Még tovább terjeszkedhet a streamelős óriáscég. Velük aztán nem fog kibabrálni sem Cannes, sem az Oscar!
A The Los Angeles Times értesülései szerint a Netflix már konkrét lépéseket tett annak érdekében, hogy Los Angelesben és New Yorkban is mozikat vásároljon magának, ahol a jelek szerint exkluzívan csak a saját filmjeiket mutatnák be. Habár a konkrét filmszínház, amit kinéztek maguknak, túl drágának bizonyult, ezért elálltak a vásárlástól, a lap forrásai azt állítják, a vezetőségnek határozott tervei vannak arra nézvést, hogy a közeljövőben a mozis piacon is terjeszkedjen a cég.
Ennek oka, hogy a Netflix egyre többet költ saját tartalomra, ráadásul ezek közül most már a sorozatok mellett egyre több a nagyjátékfilm. Az elmúlt évben a cég több mint 8 milliárd dollárt fordított saját tévészériákra és filmekre, és idén állítólag nem kevesebb mint 80 filmet terveznek legyártani. Ezeket a műsorokat eddig kizárólag a Netflix oldalán lehetett megnézni, ami miatt a streamelős cég által gyártott alkotásokat sok neves fesztivál és filmes gála versenyén nem lehet nevezni.
Nemrégiben történt, hogy a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál kizárta versenyszekciójából a netflixes alkotásokat, arra hivatkozva, hogy azok nem tartoznak a filmművészet körébe, mivel nem moziban mutatják be őket. Ezenkívül Steven Spielberg is beszólt a cég által gyártott filmek Oscar-jelöléseire, mondván: ezek nem nagyjátékfilmek, hanem tévéfilmek, így semmi keresnivalójuk a filmes gálákon. (Pedig a Netflix első saját nagyfilmje, a 2015-ös Beasts of No Nation óta folyamatosan elismert rendezőkkel dolgozik együtt, Noah Baumbach-tól a koreai Bong Joon-hóig.)
Más moziláncok filmszínházaiban ugyan eddig is volt rá lehetőség, hogy egy-egy netflixes alkotás bekerüljön a programba, ám ez meg azért volt nehézkes, mert a mozitulajdonosok nem igazán preferálják, ha a mozibemutatóval egy időben a film digitális platformon is elérhetővé válik, hiszen azzal nézőket veszítenek.
Ha azonban a netflixes filmeket streamelős bemutatójuk napján a cég saját mozijaiban tűzik műsorra, azzal a Netflix csak nyer. Egyrészt így be lehet fogni a sznob fanyalgók száját (mivel onnantól kezdve a szóban forgó alkotás mozifilmnek minősül), másrészt extra profitra tehetnek szert: nagyobb esélyekkel indulnak ugyanis a nagy presztízsű fesztiválokon, a díjak pedig további nézőket vonzanak – azokról a nézőkről nem beszélve, akik a „Netflix-élményt” szeretnék moziélménnyé kiterjeszteni.
Ráadásként ha a Netflixnek saját mozijai lesznek, a vendéglátós bizniszbe is belevághatnak, hiszen joguk lesz ételt és italt árusítani a közönségnek – szóval tényleg dőlne a pénz. 2017-ben a cég 2,67 milliárdos bevételre tett szert, amiből 66 millió volt a tiszta profit, szóval minden bizonnyal telik majd nekik néhány mozira.
(via Gizmodo, Independent)