Lakatos László és Musimbe Dávid Dennis első közös estje. A két fiatal stand-upos humorista igazi színes egyéniségek. Estjükön nem csak magukat mutatják meg, hanem életüket, családjukat is. Sok-sok történeten keresztül mesélnek arról, milyen józsefvárosi romaként és terézvárosi afrikaiként felnőni, élni Magyarországon. Megélni az előítéleteket bölcsen, viccesen, szeretve másokat. A közönség nem csak a két tehetséges fiatal sokszínű és izgalmasan humoros produkcióján, de önmagán is őszintén tud majd nevetni.
Egyáltalán nem mindegy, ki áll be a Büdös Gizi lagziján vonatozni... hogy ki, ki mögé kerül – Nándi szempontjából pláne nem mindegy. Nándi szülei, Attila és Éva ezen a rendezvényen jönnek össze, miután a vonat egymást követő kocsijai lesznek. Hamar kiderül, hogy közös életüknek nem a gyerekük a főszereplője, hanem a redőny. Legalábbis Éva számára mindenképp, akinek mellesleg az anyja (Márti) is jelen van... amikor jelen van... meg amikor nincs. Ő nem redőnypárti, sőt. De mitől tud ennyire fontos lenni a redőny? Mit tud egy redőny? Hát, sok mindent. Ha leengedik, eltakar; ha felhúzzák, megmutatja, mi van kint... vagy bent. (Feltéve, ha működik.)
Aranyosi Péter:Tankmániás légpuska-tulajdonos, aki volt már akasztott ember is, persze csak viccből. Elszánt Diósgyőr-szurkoló, közönségszervező, a Rádiókabaré munkatársa, az Esti Showder dizájncenter-felelőse, poén-gyáros, a Wekerle-telep egyetlen rúdtánc-idomárja. Borostás tanárember, noha csak hallgatóként látott katedrát. Komolytalan családapa. A számítógépes stratégiai játékok és a stand-up fellépések olykor napokra is elszólítják a gyermekei mellől. Vele van az erő, de érzi, nem jelent jót halottas kocsival érkezni az APEH-be. A Kabinet Rt. buli- és tömegzenekar jobb keze, az ember, aki bosszút forral a saját édesanyja ellen.Dombóvári István:Falun született. Kisbabának olyan csúnya volt, hogy a szülei sokáig tanakodtak azon, hogy a gyerek helyett a nála sokkal jobban kinéző méhlepényt kellene hazavinni. Sokak szerint a mai napig nem lehet pontosan tudni hogyan is döntöttek végül a szülők. Ránézésre nem lehet megállapítani.Alacsony. Sokáig azt hitte, hogy ez az állapot változhat. Még egy OKJ-s Legyünk magasabbak tanfolyamot is elvégzett, de olyan magasan volt a tábla, hogy nem látta, így megbukott a vizsgán. Amorf. Hét évente testsúlyának felét leadja, majd újra felszedi. Ezzel mintegy híven demonstrálja a hét bő és a hét szűk esztendőt, amely már-már biblikus metafora.A szereplés számára terápia. Élvezi, hogy bámulhatja a nőket, akik az előadás alatt a zárt ajtók miatt nem tudnak tőle elmenekülni. Humora nehezen behatárolható, valahol a ne már és az inkább hagyd abba irányzatokat képviseli. Még nem olyan okos, hogy felérje ésszel, hogy mennyire buta. Valóra szeretné váltani az álmát. A forintját pedig euróra.
Vacsoraszínházi előadás két részben. Az évek óta nagy sikernek örvendő vacsoraszínházi előadások látogatóinak idén egy igazi különlegességgel kedveskedik az ország egyetlen orfeuma. Időutazásra invitáljuk vendégeinket a krimi világába, nagyszerű színészekkel, fantasztikus korabeli jelmezekkel és egy belga ihletésű vacsorával… Ezen a hátborzongató és talányos estén a nagy belga detektív, Hercule Poirot egy különleges helyszínen, az Orfeumban keres kikapcsolódást. Természetesen itt sem kerüli el azonban a megoldásra váró bűntény. Agatha Christie, a zseniális angol krimi-királynő két egyfelvonásosában egyszer a vendégekkel teli, egyszer pedig az üres mulatóban kell az agyafúrt nyomozónak csatasorba állítania kis szürke agysejtjeit. A gyilkos ugyanis az Orfeumban van… A Poirot az Orfeumban című darab Agatha Christie Darázsfészek és Sárga írisz művei alapján készült.
Szabadesés több szólamban.A Füge Produkció, a Szentendrei Teátrum és a Miss Biro Publishing közös produkciója. 1944. november 7-én sortűz végzett a 23 éves Szenes Hannával még a tárgyalása befejezése előtt a Margit körúti fogházban. Világszerte ismerik életútját és költészetét, saját hazájában, itthon mégis szinte ismeretlen. Kém volt, költő, szabadságharcos vagy nemzeti hős? Hanna versei, naplója, édesanyja és bajtársai visszaemlékezései mögött egy olyan lány történetét fedezhetjük fel, akinek volt bátorsága elhagyni Budapestet egy jobb élet reményében. Aki oly korban élt, amikor a háború ok volt az emberi méltóság eltiprására, a közönyre, a vérontásra; aki Palesztinában kétkezi munkával akart egy új országot építeni. Képes volt áldozatot vállalni: visszatért a megszállt Magyarországra egy titkos ejtőernyős alakulat tagjaként, hogy segítsen sorstársain. Hanna édesanyjának végig kellett követnie lánya fogságban töltött idejét. Kettejük története a veszteségek és bátorságok el nem mesélt múltja, velünk élő jelene, amely összefonódik az előadásban. Hiszen csak az hal meg, akit elfelejtenek. Szenes Hanna naplójából, verseiből, valamint édesanyja és bajtársai visszaemlékezéseiből összeállította: Tóth Réka Ágnes, Widder Kristóf. Konzulens: Dénes Gábor, Ungváry Krisztián
Míg Goldoni nevével bizonyosan találkozott már a színházszerető közönség, nagy vetélytársa, Carlo Gozzi nevét kevesebben ismerik. Pedig Gozzi keleti mesék által ihletett szövegeiből készült az operairodalom számos librettója, Puccinit, Wagner és Prokofjevet is megihletve. A Szarvaskirály bonyolult szövésű, a fantáziavilágba is elkalandozó meséje a látszatról, a csalásról és az igaz szerelem erejéről szól. A folytonos szerepcserék közepette arra keressük a választ, hogy miben rejlik az emberi önazonosság. Vajon felfedezzük-e egy szeretett alakban az egyre zsarnokibb vonásokat, vagy felismerjük-e vonzódásunk egykori tárgyát a testi változásban, romlásban is? Mindeközben nem feledhetjük, hogy a szerző az itáliai vásári komédia utolsó nagy alakja: a lendületes, friss hangú előadás egyik fő eszköze a könnyeket fakasztó humor.
Mesemusical a Madách Színház művészeivel, csaholással és macskakergetéssel, kétszer fél órában, néha egy egészben.
A különleges vizes technika igazi kuriózum a magyar cirkuszművészet történetében, ennek köszönhetően egy egyedülálló vízi cirkuszi show-t láthat a közönség Budapesten. Az ismerős porond hol fényjátékos szökőkúttá, hol csendes tóvá, hol háborgó tengerré változik át – így egészítve ki a fellépő művészek csodálatos produkcióit. Neon pillangókká változó levegőakrobaták, varázslatos illúziószámok, tréfás bohócok, a kupola alatt szárnyaló ara papagájok, mókás kutyaszám és megannyi csoda vár a Fővárosi Nagycirkuszban!
Hirdetés Valóföldön: Lázár Ervin meséje ezúttal ténylegesen az erdőben kel életre! Egész estés családi programunknak a Lóvasút és a mögötte elterülő kiserdő ad helyet. A program egy fél órás interaktív kalandjátékkal veszi kezdetét, amelyben te vagy Maminti, akicsi zöld tündér. Küldetésed célja, hogy megszerezd a világ megmentéséhez szükségesvarázsigét.A játék során ki kell szabadítanod a főszereplőt, majd egy rövid túra keretében elkalauzolunkaz előadás helyszínére.Itt, e rejtett pagonyban megismerheted a Kerek Erdő lakóinak történetét, és ha lement a nap, avarázsigét is megleled.Ajánlott gyerekeknek és gyerekszívű felnőtteknek, kiránduló felszereléssel és zseblámpával.A témafelvetésekre, a játékok nehézségi fokára és a sötétedésre való tekintettel a részvételialsó korhatár a 9 év. Figyelem! A küldetés teljesítéséhez szükséged lesz a 10 perceskisfilmben szereplő információkra. Ezt mindenképpen tekintsd meg, mielőtt eljössz azelőadásra! A jegyvásárlást követően e-mail címedre részletes útmutatót küldünk. Felhívás Csodaországban: Maminti, nincs sok időnk. A lépkedő fenyőfa vagyok. A világ megmentéséhez szükséges varázsige egy tojásban van elrejtve. Utad a Kalandkikötőből az Óperenciáson át a Négyszögletű Kerek Erdőbe vezet.A tájékozódáshoz használd a térképemet!Ne feledd: a küldetés sikere a kicsi zöld tündéreken áll.Üdv és SOS: Nagy Zoárd(Ha kellek, Adattengeri címemen keress: nagy.zoard.woodwideweb[kukac]gmail.com ) Kisfilm: Vitányi Regina, Karl KaiselGamifikáció: Péntek Zsófi, Radics Zsuzsanna Rendezőasszisztens: Hidi Boglárka Maminti, a kicsi zöld tündér: a küldetésre vállalkozó nézők. A produkció a Budapest Főváros Önkormányzata által meghirdetett Staféta program keretében valósult meg.Támogatók: Budapest Főváros Önkormányzata, Staféta, Füge Produkció, Lóvasút Kulturális és Rendezvényközpont, NKA Külön köszönet: Budaörsi Latinovits Színház, Örkény István Színház, G. Szabó Zsuzsanna textilművész, továbbá kedves színészek, barátok és ismerősök.
A kabaré, a pesti kabaré és a klasszikus kávéház édestestvérek. Az 1900-as évek pestje híres volt szerzőiről, előadóiról. Napjainkra az igazi, a naprakész humor, az élő kabaré - Hofi Géza halálával - szinte teljesen eltűnt a palettáról.A Stand-Up az egyik legnehezebb műfaj, egyedül a színpadon, díszletek, speciális effektek és jelmezek nélkül csak a szövegre, a gesztusokra és az előadó egyéniségére hagyatkozva kell elvarázsolni a nézőket, nap mint nap megújulva, s kell tenni mindezt olyan körülmények között, ahol a nézők az asztalaiknál esznek, isznak, esetleg megszólalnak, avagy megszólaltatnak, ahol a pincérek állandó mozgásukkal elvihetik a figyelmet az apró nüanszokról. Fellépők: Aranyosi Péter, Ács Fruzsina, Bács Miklós, Badár Sándor, Beliczai Balázs, Bellus István, Benk Dénes, Csenki Attila, Dombóvári István, Elek Péter, Éles István, Fábry Sándor, Felméri Péter, Fülöp Viktor, Hadházi László, Hajdú Balázs, Janklovics Péter, Kertész Richárd, Kiss Ádám, Kovács András Péter, Kőhalmi Zoltán, Litkai Gergely, Maksa Zoltán, Mogács Dániel, Musimbe Dávid Dennis, Ráskó Eszter, Szabó Balázs Máté, Szomszédnéni Produkciós Iroda, Szupkay Viktor, Tóth Edu, Szobácsi Gergő.
Őszinte, igaz, humoros, kedvesen érzelmes történet, mely 60 év eseményeit öleli fel. Az idén 80 éves Martin Sherman arra vállalkozott, hogy a melegek életmódjáról (‘gay lifestyle), annak történetéről ír, az elmúlt cirka 60 évet felölelve: “Meleg férfiakról írok – az én generációmról – akik abban a hiszemben nőttek fel, hogy nekik nem szabad szerelmesnek lenni. És most meg szembesülnek a fiatal generációval, akikben semmi kételkedés nincsen, hogy minden joguk megvan ahhoz, hogy szerelmesek lehessenek.”
Phileas Fogg egy vérbeli angol úriember, aki precíz napirend szerint éli az életét. Köt egy képtelen fogadást, miszerint 80 nap alatt körbeutazza a földet, mert a menetrend szerint ez lehetséges. Csak hogy a világ nemcsak a menetrendre hány fittyet, hanem Mr. Fogg terveire is, és kezdetét veszi egy őrült utazás, vonaton, hajón, lóháton, elefánton, jégvitorláson és minden egyéb járművön. Másfél órás zenés káosz Jules Verne, Henri Gonzó, Tarnóczi Jakab és Divinyi Réka ötleteiből. Közreműködnek: Novák Eszter és Selmeczi György III. éves zenés színész osztályának hallgatói
Négy jó barát: Zoli, aki karrierista felesége helyett maradt otthon a gyerekekkel; Gábor, a menő ügyvéd kemény elvekkel; Misi a négy gyereket szerény ám annál boldogabb körülmények között nevelő apuci; és a még mindig megállapodni képtelen Tomi - Zoli lakásán gyűlnek össze, hogy míg hármójuk felesége színházba megy, addig ők vigyázzanak az ott alvó gyerekseregre. Gábor tanácsára bébiszittert hívnak, hogy néhány órára ki tudjanak szabadulni. Esti kiruccanásuk tervét Tomi bejelentése akasztja meg, miszerint a főnökének lánya tőle vár gyereket. A három barát mindent megtesz, hogy az életimádó szingli Tomiba „lelket öntsön”. Szakítás, lánykérés, szülés, gyereknevelés: a három tapasztalt apuka mindenben tud tanácsot adni, és természetesen azt a lehető leghumorosabb és legőszintébb módon. Két órás felhőtlen szórakozás kényelmes vacsoraszínházi körülmények között szingliknek, házasoknak, újra kezdőknek. Jegyárak 3 fogásos vacsorával: ■ Deluxe asztalhoz: 12.900 Ft■ Prémium asztalhoz: 11.900 Ft
Töltsön el egy felejthetetlen estét partnerével, randevúzzon a Fővárosi Nagycirkuszban! A különleges, felnőtteknek szóló esti műsor exkluzív kikapcsolódási lehetőséget kínál. Revütáncosok, illuzionisták és bűvészek, elképesztő artistaszámok, látványos fényjátékkal kísért szökőkút a porondon.
Mindennapi harcaink és arcaink elemzése.Rengeteg humort rejt magában, ha tudjuk kívülről szemlélni bénázó, vakvágányon száguldozó lényünket. Mogács tipikus karaktereket, életszituációkat és felesleges gondolatainkat játssza el. Az emberek megpróbálják megúszni a mindennapok kihívásait. „Álarcban” járnak, burokba zárják magukat. Nem megélik, hanem megkerülik a pillanatot. A pörgés egyre gyorsabb és közben eltávolodunk mindentől, amiért érdemes élni... de nem kell félni.
Mégis meddig mehetünk el a hazugságban? Mi lesz, ha már lassan magunk sem tudjuk, kinek mit adtunk be? Julian, a fogorvos például jól kitalálta az életét. A rendelőben a fegyelmezett Stephanie tartja kézben a dolgait, a magánéletben a csinos Toni gondoskodik róla. És hogy ne kelljen elköteleződnie, családot hazudik magának. Amikor viszont mégis nősülne, Toni hallani sem akar róla, hogy miatta szakadjon szét egy család. Meg kell tehát győzni őt, hogy a "feleség" boldog, ha megszabadulhat Julian-től. De honnan kerítsen egy nőt, aki hajlandó eljátszani a szerepet? A komédia zenés változata után most először látható Magyarországon a Broadway-változat, amely alapján a nagy sikerű film készült Walter Matthau, Ingrid Bergman és Goldie Hawn főszereplésével.
Karinthy műve minden idők egyik legjobb betegségmemoárja, és világirodalmi szempontból is egyedülálló alkotás. Szívszorító nyomozás a „nagy diagnózis” után. Egészségből a betegségbe- ez minden ember rémálma, és élete második felének szinte elkerülhetetlen nagy változása. A mű máig jelentős irodalmi és emberi értékkel bír, hiszen Karinthy elemi kíváncsisággal fordul a világ titkai felé. Kutatja önmagát, az orvostudomány, a tudomány jellemzőit, megszállottan, mégis némi öniróniával áthatva. Hisz a tudomány erejében, megváltó, emberi életeken átívelő hatalmában. Karinthy racionalista stílusa, örökös önreflexiója és érzékenysége a paródia iránt teszi mélységesenátélhetővé és szórakoztatóvá a műveit. A humor az élet elemi része Karinthynál, ebből a perspektívából elemez mindent. A társulat előadásában, Scherer Péter megformálásban, reményeink szerint, egy minden szempontból Karinthyhoz hű előadás születhet, melyben a kiszolgáltatottság, és magány egyetemes érzésének plasztikus megfogalmazása mellett, a továbblépés lehetősége és a jövőbe vetett remény ismegfogalmazódhat. A kisprózából készülő szövegkönyv, vagyis a színpadi adaptáció elkészítése így igen nagy kihívást jelent az alkotók számára. A mű egyrészt egy rendkívül precíz, analízáló leírása a betegség körül kibontakozó történéseknek, másrészt a belső víziók, álmok és reflexiók bonyolult szövevénye. Éppen ezért az előadás, a színészi játék személyességén túl, erős zenei hatásokra kíván építeni, melyben a rendkívüli muzikalitással rendelkező Marton Róbert színész nyújt segítséget. A zenei betétek és atmoszféra pontosszerkezeti felépítése, a próza és a dalbetétek egyensúlyának megteremtése az alkotók munkájának első, és egyik legfontosabb állomása.A történetet elbeszélő férfi főszereplő mellett, a kiszolgáltatott élethelyzetben folyamatosan jelenlévő, női gondoskodást is plasztikus formában kívánja megjeleníteni az előadás. Az ápolónő és a feleség, Böhm Aranka szerepében valamint egyéb „angyali” formában, az énekben és prózában is egyaránt kíváló tehetségű színésznő, Parti Nóra egészíti ki az alkotói csapatot. Az előadás terveik szerint felnőttek és a fiatalabb korosztály számára is élményt adóvá válhat.
M. u. 80-ban az X bolygón az egértársadalom élete veszélyben forog. Az Intermouse rég visszavonult adu-ásza, Nick Grabowski az egerek egyetlen esélye: rá hárul a feladat, hogy Pokióból elhozza Fushimishi professzor legújabb találmányát… hogy a Macskafogó életre kel-e, az kiderül a darabból.