Exatlon vs. Keresztanyu – Megnéztük, lenyomta-e a TV2 az RTL Klubot

Múlt héten az Exatlon bejelentkezett a Keresztanyunál a koronáért – megnéztük, hogy el tudta-e hódítani

A TV2-n futott napi sorozat, a Doktor Balaton nézettsége hétről hétre csökkent, ezért a csatorna úgy döntött, hogy leveszi a képernyőről, és favorit műsorát, az Exatlon Hungaryt állítja csatasorba, és teszi azonos időpontba a Keresztanyuval. Az ötletben volt ráció, hiszen az Exatlon őrült népszerűségnek örvend, és folyamatosan magas nézettségi számokat produkál.


Felemás eredmény született, és azt is kijelenthetjük, hogy mind a TV2, mind az RTL Klub bukott az „üzleten”, a Keresztanyu és az Exatlon közönségaránya is csökkent a kereskedelmi célcsoportban: míg a 8. héten a Keresztanyu még 17,5 százalékot teljesített, addig a 9. héten (vagyis a múlt héten) ez a szám már csak 15,8 százalék lett, vagyis elég nagyot zuhant a nézettség. Az Exatlon Hungary közönségaránya a 8. héten 15,3 százalék volt, ez a 9. héten 14,2 százalékra esett vissza.

Forrás: TV2

 


De nézzük napi bontásban a csetepatét a kereskedelmi célcsoportban: hétfőn még az Exatlon vitte el a pálmát, a TV2 műsorát nézték többen. Volt egy fél óra, amikor a többség a Keresztanyura kapcsolt, de aztán megint az Exatlon lett a nyerő. Keddtől viszont egyértelműen a Keresztanyut nézték többen, vagyis nem sikerült a TV2-nek elorozni a Keresztanyu fejéről a koronát.

A múlt hét eredménye tehát az lett, hogy mindkettő műsor veszített nézőket, de még így is a Keresztanyu epizódjai lettek a legnézettebb műsorok a kereskedelmi célcsoportban: a keddi rész nyerte a 9. hetet 281 674 nézővel és 17,9 százalékos közönségaránnyal, de a második, a harmadik és negyedik helyen is egy-egy Keresztanyu rész végzett. Ötödik lett a vasárnapi RTL Híradó 229 696 nézővel és 17,3 százalékos közönségaránnyal.


A TV2 legnézettebb műsora a múlt héten az Exatlon hétfői része volt, de csak a hetedik helyet tudta megszerezni a legnézettebb műsorok listáján. 220 613 nézőt vonzott, ami 14,7 százalékos közönségarányt hozott a műsornak. A kereskedelmi célcsoportban tehát a Keresztanyu és az RTL Klub Híradói győzedelmeskednek, a Tények igencsak lemaradt az RTL hírműsorától: az RTL Klub Híradójának átlagos közönségaránya 18,6 százalék, míg a Tényeké csak 15,4 százalék.

Forrás: RTL Klub

 


Az RTL Klub a múlt héten több saját gyártású műsort is felvonultatott: A nagy szám az első adással jelentkezett szerdán 22 órától (kritikánk itt olvasható), de nem tudta fenntartani a nézők figyelmét, hiszen az első félórának még 8,6 százalékos volt a közönségaránya, ez a szám a második félórára 5,3-ra csökkent, a harmadik félórában 5,8 százalék volt. De még a 8,6 százalék is kevés volt a TV2-höz képest, ugyanis a vele egy időben az Exatlon utolsó félórája zajlott, ami 16 százalékos közönségarányon tetőzött. Utána is inkább a TV2-t választották a nézők, és a Magánnyomozók című dokurealityt nézték az RTL új műsora helyett.
A Cápák között viszont viszonylag jó számokat produkált: az RTL Klub vállalkozói showműsora csütörtökön átlagosan 10,5 százalékos közönségarányt ért el, és többen nézték, mint a TV2-t.

A hétvégék továbbra is az RTL Klubnak hoznak több nézőt, és ezért a heti átlagos közönségarány is az RTL Klub felé billen: a TV2 11,9 százalékot ért el a kereskedelmi célcsoportban, az RTL Klub pedig 12,2 százalékot.

A teljes lakosság körében változatlanul a hírműsorok a legnézettebbek, múlt héten még tovább nőtt mind az RTL Klub Híradójának, mind a TV2 hírműsorának, a Tényeknek a közönségaránya: az előbbi 22,3 százalékot ért el, míg az utóbbi 20,2 százalékot. (Az előző héten még ez a két szám 21,6 és 19,9 volt.) A teljes lakosság körében az RTL Klub csütörtöki Híradója lett a legnézettebb műsor 858 809 nézővel és 23,6 százalékos közönségaránnyal, a TV2 legnézettebb műsora, a csütörtöki Tények az ötödik lett a heti listán 801 194 nézővel és 22 százalékos közönségaránnyal. A Keresztanyu kezd egyre jobb eredményeket elérni ebben a korcsoportban is, a legnézettebb, csütörtöki rész a hét hatodik legnézettebb műsora lett 795 749 nézővel és 17,6 százalékos közönségaránnyal.