Egy elsőfilmes magyar rendezőnő is ott lesz az idei Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon.
Nyilvánosságra hozta a versenyfilmeket a Cannes-i Filmfesztivál Kritikusok Hete programja, és kiderült, hogy Szilágyi Zsófia Egy nap című bemutatkozó nagyjátékfilmje is meghívást nyert a nagy presztízsű versenybe, ahol minden évben mindössze hét pályakezdő filmrendező mutatkozhat be. A magyar alkotás a mustra végén akár a legjobb elsőfilmet elismerő Arany Kamera-díjat is megnyerheti.

A korábbi évek felfedezettjei közt olyan neveket találunk, mint Alejandro González Iñarritu, Ken Loach, François Ozon, Wong Kar-wai vagy Kocsis Ágnes. Szilágyi Zsófia Enyedi Ildikó és Gothár Péter osztályában végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező szakán. Egy nap című elsőfilmjét a Filmalap Inkubátor programjában Szamosi Zsófia főszereplésével készítette, egy háromgyerekes nő percekre beosztott idejéről.

A film főhőse egy háromgyerekes anya, a cselekmény nagy része a hétköznapok rutinjára épül, a háttérben pedig a házassága válsága húzódik. A dráma a „halasztásra ítélt pillanatokból” bontakozik ki.
„A rutinszerű cselekvésekkel túlterhelt idő, a feladatok ideje ütközik azzal, amit nem lehet ismételni”
– nyilatkozta filmjéről Szilágyi Zsófia.

Az Egy nap mögött egyébként szinte teljes egészében női alkotócsapat áll, hiszen a forgatókönyvíró-rendezőn és a főszereplőn kívül Kenesei Edina és Pataki Ági mint producerek munkálkodtak a produkción, ami a tervek szerint a cannes-i világpremier után ősszel lesz látható a magyar mozikban.
(Magyar Nemzeti Filmalap)