Matthew McConaughey elárulta, hogy készült A Wall Street farkasa ikonikus jelenete

A színész egy videóban mesélte el, mi volt az a titokzatos kántálás, és kinek az ötlete volt betenni a filmbe.

McConaughey a Twitteren indított egy heti „karanténvideó” sorozatot McConaughey Takes címmel, amelyben pályája legfontosabb szerepeiről mesél. Ezen a héten Mark Hanna, a Martin Scorsese által rendezett A Wall Street farkasából a főhős, Jordan Belfort mentora került sorra: a sztár arról rántotta le a leplet, hogy készült a film egyik legnevezetesebb jelenete – az, amiben Hanna egy étteremben magyaráz a kezdő Belfortnak, és eközben előad egy furcsa kántálást.

A színész elmondja, hogy minden filmjében, már az 1993-as Tökéletlen időkben is, talál egy sort a szerepében, ami afféle indítóállásként működik, és ki tudja bontani belőle az egész karaktert. Mark Hanna esetében ez a mondat „a titok a kokain és a kurvák” volt, amikor a figura azt magyarázza a Leonardo DiCaprio által megformált főhősnek, hogy mi a titka a brókerbiznisznek. „Elolvastam ezt a sort, és arra gondoltam: »ha ez a fickó tényleg hisz ebben, akkor mégis ki a fene ez a fickó?«” – mondja McConaughey a videóban.

A sztárnak azonban nem sikerült volna olyan remekül megragadnia a figurát, ha nincs partnere, Leonardo DiCaprio. A jelenet McConaughey kántálásával kezdődik és végződik – ezt azonban se nem Scorsese, se nem Terence Winter forgatókönyvíró nem írta bele a filmbe. Ez egy valódi színészi rituálé, amit a sztár minden felvétel előtt megcsinál, és amikor DiCaprio látta ezt, úgy gondolta, nagyon passzolna Hanna karakteréhez.

„Ez a kántálás igazából olyasvalami, amit nemcsak ebben a filmben, hanem nagyon sok másik filmben megcsináltam már, mielőtt felvesszük a jeleneteimet.

Ez afféle relaxáció a számomra, ami segít kiüríteni a fejem, és ellazítja a hangszálaimat.

Van, hogy változtatok a hangmagasságon, de minden csapó előtt megcsinálom” – mesélte a színész. „Ebben az esetben már lement öt felvétel, rendben voltunk, Martin tovább akart lépni, én is elégedett voltam. De amikor elkezdték volna átpakolni a díszletet, Leonardo megkérdezte: »mi volt ez, amit a felvétel előtt csináltál? mi lenne, ha beletennénk a jelenetbe?«” Szóval leforgatták a képsort a kántálással is, és első próbálkozásra olyan jól sikerült, hogy végül az került be a filmbe.


(via IndieWire)