Gondoltad volna? A The Irishmanben nem csak a színészek arcát fiatalították meg

A sztárok, főleg a főszereplő, Robert De Niro hangját is évtizedekkel korábbi állapotúra kellett „állítani”.

Ahogy arról korábban már többször írtunk, Martin Scorsese közelgő nagy gengsztereposzának legnagyobb kihívása az volt, hogy a főbb szerepeket alakító Robert De Nirót (a bérgyilkos Frank „Az Ír” Sheeran), Al Pacinót (a maffiaügyekbe keveredett szakszervezeti vezető, Jimmy Hoffa) és Joe Pescit (a Sheerant Hoffa meggyilkolására felbérelő olasz maffiafőnök, Russell Bufalino) úgy 30–40 évvel megfiatalítsák, mivel a rendező ragaszkodott hozzá, hogy a több évtizedet átölelő életrajzi alkotásban a hősöknek ne csak az idősebb, de a fiatalkori kiadását is kedvenc színészei játsszák.

A színészek arcát speciális CGI segítségével varázsolták ifjabbra – de ez persze még nem volt elég, hiszen egy embernek az élete során nemcsak a ráncai szaporodnak meg az arcán, de a hangja is jelentősen megváltozik. Scorsesének a sztárok hangjának újrakeverésében szerencsére egy Oscar-díjas hangmérnök, Tom Fleischman volt a segítségére, aki kezdőként már a Dühöngő bika egyes jeleneteibe besegített, majd az 1982-es A komédia királyában tényleges alkotótársa volt a direktornak, és azóta is együtt dolgozik vele.

Fleischman és csapata Robert De Niro hangjának megfiatalításakor az említett A komédia királyát vették alapul, hiszen abban a színész volt az egyik főszereplő, míg Al Pacino esetében az 1973-as Serpicóból vették a hangmintát. „Nagyon sokat kísérleteztünk. Megpróbáltuk már felvételkor egymáshoz passzítani a hangszíneket. De ez túl extrém megoldásnak bizonyult. Ehelyett

végül az utómunkálatok során hajtottunk végre egy kis »műtétet« De Niro hangján”

– mesélte a szakember.

„Kivettünk egy csomó szuszogást, és módosítottunk a hangmagasságán is” – tette hozzá. A hangmérnök azt is elmondta, hogy Az ír esetében sokkal visszafojtottabb hangokra volt szükség, mint a korábbi Scorsese-gengszterfilmekben, például a Nagymenőkben vagy a Casinóban. „Marty mindig is nagyon tudta, hogy mit akar (már A komédia királya idejében is).

És ezúttal szinte csak a dialógusokra koncentrált. Minden arról szólt, hogy hangzik együtt a párbeszéd és az archív háttérzene. Az egyéb hangeffektek teljesen minimálisra voltak véve, háttérzaj is alig volt; szinte mintha monóban dolgoztunk volna”

– magyarázta Fleischman, aki egyébként Oscar-jelölései közül kettőt is Scorsese filmjeivel ért el (a New York bandáival és az Aviátorral), illetve az arany szobrocskát is végül a direktor által rendezett A leleményes Hugóért kapta meg a legjobb hangkeverés kategóriában.


(via The Hollywood Reporter)