a sorozatot.
Kezdjük ott, hogy két teljesen más háborúról van szó, teljesen más megfontolásból, teljesen más emberek szerepeltek benne.
A II. vh-ban az amcsik szent meggyõzõdésbõl önkéntesen vonultak a háborúba(figyelem, nem a seregbe!), mivel hittek abban, hogy az ellenséget bizony le kell gyõzni, mert baj lesz, ha nem. Azért lesz baj, mert a hazája alá pörkölnek.
Ezekben az újabb háborúkban már más a szitu. Az amcsik manapság azért vonulnak a seregekbe(figyelem, nem a háborúba!), hogy elkerüljék a börtönt, vagy ne kelljen adózni, vagy továbbtanulást biztosítsanak maguknak. Persze amikor már arra kerül a sor, hogy háború van, hát így jártak. Kb ennyi a mostani meggyõzõdés, az olyan keretsztorit, hogy nukleáris fenyegetettség van az ellenségnél, még õk maguk sem hiszik el. A nõk 90%-a azért van ott, mert prostitúció miatt a sitten dekkolnának, így bevonulnak legálisan kurválkodni(nem vicc, de a százalékra csak tippeltem). A veszély közel sem akkor, mint anno, de azért beakad így is pár skuló.
Már nem fognak ezekért a háborúkért a diplomás tanárok, vagy a gazdag mágnásporontyok is bevonulni, hogy ne legyenek otthon dicstelenek. Állítom, hogy a mai amcsi szárazföldi haderõ 80-90%-a azért van ott, hogy ne a sitten legyen. A valós videók, ahogy amerikai katonák kutyákra lövöldöznek és hasonló "finomságok" mind ezt bizonyítják.
Nos, talán ezért sem okos dolog összehasonlítani a két sorozatot.
10/10
angoltanar 2010 okt. 11. - 20:54:01 10/10 Előzmény gaso
Pedig én ezért a néhány poénos katonai szlogenért nézem lényegében. :) Sekélyes vagyok? Bevállalom. De jól szórakozom. Tudod, boldogok a lelki szegények... :)
Viccen kívül: van benne azért néhány túl valóságszagú, kemény, de még filmvásznat elbíró tanulság.
tigerland 2010 okt. 03. - 21:32:12 Előzmény angoltanar
Tökéletesen egyetértek a véleményeddel.
Írogatják, hogy akár ez a sorozat vagy az Over There is azért csak egy évadot élt meg, mert a Pentagon ennyit hagyott jóvá. Nekem erõsen pletyka szagúnak tûnik ez a híresztelés. Ha nagyon kényes kérdéseket feszegetne, akkor ez az egy évad sem mehetett vaolna adásba.
Valóban az lehet, hogy nem csak a mézesmadzagot húzogatják az ember orra elõtt, hanem megmondják a tutit, hogy itt bizony erre kell számítani.
3/10
gaso 2010 márc. 17. - 21:33:59 3/10
Kicsit meglepõdtem a magas pontszámon. Én meglehetõsen unalmasnak és egyhangúnak találtam a 7 részt. Lényegében nem szólt semmirõl. Igaz, igaz érintettek olyan témákat, mint a civil áldozatok, a felszerelés hiányossága, néhány tiszt alkalmatlansága, foglyok megalázása, kivételezés az elõléptetésben/büntetésben, de ezek épp, hogy csak felületes említése történt. Hiteltelen volt így az egész. Ilyen problémák, minden háborúban állandóak, ezekkel nem sok újat mondtak.

Visszaemlékezve, nem sok emlékezetes történt a sorozatban, háborús esemény szinte semmi (talán azért mert a valóságban is inkább arról szólt ez a háború, hogy repülõkkel, meg tüzérséggel jó messzirõl szétlõtték a teljes iraki hadsereget, a szárazföldi erõk alig volt fejtettek ki érdemi ellenállást: 110 ezer halott iraki oldalon, 3800 szövetséges ellenében). A néhány poénos katonai szlengért meg nem kell felmagasztalni a filmet.

A BoB-val össze sem lehet hasonlítani sem hangulatban, sem színvonalban.
10/10
eve.s 2010 jan. 05. - 19:59:33 10/10
Most hogy egymás után mentek le a részek még jobban tetszett, fõleg, hogy nemrég elolvastam, az Interneten a Rolling Stones magazinban megjelent eredeti cikket amelybõl a film készült - meg a könyv. Érdekes háttérinfok vannak a cikkben, ugyan akkor egyértelmûen felismerhetõk mondatok, megjegyzések, poénok a filmbõl! Gondolom ez köszönhetõ annak, hogy a szerzõ az egyik forgatókönyvíró is.
Úgy látom még 1x januárban (talán utoljára) megnézhetõ...

Már csak a The Pacific-re várok :)
offtopic
gondil 2010 jan. 04. - 16:31:33 Előzmény angoltanar
Angolból jó ha megütöm az alapot, de még nekem is lejöttek az olyan nyelvi lelemények, mint Whooper Junior = Burger King = Baby Killer vagy "november lendület" = "n*gger lé"
Hihetetlenek!
10/10
angoltanar 2010 jan. 03. - 16:14:32 10/10 Előzmény tigerland
Rájöttem "Jeges" honnan ismerõs. A jelenlegi abszolút kedvenc sorozatomból a True Blood-ból!

Alexander Skarsgard játssza Ericet, a seriffet.
10/10
angoltanar 2010 jan. 03. - 16:10:43 10/10 Előzmény Mákostonhal
Azért a Band of Brothers és a Generation Kill között érdemes a párhuzam. Tudom, tudom, nagyon különbözõk de szerintem egy szempontból hasonló kategóriák: mindkettõ a valós eseményeket szándékozik visszaadni. (és itt a szándékon a hangsúly!) Csak hát a Band of Brothers egy "dicsõséges" háborúról szól, és annak is legdicsõítettebb momentumáról, míg a Generation Kill egy "dicstelen" háborúról - és ez látszik a kettõ tálalásában. Persze, vannak bénázások, rossz tisztek/stratégiák a Band of Brothersben is, de annyi hangsúly nincs ezeken, mint ebben.
Egy másik hozzászólásra reagálva: szerintem ezzel a filmmel azért összességében jól jártak az amerikai fegyveres erõk - a tálalás ellenére. Ez a film olyan, mint amikor egy állásinterjún a valósággal szembesítenek a ködösítés helyett. Lehet, hogy nem nyertek vele több jelentkezõt, de a megfelelõket.
És a szinkronról szólva: szerintem igen jó. Jó pár évig éltem kint, és nem jelent gondot az angol, beleértve a kulturális poénokat, így szerintem van alapom az összehasonlításra. A fordítás annyira jó, amennyire csak jó lehet egy fordítás. És a szinkronszínészek hatalmasat alakítottak.
Különben a kedvenc sorozatom, sokadik alkalommal követem. Állati jó. :)
offtopic
gondil 2009 dec. 28. - 16:35:13
Nagyon tetszett. Totális kívülállóként rendkívül érdekes bepillantást nyerni az amerikai tengerészgyalogosok valódi életébe. A téma iránt érdeklõdõknek ajánlott még megtekinteni a "Bõrnyakúak"-at.

Figyelmeztetés: fõként párbeszédek sorozatából épül fel a cselekmény; senki ne számítson tehát akciójelenetek tömkelegére.
Fj0d0r 2009 aug. 20. - 19:53:09 Előzmény Mákostonhal
Ezt a problémát már rég megoldották: rendelj digitális szolgáltatást a tv szolgáltatódtól és az pl. az hbo-n minden filmet eredeti nyelven nézhetsz. ;)
tigerland 2009 aug. 08. - 03:29:33 Előzmény Mákostonhal
szerintem az HBO sem ellensége senkinek
úgy gondolom, amit lehet, kihoztak a szinkronból, és mindent megtettek azért, hogy a magyar nézõ is érthesse mi a stájsz...
mégis hangsúlyozom, vannak kikacsingatások, utalások amiket azért nem érthetünk (hiába a szinkron, vagy hiába az, hogy valaki eredeti nyelven élvezheti), mert nem az USA-ban élünk.
Majd ha mi magyarok is tudunk alkotni ilyen sorozatokat, biztosan lesznek olyan utalások, amiket az amcsik nem értenek, még ha a téma (háborús filmnél maradva legyen mondjuk egy II. világháborús sztori) közvetlenül is érinti/érintette nemzetüket.
Egy szó, mint száz: annak ellenére, hogy nem biztos, hogy mondanivalójában, üzenetében 100%-ig érthettem min a 7 epizódot, a szinkronnal egy pillanatig sem volt problémám, a sorozat meg önmagában zseniális.
Még egy kis szubjektív vélemény; talán az Over There c. sorozat jobban tetszett.

Egyébként továbbra is vevõ vagyok egy kis véleményütköztetésre
:)
na, üdv...
8/10
Mákostonhal 2009 aug. 02. - 16:47:34 8/10 Előzmény tigerland
Nem, de jó vagyok angolból, és rengeteg filmet láttam már. Nem gondolom, hogy az ilyen utalások feltétlenül szólnak egy nemzetnek. Mindenkinek szól, aki megnézi. Ad egy képet Amerikáról. Aztán vagy megérted, vagy nem. Csak azt mondom, hogy nálam ez növeli a szórakoztatási faktort. Valóban nem adatik meg mindenkinek, de ezzel nem azt szarozom le, aki nem érti, hanem az HBO-t, hogy nem ad lehetõséget a nézõknek, hogy megértsék ezeket a poénokat, és netalántán még nevethessenek is rajtuk. Másrészt ez csak az én véleményem. Nem téged akartalak vele megsérteni. Amúgy örülök, hogy neked is tetszett. Szóval fogd vissza magad Don Quiote, mert nem én vagyok a te ellenséged.
tigerland 2009 júl. 17. - 22:44:05
nagyon ismerõs volt néhány srác innen-onnan, ezért utánanéztem.

James Ransone: ebben a sorozatban Josh Ray Person tizedest alakítja. Beosztása sofõr (õ az aki mindig löki a sódert, meg folyton köpköd).
Legjobb dumája, mikor a "punci infrastruktúráról" hadovál.
Korábban a Ken Park c. agymenésben premier plánban maszturbált, majd végezte ki nagyszüleit.

Billy Lush: a sorozatban Harold James Trombley õrvezetõt alakítja. Õ az aki mindig a hátsó bal ülésen ül, és a sorozat elején sopánkodik, hogy még nem lõtt le senkit ("Tudod, mi a szopás? Mindazok halottak, akiket ma láttunk, és egyiket sem lõttem le"). Korábban a Sírhant Mûvek c. sorozatban kapott egy kis szerepet. Ott is tengerészgyalogost alakított, aki elvesztette mindkét lábát, és fél karját, ezért nõvére közremûködésével a kórházban öngyilkos lesz, munkát adva ezzel a Fischer és fiainak.

Stark Sands: a sorozatban Nathaniel Fick, a Bravo század parancsnokát alakítja. Korábban õt is a Sírhant Mûvekben láthattuk Claire barátjaként néhány epizódban
tigerland 2009 júl. 15. - 23:32:16 Előzmény Mákostonhal
!!!!!!!!!Hé, öreg!!
Nem vagy te is azok közül való, akik apuci-anyuci pénzén tanulhattak akár itthon, akár külföldön nyelvi környezetben angolul?
Biztosan igazad van, hogy nem jön át az "amerikai popkultúra" sajátossága a szinkron miatt, de nem mindenkinek adatik meg az, hogy eredeti nyelven nézhesse, értékelhesse a sorozatot.
Szerintem erre tesznek is egy két utalást saját maguknak az amcsik magában a sorozatban is, kinek milyen lehetõségek jutnak ki az életben.
Szóval a tököm tele van már azokkal a kultúrsznobokkal akik ilyen és ehhez hasonló megjegyzéseket, és nem építõ kritikát írogatnak ide...
Sajnos, ezt el kell fogadni, hogy nem értjük azokat az utalásokat, amiket valójában nem is nekünk szántak...
Ennek ellenére nekem nagyon tetszett a sorozat, másik nagy kedvenceimmel az Elit alakulattal és az Over there c. sorozattal együttvéve.
zerocool21 2008 dec. 16. - 22:55:32
Külföldön ma jelent meg DVD-n.
montanosz 2008 dec. 16. - 16:32:49
jó sorozat, bár volt egy másik régebben ami jobban tetszett.
elég durva dolgok történnek odaát, hol is van az a régi szép idõ amikor a belgák panaszkodtak hogy nem lehet német kölnit kapni, erre a führer megbombáztatta õket kölnivel. manapság nincsennek ilyen vidám mókák egy háborúban.
Összes hozzászólás