Christopher Nolan ezért választ mindig egyszavas filmcímeket

Tenet, Dunkirk, Eredet, Álmatlanság, Memento – néhány kivételtől eltekintve az alkotónak minden filmje egyetlen ütős szóból áll. Most kiderül, miért.

A Batman-trilógia darabjait (Batman: kezdődik!, A sötét lovag, A sötét lovag: Felemelkedés) és a The Prestige-t (magyarul: A tökéletes trükk) leszámítva a rendező mindegyik filmje egyszavas: Following (magyarul: A csapda), Memento, Álmatlanság, Eredet, Interstellar (magyarul: Csillagok között), Dunkirk és Tenet.

Ha valaki azt hitte, hogy mindez csak a véletlen műve, nagyot tévedett, hiszen a perfekcionista Christopher Nolanről van szó, akinél semmi sem történik véletlenül.

„Számomra a címadás igen furfangos módját jelenti az önkifejezésnek.

Arra keresel megoldást, hogy elmondj valamit a filmről. Bizonyos mértékben ez a fősodorbeli filmek marketingjének a része. Én pedig mindig a lehető legegyszerűbb verzióra törekszem, hogy átmenjen az üzenet” – mondta Nolan nemrég egy podcastben.

„Például amikor a Following forgatókönyvét írtam, még The Following volt, de végül megszabadultunk a névelőtől, úgymond lecsupaszítottuk. Azt hiszem, ekkor kezdett izgatni ez a dolog, hogy olyan rövid és velős legyen a cím, amennyire csak lehetséges. De végeredményben mindez pusztán ösztön” – tette hozzá.

Christopher Nolan legutóbbi egyszavas című filmjét, a Tenetet augusztus 26-án mutatták be a magyar, és szeptember 3-án az amerikai mozikban, de az elővetítéseknek köszönhetően máris sok amerikai panaszkodott rá a Twitteren, hogy olyan hangosak a film akciójelenetei, hogy nem lehet érteni a párbeszédet alattuk – a rendező korábbi nyilatkozata alapján pedig még ez sem véletlen (erről itt írtunk korábban).


(via Uproxx)