A hírhedt elődnél, a Titanic-nál is nagyobb hajó néhány órával azután, hogy elhagyta Civitavecchia kikötőjét, 4200 utassal a fedélzetén zátonyra futott Giglio szigeténél. A tragikus esemény talán elkerülhető lett volna, ha a kapitány nem merészkedik olyan veszélyesen közel a parthoz. A film a mentőcsapat munkáján keresztül mutatja be a történteket, hogy fény derülhessen a bekövetkezett hibákra. Választ kaphatunk arra a kérdésre is, hogyan zajlik egy ilyen esetben a túlélők utáni kutatás. A baleset óriási kihívások elé állítja a következő hónapokban a mérnököket is. Mi történik a méregdrága szerkezettel: vajon sikerül szakszerűen darabokra szedni és kiemelni? Meg tudják állítani az üzemanyag tengerbe ömlését?, Az utasok sokszor azt gondolják, napjainkra már annyira biztonságosak a közlekedési eszközök, hogy szinte kizárt egy ehhez hasonló katasztrófa bekövetkezése. Az előírások szerint egy ilyen hajón több mentőcsónaknak kell rendelkezésre állnia, mint amennyi utas a fedélzeten tartózkodik. A legénység minden indulás előtt elpróbálja a vészforgatókönyvet, hogy ha bekövetkezik a baj, minden olajozottan menjen, és még véletlenül se fordulhasson elő a Titanic tragédiájához hasonló esemény. A Costa Concordia esetében a mentőcsónakok számával nem is volt gond, azonban annyira megdőlt a hajó, hogy egy részüket nem tudták vízre tenni. A fedélzeten eluralkodott a káosz, erről tanúskodik annak a 17 embernek a halála, akik életüket vesztették a toszkán partoknál, illetve az a 15 utas, akik azóta sem kerültek elő.
Hozzászólások