Hatalmasat bukott a Netflix a Disney miatt

A streamelős óriás állítólag egymillió feliratkozót vesztett a nagy rivális, a Disney+ múlt havi indulása óta.

A Disney november 12-én startolt streamelős szolgáltatása egy Wall Street-i cég, a Cowen & Co. felmérése szerint a hónap végére mintegy 24 millió amerikai felhasználóra tett szert – legnagyobb részüket a Netflix kárára szerezték meg, és jelenleg is folyamatosan szívják el a feliratkozókat az eddigi piacvezetőtől.

A Cowen & Co. elemzése során arra jutott, hogy a Netflixnek nagyjából egymillió felhasználója mondta le a szolgáltatást, azért, hogy helyette inkább a Disney+-ra iratkozzon fel. November 12-i indulása óta a Disney+-nak egyébként töretlen a diadalmenete – elsősorban a The Mandalorian című Star Wars sorozat miatt.

A Disney+ esetében nyilván az agresszív reklámkampány is sokat számított, hiszen elég erőteljesen hirdették az olyan népszerű tartalmaikat a Star Warson kívül is, mint a Marvel, a Pixar és a Disney filmjei és szériái. Mindezzel állítólag olyan hatalmas érdeklődést generáltak, hogy az indulás után mindössze egy nappal már 10 millió feletti előfizetőjük volt.

The Mandalorian, a Disney+ legerősebb tartalma. Forrás: Twitter / Disney

 

A Cowen tanulmánya ugyanakkor azt mutatja, hogy rengeteg az olyan felhasználó, aki mind a Disney+-ra, mind a Netflixre fel van iratkozva: az ő számuk 19,4 millió körül van, ami azt jelenti, hogy körülbelül 80 százalékos átfedés figyelhető meg a két szolgáltató előfizetői körében.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a Disney+ felhasználóinak jelentős része egyelőre nem fizet semmit a szolgáltatásért. A Verizon internetszolgáltató előfizetőinek például egy teljes év ingyenes Disney+-használat jár, és más userek is igyekeznek kihasználni az ingyenes próbalehetőséget. A Cowen arra jutott, hogy a Disney+ felhasználóinak jelenleg a harmada egyáltalán nem fizet előfizetési díjat.

És persze a Netflix sem adja fel a küzdelmet: a Nickelodeonnal kötött többéves megállapodás keretében próbálnak rágyúrni a családbarát tartalmakra, amikben a Disney köztudottan nagyon erős. A helyzetet pedig hamarosan még jobban megvariálhatja, hogy november 1-jén elindult az Apple streamelős szolgáltatása, az Apple TV+ is, 2020 májusában pedig jön a WarnerMedia HBO Max nevű streamelős csatornája, ami várhatóan szintén átrajzolja majd némiképp a piacot – a többi streamelős cég kárára.


(via IndieWire)