Az RTL Klub új napi sorozata meredeken ível - csak az a baj, hogy lefelé

A Hotel Margaretet nem lájkolták sokan - ekkora lejtmenetet sem látunk minden héten.

A Hotel Margaret című napi krimi-vígjáték sorozat a múlt héten kezdődött az RTL Klubon, közvetlenül a nagy sikerű Keresztanyu – ugyancsak napi sorozat – után tűzték műsorra. Vele egy időben a TV2-n egyébként az Exatlon Hungaryt lehet nézni. Ami kevésbé népszerű, mint a Keresztanyu, viszont míg a Keresztanyu csak egy órás, addig az Exatlon a főműsoridő jelentős hányadát kiteszi, így még akkor is verte a TV2 hétköznaponként az RTL Klubot, ha a Keresztanyu mindig átlagon felül teljesít. 

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Valószínűleg ennek a trendnek akartak véget vetni az RTL Klubnál, amikor műsorra tűzték a Hotel Margaretet, hogy az majd jól ott tartja a Keresztanyun edződött nézőket, és ezt a sorozatot is úgy a szívükbe zárják, mint a Molnár Piroska, Hernádi Judit, Gálvölgyi János által fémjelzett produkciót.

Az első heti eredményeket elnézve ez nem jött be. Mind a teljes lakosság körében (négy évnél idősebbek), mind a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) látványos volt a zuhanás. Az első részre még viszonylag sokan voltak kíváncsiak, de a második résznél a nézőszámokat látva már elvérzett a sorozat:

 

                                                               Hotel Margaret nézettsége

                               teljes lakosság                                                 kereskedelmi célcsoport

                             nézőszám; közönségarány                               nézőszám; közönségarány

1. rész           644 892 néző; 18% SHR                                         177 769 néző; 15,5% SHR

2. rész           525 459 néző; 15,2% SHR                                     157 309 néző; 14,1% SHR

3. rész           463 212 néző; 13,6% SHR                                     135 063 néző; 12,1% SHR

4. rész           397 103 néző; 11,9% SHR                                     113 804 néző; 10,6% SHR

5. rész           393 481 néző; 11,6% SHR                                     137 236 néző; 12,7% SHR

 

Láthatjuk, hogy a teljes lakosság körében az első résznél még 644 892-en voltak kíváncsiak erre a Magyarországon még soha nem látott műfajra, ám a második részre alaposan leapadt a kíváncsiskodó tömeg: majdnem 120 000 nézővel csökkent a nézőszám, és a közönségarány is komolyan megcsappant. A fiatalok körében nem volt akkora különbség az első két epizód nézettségében, de az itt megjelenő 20 000 nézős veszteség is jelentős a 177 000 nézőhöz képest.

Összehasonlításképp: a Keresztanyu egy-egy epizódját a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 216 326-an nézték a múlt héten, a közönségarány 18 százalék volt, a teljes lakosság körében ez a szám 688 483 néző és 17,7 százalékos közönségarány volt. A Hotel Margaret a teljes lakosság körében átlagosan 484 829 nézőt és 14 százalékos közönségarányt ért el, a kereskedelmi célcsoportban pedig 141 888 néző és 12,9 százalék lett az átlag.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A teljes lakosság körében epizódról epizódra csökkent a nézőszám és a közönségarány, a pénteki részt már csak 393 481-en követték, a közönségarány pedig 11,6 százalékos lett, ami igencsak alacsony az RTL Klub műsoraihoz képest. A kereskedelmi célcsoportban a csütörtökig tartott az esés, aztán valami történt, és pénteken ismét egy kicsit feljebb kúszott a nézőszám, de így sem ostromolja a csúcsokat.

A kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében így megint csak három hétköznapot tudott vinni az RTL Klub, a maradék kettőt ismét a TV2 vitte. A szombatot aztán behúzta magának az RTL Klub a Híradóval, a Fókusz Plusszal és A Tanár című saját gyártású sorozattal, ami ebben a célcsoportban igencsak népszerű, a 18. legnézettebb műsor volt a múlt héten 188 730 nézővel és 15,1 százalékos közönségaránnyal. Aztán persze még a Bosszúállók című amerikai film is kellett a csatorna sikeréhez. A TV2-n a Minden kút Rómába vezet és a nagyon rosszul sikerült Nesbø-film, a Hóember volt a szombati műsor.

A vasárnapot viszont egyértelműen a TV2 nyerte, méghozzá az új évaddal jelentkező Sztárban sztárral (kritikánk itt olvasható), ami a hét legnézettebb műsora lett mindkét célcsoportban:

a teljes lakosság körében 889 834 nézőt vonzott a műsor, ami 22,9 százalékos közönségarányt eredményezett – ezzel az idei év harmadik legnézettebb műsora lett. A kereskedelmi célcsoportban 281 682 nézőt érdekeltek a beöltözött sztárok, a közönségarány 21 százalékos lett – az év második legjobb nézőszámát produkálta a műsor.

Forrás: TV2

 

Ezzel pedig az RTL Klubos Cápák között is visszacsúszott, és már csak a második helyen végzett a kereskedelmi célcsoportban 269 442 nézővel és 19,5 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosság körében soha nem volt annyira népszerű a műsor, mint a fiatalok körében, itt a hét 31. legnézettebb műsora lett 584 838 nézővel és 14,1 százalékos közönségaránnyal.