Madách Imre nagylélegzetű drámai költeménye a gimnazisták kötelező olvasmánya. A Kolibri Színház előadása nem csak őket, de a kicsivel fiatalabbakat és az idősebbeket is megszólítja.Az alkotók a szöveg hiteles tolmácsolása mellett arra törekszenek, hogy az újszerű színpadi megoldások, a digitális látványvilág és az interaktivitás révén minden korosztály maradandó élménnyel gazdagodjon, megtalálja a mű számára legfontosabb üzenetét. Lesznek, akiket a mű filozófiai rétege indít elmélyült gondolkodásra, míg másokat az újszerű látványvilág, a zene használata, vagy a színészi játék ragad magával. Lesz, aki az Évával, a színről színre egyre öregedő Ádámmal, vagy a Luciferrel átélt kalandokat, a megidézett történelmi korszakokat élvezi. Kihez az Úr, kihez az „ördög” érveiállnak majd közelebb. Lucifer is, az Úr is a teremtést és az embert szolgálja. Ha ezt elfogadjuk, megértjük, hogy a kétkedés a világ megismerésének éppen olyan fontos eszköze, mint a hit, a mese vagy a tudomány.Az interaktív történetmesélés és a digitális technológia új színházi lehetőségeit kutató PlayOn! nemzetközi együttműködés keretében létrejött előadásban a Kolibri Színház szinte teljes társulata részt vesz. Külön érdekessége az előadásnak, hogy Lucifer szerepét színházunk dramaturgja, Horváth Péter József Attila-díjas író játssza. Továbbá közreműködik: Alexics Rita, Farkas Éva, Megyes Melinda, Rácz Kármen, Rácz Kriszta, Abdulrachimzai Amina mv., Bósz Tamás (KIMI-Kolibri stúdiós) Digitális tervező: Kovács Ivó Videó: Albert Kinga
Hősökre, példaképekre ma is szüksége van a fiataloknak. A nagy tettek, nagy érzelmek ma is megmozgatják a fantáziájukat.
Az Időutazók Társulat előadása. Időutazás Budapest múltjába és találkozás egykor élt művészekkel. Humoros újrakezdések,heroikus döntések, tiltott szerelmek és szívszaggató menekülések elevenednek meg aszínpadon.Előadásunk elfeledett sorsokat, és motiváló újrakezdéseket mutat be a közönség számáracirkuszi formában, igaz történetek alapján. Célunk, hogy emléket állítsunk az egykor éltartistáknak, és betekintést adjunk Magyarország történelmébe. Történeteink 1860 és 2000között játszódnak Budapesten.Előadásunk során a közönség ráébredhet: bár nehézségek voltak és lesznek, a cirkuszmindig is kiutat jelentett.A darabot a humoros nyelvezete és előadásmódja lophatja a nézők szívébe. Minden történetegy cirkuszi számot rejt magában, így a közönség bűvész, emelő, levegőakrobatika,zsonglőr, gólyalábas partner-akrobatika és cirkuszi mix számokat láthat majd. Forgatókönyv: Zetelaki Réka Az Időutazók Társulat 2019-ben jött létre azzal a céllal, hogy cirkuszi formában állítson emléket a korabeli artistáknak. Azóta több helyszínen is felbukkant Magyarországon és külföldön különböző fesztiválokon.A Budapesti útikalauz időutazóknak című előadása most megújult formában várja a közönséget, először a Bethlen Téri Színházban.
„Egy gazdának kötelességei vannak, de te hagytál volna meghalni. Én nem vagyok rabszolga. Én szabad vagyok. De magányos vagyok. Minden teremtett lénynek van társa, minden madárnak az égen. Miért tagadod meg tőlem azt a vigaszt, amiben neked magadnak is részed lesz? Egy perce még lenyűgözött az értelmem, de most megkeményítetted a szíved. Semmi mást nem kérek, csak a szeretet lehetőségét!” Victor Frankenstein, a zseniális, becsvágyó ifjú tudós halott testekből élő testet, lélegző, érző, gondolkodó lényt alkot, de megretten saját művétől és eltaszítja magától. A Kreatúra egy gyermek ártatlan kíváncsiságával vág neki a világ felfedezésének, ám útja során csak rettegéssel, elutasítással, gyűlölettel találkozik. Ereje hatalmas, dühe kozmikus, magánya az elképzelhető legszörnyűbb magány, hisz senki nincs a világon, aki hozzá hasonlítana. Felkeresi hát teremtőjét, hogy alkosson neki társat... Mary Shelley 19. századi rémregénye a teremtés csodájának és felelősségének története, a teremtő és a teremtett lény örök egymásra utaltságának shakespeare-i mélységű tragédiája.
Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon is emberi tulajdonságokkal felruházott - macskái. Eltáncolják és eldalolják életüket.T.S. Eliot angol költő Macskák könyve című versciklusát zenésítette meg zseniálisan Andrew Lloyd Webber, és ebből készült a fantasztikus, világsikerű Macskák musical.A Macskák című előadásunk a 2017/2018-as évadban a 35. születésnapját ünnepli. Ebből az alkalomból új helyszínen, a Budapest Kongresszusi Központban kerül színre. A Madách Színház 1983. március 25-én mutatta be a Macskákat Szirtes Tamás rendezésében és Seregi László koreográfiájával, közvetlenül a londoni ősbemutató után. Az eltelt 35 évben az előadás közel 1500-szor került színre, és rendkívül sok szereposztást megért: a különböző szerepekben összesen több mint 200 művésznek tapsolhatott a közönség.
A Recirquelt - mely mára a világ egyik vezető újcirkusztársulatává nőtte ki magát - 2012-ben alapította Vági Bence rendező-koreográfus. Az újcirkusz, a tánc és a színház formanyelvét ötvöző előadásaikkal mind a magyar, mind a nemzetközi közönséget lenyűgözték.A társulat legújabb cirque danse produkciója nyújtotta immerzív színházi élmény elrepíti a nézőt a földi lét fizikai valóságából. A világegyetem mélységét idéző installáció belső utazásra invitál: a milliónyi pontból kitörő fény által életre hívott, pulzáló térben a Lélek, maga mögött hagyva az Egót, elindul saját útján. Eltávolodva a jelen zajától, az univerzum magányában, időből és térből kiszakadva meghallja saját létezésének hangját. Mint a társulat korábbi munkái esetében, az Ima ereje is a csoda utáni modern kori vágyódásban gyökerezik. IMA-installáció: Vági Bence, Vladár TamásElőtérdesign: Iványi Árpád Technikai vezető, reptetéstechnikai szakértő: Vladár TamásA rendező kreatív munkatársa: Várnagy Kristóf Előadja: a Recirquel Társulat.
Szerb Antal fantasztikummal teli, fordulatos regénye jócskán megelőzte a korát. Nem véletlen, hogy alapanyagául szolgált több színpadi és egy 1974-ben készült filmes feldolgozásnak, ez utóbbiban a főbb szerepeket Latinovits Zoltán és Darvas Iván alakították. Ezúttal zenés színházi adaptáció született Kovács Adrián zeneszerző és Galambos Attila szövegíró tollából. A kalandregény hangsúlyai áthelyeződnek az érzelmekre, a minden racionális meggondolást elsöprő szenvedélyekre, de a történet lényege változatlan: Bátky doktor, a londoni tanulmányúton tartózkodó magyar bölcsész meghívást kap Pendragon urától a kies Walesbe, ahol az érdeklődése fókuszában álló középkori titkos társaság, a Rózsakeresztesek után nyomozhat. A kellemesnek és hasznosnak ígérkező kirándulást különös események teszik hátborzongatóvá: kísérteties próféciák, gyilkossági kísérletek és egy tudományos felfedezés, amelynek talán nem is szabad nyilvánosságra kerülnie. Mindeközben folyik a hajsza a titokzatos kórban elhunyt milliárdos által hátrahagyott hatalmas örökségért. Krimi, misztikum, szerelem ötvöződik a walesi históriában, amely fölött végig ott lebeg a Pendragonok jelmondata: „Hiszek a testnek feltámadásában”.
"Ezt a munkámat egykori mesteremnek, Somogyi Istvánnak ajánlom, aki 1986 őszén felvett engem a Tanulmány, későbbi Arvisura Színházba, és ezzel 180 fokos fordulatot vett az életem, hála Neked ezért, István!Részt vehettem többek között az általa rendezett Szentivánéji álom és A Mester és Margarita című előadásokban, mindkét mű nagy hatással volt a későbbi munkáimra, így erre a mostanira is.Hála továbbá Babnig Gézánénak, Aranka néninek, aki 1986-ban minden kedden és csütörtökön egy órával előbb elengedett a Bőripari Szakközépiskola tanműhelyi gyakorlatairól, hogy részt vehessek a Tanulmány Színház próbáin, mondván, „Menj csak, fiam, keress magadnak olyan hivatást, amelyben valóban örömöd leled, és örömet tudsz okozni másoknak is.” – Pintér Béla Zene: Sickratman (Paizs Miklós), továbbá Bartók és Prokofjev művei alapján. Technikai munkatárs: Berecz Csaba
Az abszurd az új valóság. Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a világ sokkal törékenyebb, mintgondoltuk. Azok a drámák, amelyek valaha abszurdnak számítottak majdhogynem realistává váltak azelmúlt időszakban. Mrozek művei már nem azt jelentik, mint öt vagy tíz éve. A világ már nem aztjelenti, mint két évvel ezelőtt. A Mulatság c. dráma szereplői egy idegen világban próbáljákmegérteni, hogy mi történt a világgal, hová tűnt mindenki, s miért nem muzsikálnak. Akárcsak mi magunk a világjárvány ideje alatt. Szembesülnek, szembesülünk a sérülékenységgel és a kollektívmagánnyal. Ebben az évtizedekkel ezelőtt megírt abszurd drámában 3 legény kitaszítottságát ésmagányát tudtuk tetten érni, a mi koncepciónkban pedig 3 leány keresi a Mulatságot mint az eszményiszínház élményét.
Kalandra fel, vár rád az ABC küldetés. Hajózd át a nyílt óceánt a magánhangzók megmentéséért, fedezd fel a titkos szigetet, ahol a mássalhangzók partot értek, vágj keresztül a vad dzsungelen és engeszteld ki a sértődött y-t, de vigyázz, a szókalózok lesben állnak és zsákmányra vadásznak. A küldetés végére igazi hősi diadalokkal és megannyi új ismerettel gazdagodhatsz. Interaktív digitális színházi előadás általános iskolák 1-3. osztályos tanulói számára. Videó animáció tervező: Papp Zoltán Gábor Videó programozó: Drozda József Grafikus: Gulyás Győző Vizuális rendezőasszisztens: Kolostori Ráhel Videó animáció rendező: Kolostori Gábor Diák: Deák Demeter / Kuna Márk Károly
Kiss Judit Ágnes Babaróka-könyvei az utóbbi években hatalmas sikert arattak az óvodás gyerekek és szüleik körében. A mesék egy emberi tulajdonságokkal felruházott, hétköznapiságában is különleges rókacsalád mindennapjait dolgozzák fel. Főhősük, Babaróka a történet kezdetén hároméves, és éppen óvodába (vagy ahogy Rókáéknál mondani szokás: kölyökőrzőbe) készül. Milyen lesz egész nap a kölyökőrzőben lenni Mamaróka nélkül? Lesznek Babarókának barátai? Egyáltalán hogyan kell barátkozni? A bájos és humoros történetek mind egy-egy ismerős konfliktus és annak feloldása köré szerveződnek: szorongás az új társaságban, játék a nagyobbakkal, hiszti a boltban, családi súrlódások, költözés, kistestvér születése. A mese komolyan veszi a kisgyerekkor egyszerű és mégis bonyolult kérdéseit, miközben megmutatja, ahogy egy kisróka számára lassan kinyílik a világ.
A hűség fogalma, a zárt, hagyományos házasság eszméje elavult, túlhaladott, hagyjuk a régi, klasszikus, olasz “felszarvazást”, viselkedjünk modern, civilizált emberek módjára, véli Mambretti doktor Dario Fo fergeteges komédiájában, s egy napon zöld utat kap feleségétől, Antoniától:– Menj csak! Szabad a pálya, feküdj le azzal, akivel tetszik… Nekem ez nem megy! Megvagyok én így is… ha te semmiképp nem akarsz már velem lenni, hát akkor én inkább egyedül… Hidd el, nyugodt vagyok, semmi baj, elülök én szépen itthon…Csakugyan ilyen egyszerű lenne ez az egész, férfi és nő között? Újra lehet alkotni egy házasságot azzal, hogy kinyitják? Bizony, Mambrettiék hálószobája is huzatossá válik, hálószobatitkaikat viszont teregessék ki ők maguk estéről estére. Vajon bírják-e az iramot?
A gyermeki borzongás teljesen természetes dolog. A félelem mint sok más pozitív és negatív érzelem, egyszerűen az élethez tartozik. Tehát nem probléma, ha a gyerekek időnként bizonytalanok, bátortalanok. Ugyanakkor érdemes megmutatni nekik, mi az, amit le kell és le lehet győzni, és hogy a világ akkor teljes, ha ezekkel a félelmekkel együtt egyensúlyoznak benne.
A különleges vizes technika igazi kuriózum a magyar cirkuszművészet történetében, ennek köszönhetően egy egyedülálló vízi cirkuszi show-t láthat a közönség Budapesten. Az ismerős porond hol fényjátékos szökőkúttá, hol csendes tóvá, hol háborgó tengerré változik át – így egészítve ki a fellépő művészek csodálatos produkcióit. Neon pillangókká változó levegőakrobaták, varázslatos illúziószámok, tréfás bohócok, a kupola alatt szárnyaló ara papagájok, mókás kutyaszám és megannyi csoda vár a Fővárosi Nagycirkuszban!
Az előadást négy szereplő játssza: két színész, egy hajléktalan aktivista és egy szociális munkás, aki szakértőként segít kiigazodni a sokak által alig ismert világban.
m.a.d.a.m. | Dalok a szobából. Az előadás alkotói, előadói (tánc, mozgás, zene, hang): Horváth Réka, Hrotkó Csenge, Lang Tímea, Nagy Enikő, Pálinkás Máté, Pekár Attila, Táibl EszterZeneszerző: Horváth RékaSzövegíró: Hrotkó Csenge, Horváth RékaKoreográfiák, rendezés: a Társulat "A hangokat a mozdulatok egészítik ki, a mozdulatokat a hangok és így alakulnak dalokká, melyek az elmúlt egy év alatt forrtak össze és különböző érzelmi állapotokat testesítenek meg. Az est egy akusztikus koncerttánc több szólamban."Hangszerek: gitár, ukulele, basszus gitár, zongora, fuvola, csörgők, női ének, csörgők
II. József uralkodása idején Bécsben járunk, itt él és alkot Mozart.Az a Mozart, akit környezete kritizál, elutasít és bánt. Egyetlen embernél talál megértésre, csupán az udvari komponista, Antonio Salieri ismeri fel az ifjú zsenialitását. Shaffer drámaírói nagyságát dicséri, ahogy Salieri óvó szeretete Mozart zenéjének bűvöletében aljas féltékenységgé dagad, és már csak egy célja marad: megsemmisíteni az ifjú zsenit, és elsöpörni életművét. Zenészek: NÉMETH GÁBOR(HEGEDŰ), KÖRMENDI JOHANNA(HEGEDŰ), ZSÓTÉR ZSÓFIA, KALOCSAI ESZTER (BRÁCSA), AGÁRDI ESZTER(CSELLÓ) Táncosok: CZAKÓ GÁBOR, HORVÁTH ÁDÁM, PÁLFI GABRIELLA, TONHAIZER TÜNDE
Ismerd meg a jövő humoristáit, vagy próbáld ki magad a színpadon egy ötperces anyaggal!A közönség dönt, hogy ki az est legjobb stand up komikusa. Az első három helyezett pénzdíjazásban részesül.A Humortechnikumot már évek óta megrendezzük a Budapest Gardenben. Eddig szezonális jelleggel léptek fel az amatőrök, 2022-től már egész évben várjuk a stand up comedy fellépőket. Minden alkalommal Open Mic. Az előadások remek szórakozást nyújtanak. Van, aki azért, mert nagyon jó és van, aki azért, mert nagyon...A tehetségkutatóinkon feltűnt fellépőink 8 éve szerepelnek a Comedy Centralon, a Showder Klubban és a Rádiókabaréban.Az előadásokon minden esetben egy rutinos Showderes arc is fellép, de bárki megjelenhet a TV-ből. Például Orosz Gyuri, Magyed, Bruti, Rekop Gyuri, Trabarna, Somogyi András, Maczkó Ádám, Redenczki Marcsi, Záhonyi-Ábel Dávid, Gajdos Zoltán, Valtner Mályki vagy Horváth Gábor.
Négy vén totyakos groteszk keringője egy felvonásban – haláli vígjáték. Az Illúziók négy öreg története. Akik “igen furcsán élték le az életüket”. Ivan Viripajev drámája két idős házaspárról szól. Arról, hogy hogyan szerették, vagy nem szerették egymást, vagy a másikat.Arról, hogy mennyire voltak őszinték. Vagy mennyire nem.Arról, hogy mi a legfontosabb, amire az ember halála előtt gondol, mi az amit feltétlenül el kell mondania, mielőtt méltó módon távozna e világból.És hogy akárhonnan is nézzük, ez az egész súlyosnak hitt élet csak egy nagyon furcsa játék.A Helytelenek Társulat bábelőadás formájában dolgozta fel a darabot, ezzel is hangsúlytadva ennek a groteszk, furcsa kis "keringőnek", amit a négy öreg egymással lejt.
Vajon ártatlan vagy bűnös Leonard Vole, a jóképű fiatalember, akit egy idős hölgy meggyilkolásával vádolnak? Ráadásul a felesége a vád tanúja! Az ő kezében van a sorsa. Agatha Christie ezúttal is mesterien szövi a szálakat a fordulatokban, meglepetésekben gazdag krimijében, melynek a legfőbb helyszíne a tárgyalóterem, ahol a néző szinte esküdtszéki ülnökként vehet részt az izgalmas nyomozásban.