Zenés családi roadmovie. Carlo Collodi Pinokkió kalandjai című meséje nyomán írta Benedek Albert, Keresztes Tamás és Kovács Krisztina A Pinokkió kalandjai az egyik legtöbb nyelvre lefordított, és legnagyobb példányszámban eladott szépirodalmi mű. Többszáz mozgóképes és színházi feldolgozása létezik, nem is beszélve a képregényekről, diafilmekről és rövidített kiadásokról. Azt is hihetnénk, hogy a világ egyik leghíresebb kisfiújának, pontosabban fabábújának történetét mindenki jól ismeri, de az igazság az, hogy Carlo Collodi 1883-ban megjelent regényét ma már kevesen olvassák. Mindenki a feldolgozásokra támaszkodik, pedig az eredeti mese hihetetlenül szórakoztató, fordulatos, humoros, és néhol persze kicsit ijesztő is. Mai szemmel nézve meglepően bátor és modern, ahogy Collodi végigvezeti Pinokkiót a hajmeresztő kalandokon.A most készülő, új, vígszínházi változat igyekszik minél jobban megőrizni és megmutatni az eredeti mese csapongó fantáziáját, játékosságát és humorát, miközben az igazi Pinokkió-szakértőknek is szolgál majd némi meglepetéssel... Valamint: Adamovich Ferenc, Biczó Anna, Drahota Albert, Harangozó Boglárka, Jónás Roland, Orosz Gergő, Perger Mátyás, Viola Péter
A szállj, szállj sólyom szárnyán” című dal szerzői és Pintér Tibor a darab rendezője, gondoskodnak arról, hogy az előadás egy feledhetetlen élmény legyen a nézőknek, akik ellátogatnak előadásunkra! A Honfoglalás című magyar rockopera feltárja magyar honfoglalással kapcsolatos legújabb történelmi információkat, üzenve a mai fiataloknak és a Kárpát-medencében élő összes magyarnak, hogy alaposabban megismerkedhessenek a magyarok valódi történelmével. A produkció a legigényesebb zenei és prózai adaptáción keresztül látványos jelenetekkel, minőségi szereposztással mutatja be a 7 vezér hazatérését.
Jobbá tehet-e minket a művészet? Helyes irányba terelheti-e a bűnösöket az, ami tökéletes? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozott Woody Allen, amikor a koronavírus-járvány okozta lezárások idején otthonában új darab írásába kezdett. Egy gengszter és családja a történet főszereplői, meg egy lopott Raffaello-festmény, melyet egész Európa keres. Felbukkan egy dörzsölt orgazda, és a kép hamarosan ott díszeleg a maffiafőnök szobájának falán.... De mi történik ezután? Kire hogyan hat, hogy a világ egyik legszebb alkotásának tulajdonosa lett? Woody Allen a rá jellemző emberismerettel és sziporkázó humorral tárja elénk az emberi kicsinység és nagyság egész tárházát. Nagy büszkeség, hogy előadásunk ősbemutató, a darabot magyar közönség láthatja először a világon.
„Ki vagyok, mi vagyok, én döntök vagy csak sodor az élet, kiért és miért élek? Küzdök és vágyom, bántok és bántanak, öröm és bánat, a boldog lét hol marad? Mit ad nekem a haza, és én neki mit adok? Elvesznek mindent, de én még élni akarok!” Kazinczy Lajos 29 éves, a nyelvújító író Kazinczy Ferenc legkisebb fia. 1848-49-ben honvéd tiszt, egy napra a Magyar Honvédség utolsó főparancsnoka. A szerelmes, bohém, szegény és céltalan ifjúból a szabadságharc hőse lesz, aki csaták sorsát dönti el, szuronyrohamot vezet. Az aradi várban Haynau foglya lesz, ítéletre vár. A tizenhárom vértanút már kivégezték. Mi lesz az ő sorsa? A III. Madách Musical Pályázat győztes műve, amely 52 pályamű közül nyerte el az első díjat, forradalmian új hangvételű musical, melyben a kor magyar dallamvilága keveredik XXI. századi zenei formákkal. Szerelem, szenvedély, küzdelem a hazáért, a magam igazságáért, az életért. Háromgenerációs, nagyszabású, magával ragadó, látványos előadás. Gyerek Kazinczy / Énekes fiú: Gyetvai Martin/Holló-Zsadányi Norman/Vida BálintŐr: Czakó Ádám/Fellegi LénárdKatona: Fellegi Lénárd/Ruzicska LászlóValamint: a Madách Színház zenekara, tánckara és kórusa.
Alex játékmedvéjét Vasárnapnak hívják. Füle kockás, mancsa puha, gombszemével szelíden néz. Vajon mit gondol a medve, miközben egy szárítókötélen lóg a fürdőszobában? Fáj-e neki, ha megtépázzák, örül-e, ha megölelik?
A Momentán Társulat 2003 óta sikerrel játszott előadása 100% improvizáció. Nincs megírt szöveg, nincsenek előre kidolgozott poénok, nincsenek beépített nézők. Minden jelenet a közönség előtt, a nézők ötletei alapján születik. Elég, ha mondasz egy műfajt, egy helyszínt vagy egy foglalkozást, és máris a színpadon látod viszont.
Valahol, egy franciaországi nyaralóban Bernard és neje, Jacqueline vendégeket várnak egy kellemesnek ígérkező hétvégére. Az egyik vendég, Bernard legjobb barátja, Robert, aki Jacqueline titkos szeretője. A másik vendég Brigitte, Bernard titkos szeretője. A ház ura feleségének úgy állítja be a dolgot, mintha Brigitte Robert párja lenne, de mivel Robert még sosem látta a nőt, összetéveszti a szobalánnyal, akit szintén Brigitte-nek hívnak. És ha mindez nem lenne elég, hamarosan beállít egy "pusszancsra" a szobalány férje is, Bertrand...
M. u. 80-ban az X bolygón az egértársadalom élete veszélyben forog. Az Intermouse rég visszavonult adu-ásza, Nick Grabowski az egerek egyetlen esélye: rá hárul a feladat, hogy Pokióból elhozza Fushimishi professzor legújabb találmányát… hogy a Macskafogó életre kel-e, az kiderül a darabból.
A játék egy idősödő férfi, George és egy fiatal nő, Louise lassan kibontakozó szerelméről szól, amelynek nyitóképeként a férfi magányos mindennapjaiba pillantunk bele. A fölötte lévő lakásba azonban egy fiatalokból álló, zajos társaság költözik, s egy este veszekedés hangjai szűrődnek le hozzá, majd nem sokkal később megjelenik a férfinél egy lány. A hívatlan vendég ráadásul egy várandós kismama. Ebben a szituációban veszi kezdetét a két különböző generációhoz tartozó ember konfliktusokkal terhes ismerkedése: előbb mindketten szabadulni igyekeznek a másiktól, majd elindul egy eredetileg szinte kizártnak tartott közeledési folyamat kettejük között. A darab fordulópontján aztán a baba is világra jön… Ray Cooney, A miniszter félrelép és a Páratlan páros szerzője ezúttal is garancia a nevetés és az elgondolkodás egymást nem kizáró élvezetére.
Fizika és életút-kísérletek két részben, az Astrum Színház előadása. Az előadás két részben mutatja be Öveges József professzor életét és munkásságát, kiegészítve ikonikus hangtani, mechanikai és fénytöréssel kapcsolatos kísérletekkel. Egyszerre bír tehát tudományos-ismeretterjesztő jelleggel, emellett azonban szól a kivételes tehetségű tanár hitéről és pedagógiai munkásságáról, felidézve meghatározó momentumokat az életéből, egészen gyerekkorától a halálig. Az előadás nemcsak a professzor életét mutatja be, hanem azt is, milyen úton indította el a legendás mester tanítványait. Rendezőasszisztens: Turák-Szűcs LiliTudományos konzultáns: Nagy Bence
Kiss Judit Ágnes Babaróka-könyvei az utóbbi években hatalmas sikert arattak az óvodás gyerekek és szüleik körében. A mesék egy emberi tulajdonságokkal felruházott, hétköznapiságában is különleges rókacsalád mindennapjait dolgozzák fel. Főhősük, Babaróka a történet kezdetén hároméves, és éppen óvodába (vagy ahogy Rókáéknál mondani szokás: kölyökőrzőbe) készül. Milyen lesz egész nap a kölyökőrzőben lenni Mamaróka nélkül? Lesznek Babarókának barátai? Egyáltalán hogyan kell barátkozni? A bájos és humoros történetek mind egy-egy ismerős konfliktus és annak feloldása köré szerveződnek: szorongás az új társaságban, játék a nagyobbakkal, hiszti a boltban, családi súrlódások, költözés, kistestvér születése. A mese komolyan veszi a kisgyerekkor egyszerű és mégis bonyolult kérdéseit, miközben megmutatja, ahogy egy kisróka számára lassan kinyílik a világ.
A Színház-és Filmművészeti Egyetem másodéves prózai színművész hallgatóinak elsőéves vizsgaelőadása. A „Repülni hív a magas ég” - etüdök parádéja, melyeket a színészhallgatók az elsőéves tanulmányaik során hoztak létre. Az első lépések, ahol a legfontosabb a játék élvezete, a színészi megfigyelés és a fantázia. Tulajdonképpen egy ilyen előadáson világos képet kaphatunk a színészi szakma alapjairól és a színésznevelési módszerekről: teljes értékű szerepek még nincsenek, de a hallgatók kiváló felkészültséget mutatnak be. Színészi megfigyelésük segítségével jelenítenek meg állatokat és tárgyakat, megéledő festményeket, különböző sportágakat, valamint némafilmek és zenei előadók paródiáit. Ez az előadás egy kibontakozó karrier lelkileg felemelő szimbóluma. A fiatal művészek fantáziája határtalan: láthatunk popcornt a mikrohullámú sütőben, és megelevenedik egy ceruza és egy hegyező közötti kapcsolat. A "Portrék" témáján belül Edouard Manet portréja gyengéd lírai történettel, Marguerite Fleming portréja a viszonzatlan szerelemről szenvedéllyel telve kel életre a szemünk előtt. A „Repülni hív a magas ég” nemcsak a színészi szakma fátylait tárja fel, hanem a minket körülvevő világ fantáziavilágába való elmerülés is, ahol a jövő művészei az energia és a játék élvezete révén karmesterekké válhatnak. "A képzelet megteremti azt, ami van, ami megtörténik, amit ismerünk; a fantázia pedig azt, ami nincs, amit a valóságban nem ismerünk, ami soha nem volt és soha nem is lesz..." (K. Sz. Sztanyiszlavszkij). Előadják: Balog Zsolt, Béhr András Bertalan, Beke Marcell, Benyó Klára, Guerrero-Vas Paula, Heintz Véda Lea, Horváth Milán, Jászberényi Balázs, Kollár Bálint, Ménes Emese Orsolya, Molnár Fruzsina, Mráz Bence, Patonai Panna Katinka, Petrov Kata Panna, Sebestyén Bence, Trill Helga Felkészítő tanárok, rendezők : Ilja Bocsarnikovsz, Oberfrank Pál, Berettyán Nándor, Rácz József A rendezők munkatársa: Bognár Anita I. Állatok: Lámák - Heintz Véda, Horváth Milán Pingvinek - Trill Helga, Balog Zsolt Kenguruk - Patonai Panna, Kollár Bálint, Sebestyén Bence Szarvas - Horváth Milán II. Tárgyak: Popcorn - Lányok, Sebestyén Bence Pumpa - Jászberényi Balázs Ceruza és hegyező - Patonai Panna, Benyő Klára Gyertya - Petrov Panna, Kollár Bálint Barbie és Ken - Heintz Véda, Patonai Panna, Sebestyén Bence III. Portrék Edouard Manet: Szilvapálinka - Trill Helga Juan M. Parente: Portré - Ménes Emese Helena Zanting: Naponta egy kép - Benyó Klára Dolhai Izabella: Nincs cím - Petrov Panna Leon Spilliaert: Az abszintivó - Patonai Panna Margarida Fleming: Rózsa - Molnár Fruzsina Clément Louis: Nincs cím - Jászberényi Balázs IV. Felvételizők Horváth Milán Trill Helga Jászberényi Balázs Petrov Panna Molnár Fruzsina V. Némafilm Randevú - Heintz Véda, Horváth Milán, Mráz Bence, Kollár Bálint Nyalóka - Benyó Klára, Trill Helga, Patonai Panna Rendelő - Heintz Véda, Kollár Bálint, Jászberényi Balázs Esküvő - Patonai Panna, Mráz Bence, Sebestyén Bence, Horváth Milán VI. Sport Hegymászás - Petrov Panna Karate - Mráz Bence, Kollár Bálint Hobbi lovaglás - Petrov Panna, Trill Helga Ejtőernyő - Sebestyén Bence, Mráz Bence Szinkronúszás - Lányok VII. Énekesek Balog Zsolt, Kollár Bálint, Heintz Véda, Sebestyén Bence, Balog Zsolt, Patonai Panna, Jászberényi Balázs, Kollár Bálint, Ménes Emese. VIII. Zenekar
Igazi cirkuszi sztárparádé! Ritkán van együtt ennyi monte-carlói díjazott a Fővárosi Nagycirkusz porondján! A körülöttünk lévő világ forradalmi változásokon megy keresztül. Klasszikus értékeink, hagyományaink, szokásaink és minden örökségünk megkérdőjeleződni látszik. Félelemmel vagy örömmel, érdeklődve vagy távolságtartással nézzük a technológia és a digitalizáció mindenhová beszivárgó megoldásait: a mesterséges intelligencia mindenre azonnali választ kínáló csetablakait, az egyre okosabb számítógépeket és robotokat. Milyen lesz a jövőnk? Komfortos vagy ijesztő? És milyen lesz a jövő embere? A gépek kreatív társaivá vagy passzív kiszolgálóivá válunk?Ezek a látványos és gyors változások a cirkusz világát sem hagyják érintetlenül, a cirkuszi szakma és az artistaművészek is folyamatosan vitatkoznak egymással a múlt szerepéről, a jelen kihívásairól és a jövő lehetőségeiről. Izgalmas párbeszédek résztvevői lehetünk és még izgalmasabb műsorokat láthatunk világszerte. Ezt az átmenetet: régi és új, klasszikus és digitális találkozását mutatja be a Kristóf Krisztián Hortobágyi Károly-díjas artistaművész által a Fővárosi Nagycirkusz porondjára álmodott Cirkuszherceg – Egy bohóc kalandjai a jövővel című 2025-ös tavaszi műsorunk.A Cirkuszhercegben egy különös cirkusziskolába csöppenünk, amelyben a tanárnő, Demjén Natália arra keresi a választ, hogy ebben a – lassan – számítógépek által vezérelt világunkban mit jelent az a szó: cirkusz? Vajon érezzük-e, értjük-e még igazi varázsát, vagy azonnal a számítógép (AI) segítségével keressük a választ? Ekkor jelenik meg a porondon a bohóc, aki tudná az őszinte, szívből jövő választ… ha a tanárnő figyelne rá.Műsorunkban sokszoros fesztiválgyőztes artisták lépnek fel! Látható lesz a – korábban említett – 2020-as Monte-carlói Nemzetközi Cirkuszfesztiválon Ezüst Bohóc-díjas Henry Ayala bohóc és magasdrót csoportja, a 2024-es wiesbadeni győztes Vladyslava Naraieva handstandon, a latinai Italian Talent Cirkuszfesztiválon aranyérmes Onyshchenko Dmytro gurtni száma és a 2024-es Monte-carlói Nemzetközi Cirkuszfesztivál Bronz Bohóc-díjas Extreme Lights tánccsoport. Mellettük olyan magyar artistaművészek lépnek porondra, mint a bokasérüléséből sikeresen meggyógyult, számos nemzetközi fesztiválon győztes és Hortobágyi Károly-díjas Simet László és csoportjának Asztronauták című szemafor-száma; a Monte-carlói Nemzetközi Cirkuszfesztiválon Arany és Ezüst Bohóc-díjas és Hortobágyi Károly-díjas cirkuszművész, Richter Flórián és lánya, a Guinness-rekorder Richter Angelina két lovas számmal; Szabó Réka egy humoros gyorsöltözőszámmal, és slackline produkciójával Csepregi Lilla, a Baross Imre Artistaképző növendéke. És lesz egy igazi különlegesség is! A világon először a Fővárosi Nagycirkusz porondján: Kriz Orsolya nyolcszoros országos Dog Dancing bajnok és elképesztő tánctechnikájú kutyája!Mit tartogat számunkra a jövő? Hogyan egészíti ki egymást a klasszikus cirkuszi hagyomány és a modern technológia számos újdonsága? Mindez megtudhatjuk a Fővárosi Nagycirkusz Cirkuszherceg című, 2025-ös tavaszi műsorából.
A Terminál Workhouse és a Pinceszínház közös előadása. Balatoni József Kamasz(h)arc című regénye alapján írta Mikó Csaba. Hori, a darab főhőse felnőttként újraolvassa kamaszkori naplóját. Szembesül vele, hogy nem azt az életet éli, amit kamaszkorában megálmodott. Tudatosan, vagy épp észrevétlenül számtalan kompromisszumot kötött, megkötözött lelkiségben, feszültségben él. Kiteszi elénk az életét, a lapjait, a mocskosakat és a makulátlanokat egyaránt. Hori szembenéz a kamaszkori önmagával, feleleveníti álmait, a szexuális botladozásait, az identitáskeresését. Milyen gondolatokkal küzd egy kamasz fiú?Mit ír abba naplóba, amit csak ő láthat és senki más?Mit kezd egy fiatal férfi a be nem teljesült álmaival?Hogyan szembesül a kamaszkori naplóján keresztül a saját életének félrecsúszásával?
...sorsuk egy véletlen folytán összefonódik, és mindkettejük élete gyökeresen megváltozik... Mark Twain örök klasszikusa, a Koldus és királyfi az évad talán legjobban várt előadása. Az ősbemutató izgalmas zenei világa, valamint történetének mély emberi tanulságai minden korosztályt megszólítanak. Az előadás középpontjában két fiú története áll, egyikük szegénységben él, míg a másik a trón várományosa. Amikor sorsuk egy véletlen folytán összefonódik és helyet cserélnek, mindkettejük élete gyökeresen megváltozik. A musical tele van humorral, drámával és szívhez szóló pillanatokkal, amelyek elgondolkodtatnak arról, mi is valójában az igazságosság, a hatalom és az emberség. Szereplők: Bet, Tom kisebbik húga: Horváth Lili Csenge/Koncsek Zsófia Nan, Tom nagyobbik húga: Berta Panna Róza/Szalai Nóra Lola Ensemble: Andersen Viktória, Elek Kíra, Farkas Eunika, Fazekas Orsolya, Kiss Liliána Melody, Kovács Vivien, Kuti Petra Gabriella, Máté Zsófia, Nagy Noémi, Szűcs Enikő, Besenyi Nándor, Eszenszky Gergely, Fazekas László Csaba, Fülöp Balázs, Papp Domonkos, Penke Soma, Rácz Máté, Tóth Géza Gergő, Tóth Norbert Márk, Z. Kovács Gábor. Gyerekszereplők: Czutor Simon, Cseszlai Damos, Endrődi Huba, Mester Máté, Rátkay Ábel, Tolnai Tamás, Vadócz Máté
Az éjszakák és nappalok megkövült rendjét a fiatal egyetemista, Kelepei Jenő beköltözése borítja fel némiképp, ám hamarosan kiderül: valójában ennél sokkal szokatlanabb okok állnak az egyre gyűrűző és már-már misztikusan rejtélyes események hátterében. Csontteleky Szigfrid, a magyar Casanova, az érett és kissé kiégett férfiú, akinek látogatásáért gyakorta imádkoznak monarchia-szerte a madámok, egy titokzatos barátjától úgy értesül, hogy a kolozsvári Gerendásban meglelheti álmai nőjét, egy tisztaszívű cselédlány képében… A szerelmes férfiú kész bármilyen eszközt és módszert bevetni néhány percnyi találkozásért, szenvedélyes érzelmeit a bordély lakói és vendégei is enyhén megszenvedik… S ha ez nem lenne elegendő a tisztes ház felbolygatásához, Kelepei mama a híres anyai ösztönök sugallatára Brassóból Kolozsvárra utazik, hogy meglepje kisfiát… A pokol elszabadul és egy ponton már bizton állítható, hogy senki sem az, aminek látszik… Talán csak a vak zongorista azonos önmagával... vagy mégsem? A káosz közepette a madám és a lányok - s velük együtt a nézők is - már csak egyetlen bizonyosságba kapaszkodhatnak: “...bár kapunkat zárnák sokans ránk morális átok hulla bordély sosem vész ela bordély csak átalakul…”
Szegény asszony kis kakasa a szemétdombon kapirgál. Egy nap rákacsint a szerencse és megcsillan a domb tetején egy gyémánt félkrajcár! Örült volna a kis kakas és még jobban a gazdasszonya, ha nem akkor jár éppen arra az a kapzsi török császár. El is vette a félkrajcárt és gúnyosan kinevette a kakaskát. Mi az igazság?