A korabeli elbeszélések alapján megírt történet a vándorszínészi kalandoktól egészen egy iskolai Hamlet bemutatóig próbálja közelebb hozni hozzánk Arany János tehetségét, emberségét és munkásságát.
Családi musical a Soproni Petőfi Színház és a Zsadons Produkció előadása. Egy romantikus mese gyerekeknek, felnőtteknek. A családnak! Az előadás a Grimm fivérek csodaszép, klasszikus meséje a Hamupipőke történetéből megelevenedő musical. A jólelkű, ám szegény lány sok-sok megpróbáltatás után, ezúttal is elnyeri a királyfi szerelmét. De, nemcsak az igényes zene és a kiváló énekesek teszik különlegessé a produkciót, hanem a varázslatosan szép látványvilág is, mely a mesekönyvek illusztrációit idézi. Közreműködnek a Soproni Petőfi Színház Stúdiójának gyermek növendékei, Énekkara és a Sopron Balett. Magyar szöveg: Zsadon Andrea – Jászai-díjas Versek: Béres Attila Koreográfus asszisztens: Kropf Mínea
Mindenki a fedélzetre! Napkeltekor útnak indul a Szélkirálynő. Az úticél Pelevár, a világ legnagyobb kikötője. Mint a hajó kapitánya várom lelkes, vidám, szorgos és eszes matrózok jelentkezését! Utunk nem lesz veszélytelen, át kell kelnünk a Ragacs-tengeren és talán a Sárkány-szorost sem tudjuk kikerülni, küldetésünk azonban fontos! Ne késlekedj hát, tarts velem a Szélkirálynő fedélzetén egy nem mindennapi utazásra! Bojtos Benedek kapitány Rumini, a bátor és talpraesett kisegér kalandos története sokak szívébe belopta magát az elmúlt években. Berg Judit méltán népszerű regénysorozata első kötetének karakterei elevenednek meg társulatunk legújabb, interaktív gyermekprodukciójában. Testet ölt a fantázia, hogy keresztülrepítsen Rumini kalandos utazásán, megküzdve megannyi veszéllyel, szárazföldön innen és a határtalan tengeren túl. Előadják: az Inversedance-Fodor Zoltán Társulat táncművészei és vendégei
Kápráztató csodákkal vár a Fővárosi Nagycirkusz új műsora! Karácsony közeledtével egyre nő szívünkben a várakozás a csodára, az égi ajándékra, a szeretet beteljesedésére, a fényesség megszületésére. A gyermekek kíváncsian, izgalommal telve figyelik a fa alatt felbukkanó ajándékokat, amelyek kalandos, szórakoztató játékokat ígérnek. A Fővárosi Nagycirkusz téli, Csodaláda című műsora elhozza nekünk a karácsony csodáját! A mi cirkuszi csodaládánk is megannyi titkot rejteget, világhírű, fesztiváldíjas műsorszámok repítik el a közönséget egy olyan varázslatos világba, amelyben a béke, az egyensúly, a játékosság, a bizalom, s nem utolsó sorban a humor éppúgy megjelenik, mint a lehetetlen feletti győzelem, az emberi teljesítőképesség határain túli diadal. Szédületes levegőszámok, lenyűgöző mutatványok, bámulatos trükkök, barátságos kutyák és lovak várják a nagyérdeműt, akiket a világ egyik legjobb bohócpárosa kalauzol végig az előadáson. A Franke & Franke komikus duó a Svédországban, Svájcban, Oroszországban, Olaszországban, Ukrajnában, Kínában és Monacoban megrendezett nemzetközi cirkuszfesztiválokon is rangos díjakat nyert. 2011-ben Anton lett az Év Bohóca Oroszországban. Magyarországon először kíséreljük meg egy, a cirkuszokban szinte alig látható zsáner, a jojó bemutatását Shu Takada hatszoros jojóvilágbajnok japán művész segítségével. A Vietnámból érkező De Tru csoport tagjai egymás fején egyensúlyozva mutatják be lélegzetelállító perzs számukat, az orosz Mikhail Dneprovsky által porondra álmodott, lenyűgöző Antik című magasdrót-produkció izgalmas pillanatokat varázsol a manézsba. Afrika pergő ritmusára mutatja be szédületes duplaszaltóit ikária számában az etióp testvérpár. Magyar fiatalok is lehetőséget kapnak a bemutatkozásra, két tradicionális cirkuszi dinasztia gyermeke, a mindössze 13 éves Kraj Tifani levegőszámmal, a 14 éves Wertheim Deniel zsonglőrprodukcióval mutatkozik be a Fővárosi Nagycirkusz porondján. A fellépések mellett a Baross Imre Artistaképző Intézetben folytatják tanulmányaikat. A Csodaláda című műsor, amely még számos titkot rejteget a nagyérdeműnek, 2023. október 18-tól látható a Fővárosi Nagycirkuszban. „Karácsonykor az ember mindig hisz egy kissé a csodában, nemcsak te és én, hanem az egész világ, az emberiség, amint mondják, hiszen ezért van az ünnep, mert nem lehet a csoda nélkül élni.” Márai Sándor
Egy csodálatos költői mese a hit erejéről, a csodákról, és az isteni gondviselésről, rablókkal, szerzetesekkel, gyerekekkel. A mesében a rablók erdei lakhelye mellett minden karácsonykor, a legnagyobb hidegben, egy napra feléled az erdő, kivirágzanak a virágok.Selma Lagerlöf meséjét Pogány Kázmér fordítása alapján színpadra alkalmazta Horváth Péter.
A Recirquel az idei téli szezonban új, az év végi ünnepek hangulatát idéző produkcióval jelentkezik. A Kristály varázsvilága felnőtteket és gyermekeket egyaránt vár a Müpa épülete előtt felállított hatalmas, hólepte cirkuszsátorba, ahol a csillogó, jégbe fagyott, bámulatos meseképek a közönség szeme láttára és közreműködésével kelnek életre. A Vági Bence művészeti vezető által megálmodott újcirkusz-produkció klasszikus meséket idéző története szerint Kristály-világ úrnője elvesztette hitét az emberi érzelmekben, ezért befagyasztja a világot, és csillogó, ám jeges falak közé zárkózik. A közönség és a fellépő művészek együtt keresik a szeretet melegsége, a fény reményét egy lenyűgöző illúziókkal és mutatványokkal teli térben.A nemzetközi hírű újcirkusz-társulat ünnepi hangulatot teremtő előadásában a közönség testközelből csodálhatja meg az artisták lélegzetelállító mutatványait, sőt maga is a cirkuszi tér részévé válik. Fejünk felett, akár karnyújtásnyira suhannak el a Recirquel más produkcióiból a hazai közönség körében már jól ismert artisták, akik ezúttal is külföldi és hazai vendégművészekkel, köztük Magyarország legbravúrosabb hiphop-táncosaival lépnek a jeges porondra. Felhívjuk kedves közönségünk figyelmét, hogy az előadásra kizárólag állójegy váltható, mert a produkció speciális, interaktív jellegéből adódóan a közönség annak teljes ideje alatt (kb. 50 perc) mozgásban van.Kérjük, jegyvásárláskor ezt mindenképp vegyék figyelembe!
Mindenkivel megeshet – mármint ha nő, és elmúlt annyi… A mi történetünk ma játszódik, a new york-iBloomingdale’s áruházban – de játszódhatna a világ bármelyik más áruházában is. A szereplőink négy nő, és velük is megesik az… Az, amiről nem szeretünk beszélni. Mert tabu. De mi most megdöntjük. Ismerős sorsok, világhírű slágerek, ellenállhatatlan humor. A színpadon négy díva, négy csodálatos nő, akik mesterei a humornak és varázslatosan énekelnek…
Aida tizenhat éves. Nem szereti kihúzni magát, kiszedni a szemöldökét, csinosan öltözködni. Szeret késő estig fent lenni. Olyankor merész dolgokon gondolkozik. Milyen lenne filmrendezőnek lenni. Szellemet idézni. Megölni magát. Szerelmesnek lenni. Aida otthon él az anyjával. A nővérei elköltöztek. Az apjának van egy másik családja.Egyszer csókolózott eddig életében. Bukásra áll kémiából. Elektronfelhőkről rémálmodik.Találkozik egy fiúval. A sapkással, aki azt a számot énekli. A túlvilági dolgokra egyébként is fogékonylány a fiú által egyre közelebb kerül a halál gondolatához. Hosszú idő óta ez az első dolog, ami lelkesíti.
A Kossuth-díjas Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója először rendez operettet, méghozzá a világ leghíresebbjét.Kálmán Imre halhatatlan remekműve, a Csárdáskirálynő - a Margitszigeti Szabadtéri Színpad júliusi előbemutatója után - 2019 szeptemberétől kerül a Budapesti Operettszínház repertoárjára, mégpedig hármas szereposztásban. A különlegesen gazdag kiállítású produkció visszanyúl a sok átdolgozást megélt mű eredeti, 1916-os, Gábor Andor-féle magyar változatához. A darab főúri, bohém szereplőivel, szerelmi bonyodalmaival és fülbemászó dallamaival maga volt és lett a könnyedség emlékműve, ugyanakkor megjelennek benne a történelmi Magyarország, az Osztrák-Magyar Monarchia felbomlásának viharfelhői is.
Kőhalmi Zoltán új önálló estje. Mi köze Kőhalmi Zoltánnak a szobanövényekhez? - A humorista új önálló estjéből ez is kiderül. De nem ez az egyetlen titok, amit leleplez, beszél kertészkedésről, kotyogós kávéfőző bűnözésről és homályos próféciákról. Összeesküvés-elmélet hívőknek kötelező!
Aldo Nicolaj darabja három idős ember történetét meséli el, a „vasnemzedék” utolsó néhány élő képviselőjének nyugdíjas napjait. A leélt és végigküzdött XX. század vége egy zsúfolt lakótelepen éri őket. A nő szelíd és jókedvű maradt – de a hajdan erős fiúk, akik valaha bátor katonák, aztán szorgos munkásemberek, derék családapák, büszke, öntudatos férfiak voltak – most már emlékeken merengő, rozoga, mogorva úriemberek. Ki egyedül, ki a családjától éppen csak megtűrten, de mindenképpen magányosan éldegél... lejár erre a kis térre, hogy a padon üldögélve várakozzon cél nélkül – és szót váltson azzal, aki hasonlóan járt. Nem ismerik egymást, de lassacskán, ahogy rendre összefutnak a padnál... barátok lesznek. A barátságuk pedig fokozatosan feltölti őket, a kiürültség érzetét felváltja a valahová tartozás biztonsága, az újonnan felvett szokások megnyugtató rutinja. A feleslegesség, a szeretetnélküliség, a céltalanság szürkesége alól kibomlik az életszeretet, az egymásba kapaszkodás, az örök szövetségeskeresés szívmelengető, ezerszínű, derűs palettája. Ebből a megtalált biztonságból pedig új kalandvágy születik – így elhatározzák, hogy még egyszer, utoljára, belevágnak egy kalandba.
Opera három felvonásban, olasz nyelven, magyar és angol felirattal. Mit tudhat az a mű, amely operaigazgatók garmadájának és a közönségnek is csillapíthatatlan és megszakíthatatlan érdeklődésére tart igényt? Az apró részletek zenei kidolgozottsága, a hétköznapi pillanatok érzékeny kifejezése, a szikár, lényegretörő történetmesélés és persze a drámai pillanatok mellett a melódiagazdagság is mind ellenállhatatlanná teszi a Toscát. A festő Cavaradossi és a színésznő Tosca romantikus, érzékeny szerelmi életébe betör a politika és az operairodalom talán egyik leggonoszabb figurája, Scarpia báró. A szerelmespár női és férfi tagját egyaránt emberi nagysággal emeli fölül a másik iránt érzett szerelem kínzáson, zsaroláson, szenvedésen, végül magán a halálon. Közreműködik: a Magyar Állami Operaház Zenekara, Énekkara és Gyermekkara A gyermekkar vezetője: Hajzer Nikolett Animációtervező: Czeglédi Zsombor
Róma, 1938. május 8. különleges nap a fasiszta Olaszország népének, hiszen ezen a napon látogat a Führer Mussolinihez. A nemzeti ünnepnap miatt mindenki a parádéra siet, csak Antonietta, a nagycsaládos háziasszony marad otthon. Egy véletlen folytán megismerkedik a szintén a házban lakó titokzatos férfival, Gabriele-vel, akiről nyugtalanító pletykák keringenek. A két kétségbeesett, magányos ember közt nem hétköznapi vonzalom alakul ki. Amikor az asszony a férfi segítségét kéri egy látszólag apró ügyben, még nem sejtik, hogy ez a találkozás és ez a nap különleges lesz mindkettejük számára, és megkérdőjelezi mindazt, amiben addig hittek, és aminek addig a világot és önmagukat látták... Ettore Scola filmklasszikusa az olasz mozi egyik műremeke, mely 1977-ben aratott világsikert Sophia Loren és Marcello Mastroianni főszereplésével, a Legjobb Idegennyelvű Film Oscar-díjára jelölték, ugyanebben a kategóriában elnyerte a Golden Globe-ot és a Cézar-díjat.
Valahol az Isten háta mögött éldegél anya és lánya, módszeresen gyilkolva egymás idegrendszerét, időtlen idők óta. És mindez jó eséllyel folyna még így a végtelenségig, hacsak a Dooley testvérek nem kavarnák fel, a már amúgy is lábszagú, állóvizüket…Martin McDonagh ír drámaíró neve ma már főleg kultikus filmjei miatt csenghet ismerősen (In Bruges/Erőszakik, Három óriásplakát Ebbing határában) A hazánkban korábban Piszkavas címen is játszott első színdarabja, hasonlóan filmjeihez, egyszerre mulatságos és mélyen megrázó, groteszk történet. Díszlet kivitelezés: JÁTÉKNAP CSAPAT
A Gólem Ifjúsági Társulat és Tanoda előadása. Nagyon kortárs felolvasószínház tinédzsereknek. Meg azoknak, akik szeretnék őket jobban megismerni. Kincső házibulit rendez a nagymamája lakásában. A buli legfontosabb pillanatai az erkélyen történnek, nem bent a lakásban. Nyolc fiatal egy átlagos este alatt, egy sablon házibuliban éli meg a kamasz lét minden kellemes és kellemetlen pillanatát. A társaság pár óra alatt, a jó sok alkoholnak köszönhetően, az érzelmi skála minden fokozatán végigmegy: veszekednek, kibékülnek, szerelmet vallanak és szakítanak. És persze pizzát rendelnek, hogy kihányhassák az összes szomorúságukat a nagyi perzsaszőnyegére. Semmi különös, csak egy átlagos péntek este. Nyolc kamasszal, Miklós bácsival, befogadhatatlan zenei ízléssel, szerelemmel, titkokkal, és egy nagy ugrással a semmibe. Sári (17 éves): SEFEL REBEKAVince (17 éves): PÁLI SZABOLCSKincső (17 éves): FALUSI CSENGE/NÉMETH SZONJA Dávid (17 éves): BAGOLY ANDRÁSGulyás (17 éves): MACH MÁTÉMarci (17 éves): LENDVAI PÉTER Lili (17 éves): ERBSZT ANNUS/DAJKA SZÚRA SZERÉNABlanka (17 éves): URMAI BLANKA A rendező munkatársa: NÉMETH VIRÁGÍrta és rendezte: KALMÁR EMMA Fun fact: A színdarabot Emma nagymamájának lakásán olvastuk fel először.Fun fact 2.: Megettük az összes Túró Rudit.
"Mentsük meg a Tanárokat! Ki, ha mi nem? Majd a kancellár, a mesterek, vagy a ZEU?"Egy fájdalmasan sírós-nevetős felnőtt mese a tanárokról, akik nem akarják elfogadni, hogy bezár az iskola. Mindent megpróbálnak, bejárják a világot, találkoznak felmenőkkel, lemenőkkel, jó és rossz emberekkel, de hiába. Formabontó, felkavaró, ám könnyedségével mégis szórakoztató abszurd előadás egy sokat hibázó, egyáltalán nem tökéletes, mégis összetartó közösségről. A magyarokról. Rólunk.
avagy a színészmesterség módszerei kilenc képben. Hogy járt-e valóban 1937 telén Sztálinnál a Művész Színház megalapítója, az egyetemes színházművészet óriása, Konsztantyin Sztanyiszlavszkíj; erről nincs megbízható adat. De járhatott volna, mert minden egyéb, ami ennek a másfél órás Słobodzianek-darabnak történelmi háttere: igaz. Valóban üldözte Sztálin Mejerholdot, – az ekkor már világhírű rendezőt – színházát bezáratta, ő pedig az idős Sztanyiszlavszkíj védőszárnyai alatt még dolgozhatott egy darabig.És valóban, a darabban elhangzó mondatoknak megfelelően, Sztanyiszlavszkíj halála után Mejerholdot letartóztatták, majd kivégezték, feleségét rablótámadást imitálva legyilkolták.A darab fókuszában egyetlen helyzet, Sztálin és Sztanyiszlavszkíj képzelt beszélgetése áll: az idős mester helyzetgyakorlatok sorával oktatja a diktátort, hogyan tűnjön még hatékonyabb önkényúrnak, hogyan keltsen még nagyobb rettegést – s mindezért cserébe néhány művész számára kér kegyelmet, elsősorban Mejerhold számára.A darab: az óvatos és ravasz színházi vénember, meg a paranoiáját jól leplező, még ravaszabb önkényúr párviadala. A néző pedig megpróbálhat eligazodni: valóban ennyire ismeri a diktátor a kor színházi-irodalmi beltenyészetét, esztétikai és pozícióharcait? Mi mozgatja döntéseit a kultúrharcban, személyi politikáját?Słobodzianek lengyel drámaíró, A mi osztályunk című művét a Katona tette ismertté. Ebben a darabban is kortársi kérdésekkel vallatja a kultúrtörténeti múltat, amelyet egyébként részletekbe menően hiteles tényekkel tálal. Valóban létező személy volt a fő-kritikus, Kerzsavcev: élete jól példázza a máig eleven tipust, a véleményeit hatósági kívánalmakhoz igazító állami embert. És létezett a sötét előéletű Poszkrjobiscsev, a mindenható titkár is.Reményeim szerint a nyomasztó, borzalmas tényekből született mű eleven, szórakoztató és fanyar humorú előadás lesz a Kamrában. Ascher Tamás Videó: Koltay Dorottya Szonja
Az aktuális, és folyton változó trendek és divathullámok impulzív mintákat kínálnak fogyasztóinak, akikben kialakul a vágy szaporán lekövetni, leutánozni azokat. Ezek lekövetése azonban komoly kihívást jelenthet azok számára, akik lépést akarnak tartani. A sikeresség, a különlegesség, a társadalom által elismert érdemek elérése érdekében hamar vonzóvá válnak bizonyos viselkedésformák, öltözködési stílusok, kifejezési módok, melyek megmutatkozásának tere egyre inkább a virtuális világ.A velünk történő események publikálása társadalmi igénnyé változott, melynek talán a legnagyobb csapdája a valóság különféle módokon történő korrigálása. Tökéletesre állított fények, remek összhatás, makulátlan környezet, beállított pozíciók, és irigylésre méltó, mindig egységes és kiegyensúlyozott kedélyállapot. Egyre nagyobb szakadék teremtődik e kitalált, steril világ és a realitás között, ahol evidencia, hogy az emberek nem hibátlanok, életükben magasságok és mélységek követik egymást. Ennek a természetes amplitúdónak eltagadása alapjaiban mond ellent a valóságban működő emberi lét dinamikáinak, és ezért egyre növekvő erőfeszítést igényel ennek elrejtése a virtuális térben. Főszereplőnk a saját maga által kreált, fiktív virtuális világ és a szépítetlen realitás között ingázik, majd idővel egyre elhatalmasodni látszik életében a hamis profil, mellyel történő azonosulása felveti a kérdést, hogy miként őrzi meg valódi énjének, személyiségének szuverenitását?A perfekció szüntelen hajszolása közben azon kapja magát, hogy online avatárja saját életre kel, mely felett már nincs kontrollja. A realitás fakósága, tökéletlensége egyre terhelőbbé válik számára, a kontraszt egyre több belső konfliktust generál önmagában, amely elkerülhetetlenné teszi a szembenézést a valósággal. Táncművész: Sinka LídiaTechnikus: Selmeczi MercédeszFény: Selmeczi MercédeszHang: Mádi László
Torma Gellért, Botos Éva és Horgas Ádám életvezetési játékai. Torma Gellért, életvezetési tanácsadó beszélget a közönséggel párkapcsolati problémákról,útkeresésekről. A felvetett helyzeteket színészek adják elő több kisebb jelenetben. Alkotók: Torma Gellért, Botos Éva, Horgas Ádám