Biciklitolvajok

Ladri di biciclette
korhatárra való tekintet nélkül megtekinthető olasz dráma, 89 perc, 1948

Értékelés:

89 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

89 szavazatból
Szerinted?
Antonio, a külvárosi, munkanélküli családapa hosszú hónapok óta először dolgozhatna plakátragasztóként. A munkához azonban elengedhetetlenül szüksége lenne biciklire. Miután a megváltó jármű a zálogházban helyet cserél a feleség utolsó lepedőjével, úgy tűnik, Róma kiábrándító mocska enged szorításából. Ám az első munkanapon ellopják a kerékpárt. Antonio és kisfia, Bruno a tolvaj után veti magát."A Biciklitolvajokban egy római munkanélküli végre foglalkozáshoz jut s ennek ellátásához kerékpárra van szüksége. De miközben plakátokat ragaszt a falakra, ellopják a kerékpárját. Egész álló nap járja Rómát, hogy megtalálja nélkülözhetetlen munkaeszközét, de hiába. Így lesz ez a hétköznapi esemény egy szívettépő tragédia tárgya..." (Georges Sadoul)
Forgalmazó: Örökmozgó

Stáblista

Díjak és jelölések

  • BAFTA-díj

    1950
    Legjobb film
  • Golden Globe-díj

    1950
    Legjobb idegennyelvű film
  • Locarnoi Filmfesztivál

    1949
    Zsűri különdíja: Vittorio de Sica

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
trudy 2022 máj. 09. - 11:52:51 5/10
Én leszek az első, akinek ez a film nem azt az élményt adta, amit várt. A cím alapján egy humoros, aranyos filmre számítottam, de lehet, hogy el kellett volna olvasnom előtte a cselekményt és máskor, más hangulatban leülni megnézni. Nem könnyű egy 70+ éves filmmel azonosulni, de volt már, hogy sikerült, nem is egyszer, ezért úgy érzem, kell néha ilyen filmeknek is esélyt adni. Mai szemmel már szürreálisan hat, hogy a család egy bicikli ellopásába rokkan majdnem bele, de ha 21. századra vetítem, akkor egy autó ellopásába sem őrülnénk bele ma sem. Szürreálisan hat az is, ahogy a több milliós Rómában próbálja felkutatni az eltulajdonított kerékpárt, ez egy vígjátékban lehetne szórakoztató, de egy filmdrámában kisszerű és életszerűtlen. Arról nem is beszélve, hogy ha valaki nyomorog és a napi betevőért kell küzdenie olyannyira, hogy még az 5 éves gyereke is munkát vállal, akkor nem egy bicikli keresésével tölti a munkanapjait, számára gyanús, random embereket zaklatva, hanem azonnal másik munka után néz. Nekem nem jött át.
10/10
valeriae222 2021 máj. 22. - 13:33:05 10/10 Előzmény breeder
Ez sokkal rosszabb, mint amikor az utolsó 20, 10 vagy akár 1 ezrest lopják el tőled. Ez az, amikor felcsillan a remény, hogy tudsz tisztességesen, becsületesen élni, a családoddal együtt, és ezt a reményt, az utolsó szalmaszálat rabolják el tőled. Olyan kétségbeesett helyzetbe taszítanak, hogy olyat teszel, ami teljesen idegen tőled, idegen a lelkiismeretedtől és gyötrődésre kárhoztat.
10/10
TitusLivius 2018 márc. 09. - 21:52:51 10/10
Hú, ez gyönyörû volt. Kortalan. 10/10
10/10
breeder 2014 jún. 28. - 20:32:37 10/10
Ez egy elképesztõen jó film Vittorio De Sica-tól! :)
Gyakorlatilag örökzöld téma, amit megfilmesített, amely egyszerre megható és elgondolkodtató.
A szegénység és a kilátástalanság örök témáját vitte filmvászonra a rendezõ.
Voltak jelenetek, amikor majdnem elsírtam magam!
Én ezt a filmet mindenkivel megnézetném, aki gazdag, hogy lássa milyen nyomorúságban élni.
Milyen az amikor az utolsó reményét is ellopják az embernek. Mert a bicikli a Ricci család számára a reményt, az utolsó kapaszkodót jelentette. Ez olyan, mint amikor az ember zsebébõl az utolsó 20 ezresét lopják ki a buszon.:S

10/10
Sayang 2012 nov. 03. - 00:43:17
Ráadásul(!) : "Sica elutasította azokat a javaslatokat, hogy a munkanélküli fõhõs szerepére sztárt szerzõdtessen (az egyik jelölt Cary Grant volt!). Választása Lamberto Maggiorani személyében egy torinói munkásra esett, fia szerepére pedig egy hontalanok számára létesített táborból választotta Enzo Staiolát."
lszl139 2011 márc. 20. - 17:45:00
Nekem megvan a filmgyûjteményemben.
10/10
Dudlicsek 2010 jan. 02. - 17:10:14 10/10
Eszméletlen nagy film!
feher06 2010 jan. 02. - 17:09:47
Szerencsére nem találni negatív hozzászólást, megjegyzem nem is lehet.
Páran írják, hogy "kötelezõ" darab. Egyet értek.
Viszont sajnálattal látom, hogy míg ez egy tökéletes és példaértékû film, addig a legtöbb hozzászólást, olyan színvonalon aluli filmeknél találni, amik szót sem érdemelnének.
Kötelezõ darab, így van. Akkor felmerül bennem az a kérdés, hogy miért nem látunk több ilyen remekmûvet a tv csatornáinkon?
A válasz egyszerû a tv-csatornák is pénzbõl élnek (reklámból).
Az igényes nézõk pedig olyan szinten el vannak nyomva, hogy az már...
Az átlag nézõ megelégszik a színvonaltalan, gagyi mûsorral. Ráadásul olyannyira manipulálhatóvá tette õket a "TV-dobozuk", hogy az már...
Esetleg valaki morogva fogadná a "megelégszik" szót, tessék megnézni a nézettségi mutatókat.
IGÉNYTELEN a társadalmunk, ahogy a médiáink is.
Petrapetrus 2009 ápr. 18. - 20:15:58
:-)
offtopic
efes 2009 ápr. 18. - 19:25:09 Előzmény asanisimasa
Ha a neved Fellini Nyolc és fél címû filmjébõl vetted, akkor az a minimum, hogy legalább definíció szintjén tisztában vagy az olasz neorealizmussal. (Ha nem, utánanézel, és nem kommentezel be hülyeségeket.)
Összes hozzászólás