?>

Programkereső

Napi online

Everything is Online!

Most, hogy az általános iskolások újra online járnak iskolába, kicsit nehezebb lesz géphez jutni. Viszont arra az esetre, hogy ha sikerül, ajánlunk pár programot. Szóval senki ne kapcsolja ki, ha kicsöngettek!

heti online színház - válogatás

Táncszínház ON - Feledi János - Feledi Project: Rekviem

Online, március 9., 20.30h

"Ha valaki meghal, az csak úgy tűnik, mintha meghalt volna. Továbbra is tökéletesen eleven marad a múltban, éppen ezért nagy butaság, ha az emberek sírnak a temetésén. Minden egyes pillanat, a múlt, a jelenés jövő, mindig is létezett és mindig létezni fog." (Kurt Vonnegut)

Azt meséld el, Pista!

Online, március 9., 20h

"Mi lenne, ha Örkény István egy nap újra megjelenne, egy színészben, egy színházban, egy este, leülne, venne egy lélegzetet, mesélni kezdené - olykor felállna - az életét, azután megint eltűnne? Ezen az estén az író a színész testét ölti magára." - Bereményi GézaAz Azt meséld el, Pista az utóbbi évek legsikeresebb egyszemélyes színházi előadása Budapesten. Százkilencvenkilencszer került színre a Komédium Színházban, sokszor vidéken, és határainkon túl láthatták Nagyvárad, Pozsony, Kassa, Bécs, München, Berlin, Stuttgart, Róma, Párizs, London, New York, Washington, Toronto magyarul értő nézői. Az új színházi évadban a kétszázadik előadástól a Madách Kamrában látható."Mikor a Madách Kamara művészeti vezetője lettem, úgy éreztem, nem szabad ezt a darabot néhány utcányira a mi színházunktól játszani. Köszönet illeti a Komédium vezetőit, akik megértve ezt az új helyzetet, elengedték az előadást. Remélem, ez a színházi este megtalálja közönségét színházunk régi és új nézői között is. Szeretettel várom Önöket a Madách Kamarába." - Mácsai Pál

Vígszínház: A vörös oroszlán

Online, március 10., 20h

Szepes Mária 1946-ban megjelent regénye néhány hónap után zúzdába került, mint veszedelmes, felforgató irodalom. A kimentett néhány példány azután kézről kézre járt évtizedeken át; tiltott gyümölcsként élvezték azok, kik hozzájuthattak, de a mű így is kultuszregénnyé vált.A könyv alaptémája egy elixír, maga a Prima Materia, amely halhatatlanná tesz. A történet 1535-ben indul, és háromszáz évvel később ér véget. Újabb és újabb életeken és halálokon át követhetjük végig egy nyughatatlan lélek reinkarnációs fejlődéstörténetét. Venczel Vera számára a vígszínházi színpadi változatot a rendező, Bodor Böbe, és a drámaíró-dramaturg, Lőrinczy Attila készítette el.

Táncszínház ON - Bozsik Yvette Társulat: Kodály-Ligeti-est

Online, március 11., 20.30h

Az est egyik részében a Galántai táncok, Kodály Zoltán egyik legnépszerűbb zenekari műve kerül feldolgozásra. Kodály Galántán töltötte gyermekkora legszebb 7 évét, ennek állított emléket e műben.

Mady Baby

Online, március 11., 19h

Egy nehéz körülmények között élő bukaresti lányt, Madalinát az Írországban élő barátja ráveszi, hogy költözzön ki hozzá. A repülőtéren a lány találkozik egy másik román fiúval, aki szintén Írországba indul szerencsét próbálni. Pár hónappal később találkoznak újra, amikor Madalina már prostituáltként dolgozik.

RS9 Színház: Minden jót, Elling!

Online, március 12., 19h

Elling és Kjell egy hosszabb vidéki „szanatóriumi” pihenés után lehetőséget kapnak arra, hogy újra a mindennapok részeseivé válhassanak: Oslo központjában kiutalnak nekik egy lakást, ahol akklimatizálódhatnak. Ebben a mentoruk is a segítségükre van. Ám a kihívás nagy.

Budapesti Operettszínház: Tajtékos dalok

Online, március 12., 19h

Boris Vian a huszadik század európai irodalmának egyik legeredetibb figurája, egyéni hangvételű regényei óriási példányszámban fogynak, a fiatal korosztály egyik meghatározó szerzője. Ebben a játékban megelevenednek Vian életének főbb helyszínei.

Jászai Mari színház: Játék a kastélyban

Online, március 12., 19h

Molnár Ferenc nászútjáról visszaérkezve Bécsbe, két egymásba nyíló szobát nyittatott színésznő feleségével a Hotel Imperialban. Darvas Lili egész nap a német nyelvet gyakorolta fáradhatatlanul: ugyanazt a sort akár ötvenszer is elmondta egymás után Az Orleans-i szűz, a Barnhelmi Minna című darabokból, vagy éppen Goethe Egmontjából.

Katona József Színház: Jeanne d'Arc

Online, március 12, 19h

Egy alig 19 éves lányt megölnek, elevenen elégetnek. Egy széttartó nemzet tagjai egy olyan országban, ami darabjaira hullhatott volna, ha ennek a lánynak a hite és megszállottsága nem menti meg ettől őket. Mivel érdemelte ki ezt a büntetést? Ideológiai viták áldozata lett? Miért tagadta meg az az ország, amelyikért heroikus küzdelemmel harcolt? Átfordulhat az eltökélt hit fanatizmusba, a kiválasztottság érzése önhittségbe? Jeanne d’Arc-ot 1431-ben Rouen városában máglyára veti az inkvizíció. A vád eretnekség és boszorkányság.

RS9 Színház: Malte Laurids Brigge

Online, március 12., 19h

Malte paranoiás szkizofrén. "A libido fejlődésében zavar következik be, a libido az Egót szállja meg és az Ego ily módon grandiózus fontosságra tesz szert. Nem alakulhatnak ki  érzelmi és szeretetkapcsolatok. A kapcsolatiság elrettentő, taszító és fenyegető...ugyanakkor a téveszmeképződés kisérlet a világ jelentéssel való felruházására." (Tringer László) Rainer Maria Rilke írásából, Görgrey Gábor fordításának felhasználásával színpadra alkalmazta és rendezte: Lábán Katalin

Örkény István Sznház: Diggerdrájver

Online, március 12., 20h

"Nehézgépkezelő vagyok. Közérthetőbben: markológépes. Itt Londonban: digger driver.A nyelvtudásom alig haladja meg az alapfokot. Nem szerencsét próbálni jöttem, hanem jövőt biztosítani a nyolcéves gyerekemnek, és tisztességes fizetést találni magamnak. Elvegetálhattam volna a hátralévő életemet a nyugdíjig, végül is biztos állásom volt. A szakmában elértem a csúcsra. Aztán ahogy teltek az évek, egyre kevesebb jutott a bevásárlókosárba és egyre többet kellett fizetni érte, az országra meg valami olyan kilátástalanság és letargia telepedett, hogy szabályosan fojtogatott.Amikor az ember elhagyja a hazáját, az olyan, mint amikor elválik attól a nőtől, akinek elrebegte a "boldogító igen"-t, aztán a válás után valahogy egy hülye kurva lett. Vannak jó válások, és örök-harag válások. Aztán ugye szeretjük magunkat a válás után kihasznált, átvert áldozatnak tekinteni és szeretjük ezt mindenkinek elmesélni..."

Átrium: Fehér nyuszi, vörös nyuszi - előadja: Nagy Sándor

Online, március 13., 20h

Az iráni szerző, Nassim Soleimanpour nemzetközi sikert aratott különleges darabjának nincs próbája, nincs díszlete, nincs jelmeze, nincs rendezője. Egy színész életében csak egyetlenegyszer adhatja elő a darabot, amely kísérlet a színház hatalmának demonstrálására.

Radnóti Színház: MOLIÉRE - the passion

Online, március 13., 20h

Eine Passion (Molière. Egy passió) című színdarabja a négy leghíresebb Molière-komédia kortárs újragondolása, azok összefűzése egy grandiózus nagyságú művé. A színdarab legendás világpremierje 2007-ben volt a Salzburgi Ünnepi Játékokon, Luk Perceval rendezésében.

Örkény István Színház: A hattyú

Online, március 13., 20h

A hattyú mesterkomédia: bravúros humorú, szellemesen éleslátó, pestiesen gúnyos. Egy trónfosztott dinasztia feje, Beatrix, tűzön-vízen keresztül próbálja visszajuttatni családját a hatalomba. Ehhez egyetlen eszköz van a kezében: féltve őrzött lánya, Alexandra. Őt kell hozzáadni Albert herceghez.

Vígszínház: A rendes lányok csendben sírnak - online bemutató

Online, március 13., 19h

Jobb hallgatni, félrenézni, továbbmenni... És csak csendben sírni. Főleg ha nő vagy. – Ez a túlélési stratégia működött a kilencvenes években a csallóközi kisvárosban, Dunaszerdahelyen, ahol pokoli események tették elviselhetetlenné a hétköznapokat. Húsz évvel később Durica Katarina megtörte a csendet, és beszéltetni kezdte azokat a nőket, akik annyi éven át hallgattak, pedig tanúk voltak, tanúk és áldozatok.

Madách Színház: A két egyetlen - Karinthy Frigyes nagy szerelmei - online bemutató

Online, március 13-14., 20h

Fráter Zoltán a tények játékos felhasználására épülő „szellemjárása” a „két egyetlen” közt őrlődő Karinthy tragikomikus helyzetét és élete döbbenetes érzelmi fordulatát mutatja be. Karinthy Frigyes huszonöt éves, amikor kalandos körülmények között megszökteti nagy szerelmét, a három gyermekes Judik Etel színésznőt. A férj haragja elől fél évig bujkálnak Berlinben, majd nagyobb összeggel megbékítve a férjet, Budapesten házasságot kötnek. Az író a „bogárka, bogaram” becézéséből adja a Boga nevet imádott párjának, aki az első világháború után kitörő spanyolnátha-járvány áldozata lesz. Karinthy ezt jegyzi naplójába felesége halála után: „Úgy érzem, agyamban daganat képződött, amikor ő meghalt…” A gyászoló férfi csaknem két év múlva, egy telefonvicc meghívását komolyan véve ismerkedik meg az akkor még férjes asszonnyal, Böhm Aranka orvosnővel. A szenvedélyes, minden férfit meghódító Aranka már másfél évtizede színesíti érzelmi viharaival a házasság hétköznapjait, amikor Karinthyt, aki mindvégig olthatatlan szerelemmel gondol Bogára, 1936-ban valóban műteni kell. Az élet-halál között lebegő író egyszerre két nővel viaskodik, képzeletben Bogával, a valóságban Arankával…

Szkéné Színház: A zsidó

Online, március 13., 18h

Öt különböző korú, hátterű és intelligenciájú személy (iskolaigazgató, lengyel- és angoltanárnő, testneveléstanár és egy katolikus pap) egzisztenciális érdekből - a jövő érdekében - kell, hogy szembesüljön a múlttal, egy tanári szoba jól ismert és remekül ábrázolt keretei között. Az együtt töltött idő észrevétlenül világítja meg azokat a folyamatokat, amelyek ebbe a helyzetbe sodorták őket. Szép lassan elkerülhetetlenné válna a morális kérdésekben való nyílt állásfoglalás, de felelősségvállalás helyett csupán felelősségre vonás történik. Senki nem akar áldozat lenni...A lengyel Artur Pałyga darabja saját népét készteti a történelmi múltjával való számvetésre.Vajon mi hol tartunk ezen az úton?

Budapesti Operettszínház: János vitéz

Online, március 13., 19h

A Petőfi Sándor elbeszélő költeménye alapján született daljáték 1904-es, Király Színházbeli ősbemutatóján a darab elsöprő sikere még az alkotókat is meglepte. A színpad hol felpezsdült, hol megnyugtató vidámságot árasztott, a közönség derült, nevetett, majd Bagó meghatóan szép dala alatt már a sírás kerülgette a nézőket.

Nemzeti Színház: Körhinta

Online, március 13., 19h

A Körhinta története az ötvenes évek Magyarországán játszódik, ahol a közös földművelői sorsot "felkaroló" termelőszövetkezetek jelentik az új társadalmi rendet. De nem mindenkinek. A szövetkezetből ki akar lépni Pataki István, és a lányát - földegyesítés okán - egy egyéni termelőhöz kívánja feleségül adni. A lány, Mari azonban mást szeret, Mátét, aki viszont a szövetkezetben keresi és találja meg a boldogulását. Mari szembeszáll az apjával...

Gólem Színház: Szalonklára

Online, március 14., 19.30

Adott egy történelmi idő: 20. század. Adott egy nehézség: zsidó származás. Adott egy apa: szabómester. Adott egy név: Rotschild. Minden adott körülmény ellenére Rotschild Klára nem az az ember volt, aki hagyta volna, hogy ez az összes tényező megkösse a kezét, sőt. Divat nagyasszony. Kelet Chanelje. Felnőni egy híres szabómester mellett. Bíróság. Megnyitni egy saját üzletet. Sikeressé válni. Bíróság. Párizs. Háború. Mindent elveszíteni. Kitelepítés. Újra építkezni. A rendszert mosolyogva kijátszani. A konkurenciát legyűrni. Titónénak ruhát készíteni. Külföldi vevőknek varrni. Évente többször Párizsba utazni. Tervezni. Eladni. Tervezni. Eladni. Tervezni. Egyedül. Ez az igaz történetek által inspirált fiktív dráma egy alternatív olvasatot mutat a divatnagyasszony életéről. Rotschild Klára: Rotschild Klára.

gyerek heti színház

Fővárosi Nagycirkusz: Dinasztiák

Online, március 12., 18h., március 13-14, 15h

A Dinasztiák a világhírű magyar artistaművészet előtt tiszteleg. A február 13. és április 18. között megtekinthető műsorban háromhetente különböző fellépőket és számokat láthat a közönség, összesen pedig több mint 70 kiváló hazai artista lép majd a porondra.  

Kolibri Színház: Völgyhíd

Online, március 12., 18h

A középiskolás Péter kollégista Veszprémben. Apja üzletember - a fiú nyaranként a vállalkozásaiban segédkezik -, anyja háziasszony. Jó tanuló, szófogadó gyerek, aki nem osztja barátja, Deda mindennel szemben ellenséges, lázadó, lázító véleménynyilvánításait.

Kolibri színház: Kippkopp gyerekei

Online, március 12., 18h

Ebben az epizódban a szülők és a gyerekek közösen találják meg a megoldást a gondjaikra. Az előadás azt is megmutatja, hogyan élhetünk harmóniában a természettel, hogyan válnak egyéniséggé a testvérek, milyen jó egy nagycsaládban az élet.

Kolibri Színház: Mágikus állatok iskolája

Online, március 12., 18h

Milyen érzés lenne, ha lenne egy saját, csakis hozzád kötődő állatod? Aki téged megért, beszélgetni tudsz vele, mindenhova elkísér, és soha többé nem kellene egyedül lenned? A valóság ötvöződik a gyerekek képzeletvilágával.

Táncszínház ON - Sivasakti Kalánanda Táncszínház: A csodafa tündére

Online, március 13., 11h

A boldog indiai meseidőkben élt egyszer egy király. Vígan és eseménytelenül uralkodott mindaddig, míg egyszer, egy áttáncolt nap után álmot nem látott. Álmában a tengeren járt, a tengerből kinőtt egy csodafa és azon a fán megpillantotta a legszebb lányt, aki valaha létezett. Attól kezdve nem tudott másra gondolni, csak őrá.

Budapest Bábszínház: Rumcájsz

Online, március 13. 10.30h

Képzeljétek, egyszer egy nagy zsák búzát vittem őrölni a fölső molnárhoz, aki azt se szó, se beszéd, elvette tőlem. Ott álltam hát egy szem búza nélkül. Na, ekkor érkezett a híres erdei rabló, Rumcájsz. Megtudta, mit tett velem a molnár, előkapta a csodaverklijét, amit még a vízimanótól kapott, és elkezdte sebesen tekerni. Hirtelen minden visszafelé ment. Az ottani sok zsákból kiszóródott a Iiszt, maggá változott, a mag visszakerült a földbe. Így ment ez szép sorban. Amikor a malom udvarán már csak egyetlen zsák liszt maradt, Rumcájsz abbahagyta a verklizést, hátára vetette a teli zsákot és elhozta nekem. Az asszonykám finom kenyeret sütött, én pedig cserébe megígértem Rumcájsznak, hogy mindenkinek elmesélem különös történeteit. - Schneider Jankó rendező

Budapest Bábszínház: Szegény Dzsoni és Árnika

Online, március 14., 10.30h

Szegény Dzsoni a világ legszabadabb emberének vallja magát, egészen addig a napig, amíg meg nem ismerkedik Árnika királykisasszonnyal, Östör király leányával.  Szegény Dzsoni a világ legszabadabb emberének vallja magát, egészen addig a napig, amíg meg nem ismerkedik Árnika királykisasszonyal, Östör király leányával. Onnantól kezdve Szegény Dzsoni a saját szívének rabja lesz: beleszeret Árnikába, és Árnika is belé. Jöhetne az ásó-kapa-nagyharang, az én a tied, te az enyém, ha nem keresztezné a szerelmesek tervét a Százarcú boszorkány. A gonosz öregasszony rettentő átokkal sújtja őket: ha Dzsoni ember, akkor Árnika kacsává változik, ha pedig Árnika ember, akkor Dzsoniból lesz kacsa. A szerelmesek egyetlen vágya, hogy újra egyformák legyenek, ezért útnak indulnak, hogy megkeressék a Hétfejű tündért, aki talán feloldhatja az őket sújtó átkot. Óriási hatással volt rám kiskoromban Sólyom András filmadaptációja. Törőcsik Mari Százarcú Boszorkányától még ma is lúdbőrös vagyok.Pájer Alma Virág rendező

Pesti Magyar színház: Rumini

Online, március 14., 11h

A tengerész-kalandregényekből jól ismert Rumini és társai ezúttal ismét nagy bajba keverednek. A vadonatúj, színpadra írt történetben Ferrit-sziget gonosz úrnőjének életveszélyes kelepcéje várja őket, ahonnét csak fortélyok, leleményesség és önfeláldozó bátorság révén lehet szabadulni.

Félsz, hogy fájni fog a szülés? Így csökkentheted a félelmeidet és a kínt gyógyszer nélkül

A szülés kínjaitól joggal tartanak az anyukák. Ám léteznek módszerek, amelyek orvos nélkül is segítenek, ezek közül mutatunk egyet.

A megcsalás a jövőbeli kapcsolataidat is veszélyeztetheti. Akkor is, ha te voltál hűtlen

Meddig tart feldolgozni a félrelépést? Akár a másikban, akár önmagunkban csalódtunk, úgy tűnik, sokáig.

Tudod fejből, hogy melyik pénzen ki vagy mi szerepel? Kvíz!

Bár nap mint nap kézbe fogjuk őket, alaposan nem tanulmányozzuk, milyen ábrák vannak a forinton. Vagy te emlékszel rá fejből?