A TV2 hírműsorát, a Tényeket nézték többen a múlt héten, és az RTL Híradó maradt alul a küzdelemben. Drámai zuhanást könyvelhet el A Konyhafőnök is.
Erős kezdés után a múlt héten már nem muzsikált olyan jól A Konyhafőnök: 60.000 nézővel csökkent az előző héthez képest a nézőszám.
De nem csak ennek a műsornak a nézőszámai csökkentek egy hét alatt: az RTL Klub Híradójának átlagos nézőszáma a kereskedelmi célcsoportban a 18. héten még 145 423 volt (16,5% közönségarány), a 19. héten 124 051 lett (15,2% közönségarány), ami 21.000-rel kevesebb nézőt jelent. Ráadásul újabb mérföldkőhöz ért az RTL Klub Híradója: eljött az a pont, hogy már a kereskedelmi célcsoportban is megfordult az arány: több nézője volt a TV2 hírműsorának, a Tényeknek, mint az RTL Klub Híradójának:
RTL Klub Híradó Tények
nézőszám közönségarány nézőszám közönségarány
2020. 44. hét 216 722 18,4% 171 815 14,1%
45. hét 223 622 18,3% 176 619 14,6%
46. hét 239 977 18,2% 212 811 16,3%
47. hét 229 458 17,6% 197 347 15,3%
48. hét 229 458 17,6% 226 945 17,5%
49. hét 240 232 18,1% 197 348 15%
50. hét 227 708 17% 206 044 15,5%
51. hét 221 732 16,8% 197 968 15,5%
2021. 1. hét 221 552 17,7% 157 349 12,7%
2. hét 208 126 16,5% 178 540 14,3%
3. hét nincs adat nincs adat
4. hét 220 897 18,1% 157 239 13%
5. hét 220 895 18,8% 166 674 14,3%
6. hét 202 377 17,3% 155 027 13,4%
7. hét 202 641 17,5% 163 551 14,3%
8. hét 206 840 18,3% 154 707 13,9%
9. hét 211 230 18,6% 173 323 15,4%
10. hét 187 895 17,2% 168 671 15,6%
11. hét 195 882 16,4% 188 433 15,9%
12. hét 206 839 19,9% 148 737 14,4%
13. hét 153 508 15,9% 142 725 15,1%
14. hét 182 701 17,3% 162 436 15,7%
15. hét 183 384 16,9% 165 694 15,4%
16. hét 154 333 16,7% 141 810 15,4%
17. hét 149 511 16,7% 142 438 16%
18. hét 145 423 16,5% 141 110 15,9%
19. hét 124.051 15,2% 138.849 17,1%
Míg az RTL Klub Híradója az idei, januári rekord 221 ezer körüli nézőből mostanra nagyjából 100 ezer nézőt veszített, addig a TV2 január óta nagyjából 20 ezer nézőt veszített csupán. Azt hozzá kell tenni, hogy a TV2-nek is volt 188 ezres nézőszáma a 11. héten (március 15-21.), ami az idei rekordja volt a műsornak, ha innen számoljuk, akkor 50 ezres esés volt a nézőszámokat illetően.
Az RTL Klub Híradója már régóta küzd a nézőszámcsökkenéssel, illetve hol jobban, hol kevésbé népszerű a nézők körében, de a múlt hetire nem is tudjuk, mikor volt utoljára példa. Ezt okozhatja egyébként a TV2 török sikersorozata, A bosszú csapdájában is, ami a Tények előtt látható, és elképesztő közönségarányokat hoz a csatornának. Gyanús, hogy vastagon benne van az eredményekben a nézők „lustasága”, vagyis ott nézik a híreket, amelyik csatornát éppen nézték előtte, mert a hétvégén ez az arány megfordul, és az RTL Klub Híradóját nézik többen, szemben a Tényekkel, ekkor ugyanis nem sugározzák a török sorozatot.
Az RTL Híradó után következő Fókusz is hatalmasat esett: a 18. héten még átlagosan 173 487-en néztek egy adást (15% közönségarány), a 19. héten viszont már csak 127 421-en (12,8% közönségarány), ami 46.000-rel kevesebb nézőt jelent.
A legnagyobbat viszont A Konyhafőnök bukta: az új évad első hetében, a 18. héten még átlagosan 258 252-en néztek egy adást a kereskedelmi célcsoportban (18% közönségarány), a múlt héten, vagyis a 19. héten már csak 198 166-an kapcsoltak a főzős műsorra (15,4% közönségarány), a különbség 60.000 néző.
Egyébként nem volt túl jó hete a TV2-nek sem, de a csökkenés közel sem volt annyira drasztikus, mint a riválisnál. A csatorna hírműsorát, a Tényeket a kereskedelmi célcsoportban a 18. héten még 141 110-en nézték (15,9% közönségarány), a 19. héten ez a szám már csak 138 849 lett, viszont a közönségarány tekintetében mégis növekedést produkált, 17,1 százalékot ért el, ami azt jelzi, hogy az összességében csökkent a tévét nézők száma, viszont arányaiban többen választották a Tényeket, mint az ezt megelőző héten.
Ugyanez a tendencia figyelhető meg a Tények után következő Tények Plusznál és az Exatlon Hungarynél is: habár a nézőszám csökkent, a közönségarány, minimálisan, de nőtt. A Tények Pluszt a 18. héten 138 530-an nézték 13,2 százalékos közönségarány mellett, míg a 19. héten már csak 129 516 nézőt ért el egy adás átlagosan, viszont 14,3 százalékra nőtt a közönségarány. Az Exatlon a 18. héten átlagosan 172 600 nézőt ért el 12,3 százalékos közönségaránnyal, a 19. héten már csak 158 090-et 12,6 százalékos közönségaránnyal.
A közönségarányok eltolódása látszik az egész heti átlagon is a kereskedelmi célcsoportban:
RTL Klub TV2
18. hét 14,9% 10,8%
19. hét 13,3% 11,6%
A Konyhafőnök hatalmas esése azonban még mindig nem veszélyezteti pozícióját a TV2-n vele egy időben futó Exatlonnal szemben, vagyis még mindig sokkal többen nézik az RTL Klub főzős műsorát, mint a TV2-n immár 21. hete sugárzott Exatlont.
Emiatt – a vasárnap kivételével – minden nap főműsoridejét nyerte az RTL Klub, de már nem olyan nagy különbséggel, mint korábban. Vasárnap viszont egyértelműen a TV2 került ki győztesen az esti filmmel: a kereskedelmi célcsoportban 191.064-en nézték a Halálos iramban 8-at, ami így az ötödik legnézettebb műsor volt a múlt héten, és 13,4 százalékos közönségarányt szerzett a csatornának. Ez volt egyébként ebben a korcsoportban a legnézettebb TV2-es műsor.
A hét legnézettebb műsora kirobbanthatatlanul A mi kis falunk szombati epizódja volt – mind a kereskedelmi célcsoportban (325.265 néző, 26,1% közönségarány), mind a teljes lakosság körében (950.886 néző, 23,9% közönségarány).
A TV2 a múlt heti újdonsága az új részekkel jelentkező Mintaapák volt. A kereskedelmi célcsoportban átlagosan 144.442 nézőt szerzett egy-egy epizód, a közönségarány 13 százalék volt. A teljes lakosság körében 503.742 néző követte az eseményeket epizódonként, ami 13,7 százalékos közönségarányt jelentett. A sorozat egyébként a Fókusz második felével és A Konyhafőnök első felével van egy időben, vagyis ennek is szerepe lehet a főzős műsor elképesztő zuhanásában.