Rengeteg

16 éven aluliak számára nem ajánlott magyar filmdráma, 90 perc, 2003

Értékelés:

46 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

46 szavazatból
Szerinted?
Budapest és lakosai a XXI. század elején. Fiatal magyarok életéből kiragadott képek a nagy metropolisz árnyékában. Egy-egy embernél csak rövid időre állunk meg, gyakran a nevüket, lakhelyüket és múltjukat sem ismerjük meg. Sok hős tűnik fel, számos szituációban. A film két, bevásárlóközpontba igyekvő emberrel kezdődik. A további események kaleidoszkópként követik egymást: betekintést nyerhetünk egy nő életébe, amint egy férfival veszekszik, megismerhetünk egy fiatal lányt, aki azon kapja magát, hogy szadista nagymamájára kezd hasonlítani, majd tanúi lehetünk egy öreg autó vásárlása közben folytatott párbeszéd meglepő eredményének. Mindennapos események rengetege. Fliegauf amatőr színészek segítségével, napjaink szlengjét alkalmazva, a komédia és a dráma közti ingadozással igyekszik visszaadni a főváros arcát. A szereplők és a közöttük fennálló kapcsolatok eredetiségét kihangsúlyozzák a digitális kamerával felvett jelenetek. Az eredmény egy költői, sőt titokzatos film egy érdekes magyar rendezőtől.
Bemutató dátuma: 2003. szeptember 11. Forgalmazó: Mokép

Stáblista

Díjak és jelölések

  • 34. Magyar Filmszemle

    2003
    Első filmes rendezői díj (Simó Sándor emlékére)
  • 34. Magyar Filmszemle

    2003
    Legkiemelkedőbb produceri munka: Muhi András
  • 34. Magyar Filmszemle

    2003
    Külföldi kritikusok Gene Moskowitz díja: Fliegauf Bence

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
tóthlászló márc. 17. 09:36:51 10/10
Rendkívül izgalmas és pergő film arról, hogy az emberek a normalitás látszata mögött milyen sokszínű és probléás életet élnek. Ugyanakkor ez Zolnay Pál: Fotográfia című remekének utánérése.
2/10
stringfellowronnell@gmail 2023 nov. 08. - 23:53:01 2/10
Rettenetes a hangminőség, iszonyú alapzaj van, a harmadik jelenetnél feladtam, mert éjjel van és nem akarom jobban felhangosítani a sistergés alatti makogást.
10/10
tóthlászló 2023 aug. 15. - 07:11:37 10/10
Furcsa film, szinte lehetetlen kihámozni az egyes epizódok értelmét, de izgalmas.
1/10
ef 2021 ápr. 16. - 08:24:37 1/10 Előzmény Samu-Nagy Emese
"nem ismerem a rendezőt, de egy okoskodó, sznob, ostoba műmájer lehet."

Nemcsak ostoba, de szélsőséges is.
A minap bírta nyilatkozni :" a funkcionális mozaikcsaládok akár többet is adhatnak egy gyereknek, mint a hagyományosak"
1/10
Samu-Nagy Emese 2018 okt. 30. - 17:28:42 1/10
Hűha.
Nagyon gyenge.
Nem ismerem a rendezőt, de egy okoskodó, sznob, ostoba műmájer lehet.
A motyogás, és az amatőrök szerepeltetése még nem jelent hitelességet.
Értem én, hogy a magyar színészek nagy része nem tud természetesen létezni filmen, de szerintem ez a színészvezetés hibája. És valszeg pont azért történhet meg, mert a rendezők nem tudnak olyan instrukciót adni, amivel természetességet csalhatnak elő egy színészből. de egy amatőr sosem lesz érdekes, árnyalt vagy drámai. Motyogógás, csinálmányos álfeszkó.....
Nagyon nagyon modoros és sznob film. Akárcsak a Dealer.
zedharris 2013 dec. 13. - 16:40:16
koncepciótlan, steril és vérszegény kameramunka, gyenge színészvezetés, gyenge színészek, és igencsak harmatos Cassavetes-i szituációteremtési kísérlet

tipikus budai értelmiségiek által forgatott mûvészfilm, egyenesen tarr béla seggébõl
1/10
Éduah 2012 máj. 17. - 15:44:47 1/10
ha a rendezõnek az volt a célja, hogy unszimpatikus, ronda és ellenszenves embereket válogasson össze, akik annyira tehetségtelenek, hogy néhány mondatot sem tudnak némi átéléssel elmondani, akkor jó munkát végzett.
gondolom a "történet" is ilyen színvonalú, nem volt türelmem végighallgatni a sok értelmetlen párbeszédet.
7/10
sanderb 2012 febr. 20. - 16:47:28 7/10
Az ötlet szuper, az epizódok sora okosan ki lett találva. Tehetségrõl árulkodó kísérletként definiálnám, néha jó ilyet is látni, bár túlzottan nagy filmélményt nekem nem tudott nyújtani. Respektálom a különutasságot, de ez nem ejtett hasra. Erõsebb dialógusok kellettek volna és hitelesebb színészi játék a szó szoros értelmében. Ja és még a másik: egy egész filmet elég idegesítõ úgy végignézni, hogy nem 'enged' a kamera a premier plánból, még csak néha sem töri meg egy-egy szekond plánnal sem, inkább vágatlanul kapkod az arcok között, amelyek a sminkeletlenségtõl idõnként irritálóak tudnak lenni. A film a bõrhibákra amúgy is jóval érzékenyebb, mint a valós életben a szem. Mondjuk, minden tudatosan lett ilyen, mondjuk 10/7.
Redfield 2010 febr. 06. - 13:44:38
Én nem véltem benne nagyon felfedezni a humort. Persze, vannak olyan epizódok meg beszólások benne amik mulattatóak tudnak lenni az általad említett abszurditás kapcsán, de maguk a történések, ha nem is kivétel nélkül, de teljes mértékben hétköznapiak. Például ott van az ágyban fekvõ nõ története. Nagyon mély pszichológiai alapokkal bír, teljes mértékben jellemezhetõ ezzel egy rakás ember, és az, hogy errõl beszél is valaki egyáltalán nem ritkaság vagy ilyesmi. A kutyás rész (másik nagy kedvencem) bár maga, mint szituáció nem épp mindennapi, mégis a hangsúly soha nem ezeken a helyzeteken van, ahogy az általad említett második epizódban sem azon van a hangsúly, hogy vajon mi lehet az a lény, amit a két srác bámul. Amire ez a film igazán ráfókuszál, az a reakció, a mozzanatok, a legapróbbak is. Az emberek mesélnek magukról azzal, hogy nem magukról mesélnek. Teljesen mindegy, hogy mirõl beszélnek a végeredmény szempontjából. Egyedül az számít, ahogy gondolkodnak, éreznek, cselekszenek, és ezekbõl ha sokat nem is látunk, ahhoz pont eleget látunk, hogy tudjuk: bárkire rápasszolhat valamelyik profil akit egy plázában láthatsz.
Redfield 2010 febr. 06. - 13:35:47 Előzmény sipmester
Hát ezt benézted akkor. Üvegtigris esetleg? Közelebb áll hozzád?
Összes hozzászólás